Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistus/masennus

Vierailija
10.02.2020 |

Onko kenelläkään kokemuksia vastaavasta. Oon siis kärsinyt ahdistuksesta ja jonkinasteisesta masennuksesta vähintään koko aikuisikäni, nyt olen 30v. Muistan kyllä jo nuorena olleeni myös jonkin verran ahdistunut ja aina olen ollut kova jännittämään ja stressaamaan asioita suhteettoman paljon. Viimeiset 2 vuotta ovat olleet tähän astisen elämäni henkisesti raskaimmat. Noh. Nyt sitten vasta tämän vuoden alussa koin kai jonkinlaisen heräämisen asian suhteen ja hain apua asiaan. Tällä hetkellä olen työstä sairaslomalla ja asiaa viedään eteenpäin.
Asia, mistä en pääse nyt yli enkä ympäri on tämä. 2v sitten, kun paha huomasin pahan oloni pahenevan, aloin myös pakkomielteisesti ajattelemaan ja haaveilemaan nuoruudessani ja n. 18vuotiaana ollessani elämässäni olleesta henkilöstä, jolla kuulin myös olevan mielenterveysongelmia. En ole kyseistä ihmistä miettinyt tätä ennen vuosiin lainkaan. Yhtäkkiä hän ilmeistyi siis vain ajatuksiini. Tätä tapahtuu nyt sitten kausittain, välillä tulee viikkoja kun ajattelen häntä ja välillä on aikoja kun en ajattele tai haaveile hänestä. Olen siis ihan onnellisesti naimisissa oleva yhden lapsen äiti.
Onko tämä jotain tähän ahdistukseen liittyvää tällainen pakkomielteinen menneisyydestä haaveilu? Miksi aloin häntä ajattelemaan juuri silloin, kun oma oloni paheni? Tuntuu, että sekoan!

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalia. Masennuksessa ja ahdistuksessa ihminen on ns. objektipositiossa, keskittyen omaan sisäiseen maailmaansa. Tervehtyminen alkaa siitä, että alat nähdä itsesi tarkkailijapositiossa, eli miten oma toimintasi ja ajatusprosessit näkyvät sosiaalisissa yhteyksissä. Et siis ole sekoamassa, mutta sinua voisi auttaa CBT, IPT ja muu vastaava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän