Suomalaiset naiset seksuaalisesti erittäin vapautuneita nykyään
Mutta kuka sellaisen kanssa enää uskaltaa lähteä parisuhteeseen tai perhettä perustamaan?
Eikä voi nyt olla niin paha aihe etteikö tästä saisi keskustella.
https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/7b180a15-b9b1-40ba-ab5c-5c4051ee350c…
Kommentit (26)
Miksi ei uskaltaisi? Ei se suoraan kerro mitään naisen kyvystä elää parisuhteessa että hänellä on sinkkuna ollut useita eri seksisuhteita. Tässä ilmaisesti vaikuttaa se miesten kummallinen ajatus että jos nainen tykkää seksistä ja haluaa sitä sinkkunakin niin sellainen nainen ei kykenisi uskolliseen parisuhteeseen.
Mutta ei noilla ole suoraan mitään tekemistä keskenään.
Puhu vaan itsestäsi, mitä se muille kuuluu.
Näin miehenä, otan kumppanikseni parisuhteesen huomattavasti mielummin seksuaalisesti vapautuneen naisen kun jonkun ujon siveyden sipulin. En ole koskaan tajunnut sitä kokemattomien tai ei niin aktiivisten naisten ihannointia.
Onneksi kukaan ei pakota parisuhteeseen tai perhettä perustamaan. Voit huokaista helpotuksesta. Ja vaikka lähteä Thaimaaseen hakemaan itsellesi naista joka on harrastanut seksiä..... hetkinen.... No se on eri asia.
Sen mitä olen kiertänyt maailmalla, niin sanoisin että suomalaiset naiset, ja pohjoismaalaiset yleisemminkin, ovat varmaankin vapautuneimpia ja avoimimpia. Ja hyvä näin. Eikä tämä ole mikään "nykyään" ilmiö, vaan ollut ainakin sen n. 35-40 v mitä minä olen naisista ollut kiinnostunut.
Vierailija kirjoitti:
Näin miehenä, otan kumppanikseni parisuhteesen huomattavasti mielummin seksuaalisesti vapautuneen naisen kun jonkun ujon siveyden sipulin. En ole koskaan tajunnut sitä kokemattomien tai ei niin aktiivisten naisten ihannointia.
Enkä minä miehiä, joiden mielestä ujous tai siveys on sen huonompi juttu kuin estottomuus. Eikö kaikkia voi kohdella ja arvostaa samalla lailla riippuatta seksikokemusten määrästä?
Vierailija kirjoitti:
Sulla onkin hyvä itsetunto ja olet luultavasti osaava sängyssä. Siitähän tuo neitsyen metsästys kertoo että mies arvelee (vai tietää) olevansa automaattisesti naisen kaikkein surkein seksi kumppani.
Onneksi ovatkin! Itse olin erittäin aktiivinen seksisuhteissani nuorempana.
Aina oli hauskaa ja nautin.
Nykyään saman miehen kanssa oltu 4 vuotta uskollisesti ja ikää 23 :) en vaihtaisi mihinkään ja hyvin on riittänyt yhden miehen huomio ja läheisyys :D
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei uskaltaisi? Ei se suoraan kerro mitään naisen kyvystä elää parisuhteessa että hänellä on sinkkuna ollut useita eri seksisuhteita. Tässä ilmaisesti vaikuttaa se miesten kummallinen ajatus että jos nainen tykkää seksistä ja haluaa sitä sinkkunakin niin sellainen nainen ei kykenisi uskolliseen parisuhteeseen.
Kyllä se tuntuu kertovan siinä mielessä ettei millekään parisuhteille ole enää tarvetta ja ihastumiseen ei enää edes pystytä, koska kaiken lihallisen paljouden keskellä sille on tullut niin kovat laatuvaatimukset.
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Miksi ottaa kumppani, jota seksi ei kiinnosta, mikäli parisuhteessa on tarkoitus seksiä harrastaa? Eikö tällöin seksiin myönteisesti ja iloisesti suhtautuva kumppani ole parempi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla onkin hyvä itsetunto ja olet luultavasti osaava sängyssä. Siitähän tuo neitsyen metsästys kertoo että mies arvelee (vai tietää) olevansa automaattisesti naisen kaikkein surkein seksi kumppani.
Tässä on pointtia. Ikävä tosiasia on, että suomalaisen miehen itsetunto on erittäin alhainen. Suomipoika kun ei ole mikään suuriaisainen tumma komistus, jolla on paljon mistä valita, saatika paljoa millä pärjätä parisuhdemarkkinoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se tuntuu kertovan siinä mielessä ettei millekään parisuhteille ole enää tarvetta ja ihastumiseen ei enää edes pystytä, koska kaiken lihallisen paljouden keskellä sille on tullut niin kovat laatuvaatimukset.
Ajattelet, että jotenkin seksiä rajoittamalla nykyisin saataisiin ihmiset kiristettyä parisuhteisiin? Jokainen kuitenkin itse valitsee mitä tahtoo. Voit elää niin siveästi kuin haluat. Muita et pysty siihen pakottamaan.
Suurin ero entiseen on:
-globalisoituneet seksuaalimarkkinat
-ihailukumppanien määrä
Anonyymi seksi ja alfojen löytäminen ja tilaaminen kotiin on huomattavasti helpompaa.
Ihailukumppanien määrä tarkoittaa somen ja deittisovellusten kehitystä, jonka myötä on helppo saada matala-asteista huomiota ja itsetunnon kohotusta ilman suurempaa panostusta.
Myös miesten seksikumppanien määrä on varmaan kasvanut globalisoituneiden seksuaalimarkkinoiden myötä (ehkä), mutta ihailukumppanien määrä taas on kasvanut erityisen paljon naisilla ja varsin vähän miehillä elleivät ole alfoja.
Vastausten perusteella suomimiehestä on kehkeytynyt melkoinen cuck, jota ei häiritse vaikka koko kylä olisi käynyt polkaisemassa emäntää. Hyvin mielenkiintoista, pakko tunnustaa. Mustasukkaisuutta ei koeta ja itsetunto ja luottamuskin ovat korkealla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuitenkin sinä varmasti jossain toisessa ketjussa väität, että vain muutama mies oikeasti saa naisia samalla kun muut jäävät ilman. Siitähän pitäisi johtaa looginen päätelmä, etteivät naiset voi kovinkaan monen eri miehen kanssa silloin olla. ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelet, että jotenkin seksiä rajoittamalla nykyisin saataisiin ihmiset kiristettyä parisuhteisiin? Jokainen kuitenkin itse valitsee mitä tahtoo. Voit elää niin siveästi kuin haluat. Muita et pysty siihen pakottamaan.
Omituinen oletus. En todellakaan ole minkään tai kenenkään vapauksien rajoittamisien kannalla - saatika mihinkään pakottamisien! Mistä sä noita oletuksia oikein pieraiset?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuitenkin sinä varmasti jossain toisessa ketjussa väität, että vain muutama mies oikeasti saa naisia samalla kun muut jäävät ilman. Siitähän pitäisi johtaa looginen päätelmä, etteivät naiset voi kovinkaan monen eri miehen kanssa silloin olla. ;)
En väitä, vaikka ei kai siinä nyt ole mitään kiistämätöntä, että jotkut ovat superhaluttuja miehiä, jotka keräävät sekä kerman että määrän. Totuus on se, että jos tavismies haluaa ryhtyä panomieheksi niin kyllä sekin onnistuu jos on aktiivinen ja ei aina niin tarkka siitä mikä on laadun taso. Eri asia sitten miten mielekästä touhua sellainen on. Se on kuitenkin ns. myyjän markkinat, jossa mies on keskimäärin paljon vähemmän haluttu osapuoli keskimääräisesti nykymaailmassa.
Kerran seurustelin melkein vuoden kokemattoman kanssa.
Yritin vähän opastaa melan nielentään ja kaikkeen muuhunkin. Tein kaiken ja kaikkeni.
Kun otin käärmeen esille ja pyörittelin sitä suurten hätääntyneiden silmien edessa. Käskin pistämään kitaansa.
Melkein heti kuului että "no hyi." olin silleen että ok, olen yrittänyt olla kärsivällinen sun kanssas.
Tehnyt kaikkea antaumuksella sulle ja häpeä on niin kova ettei itseään voi edes peilistä katsoa ja valot pitää aina saada kiinni ettei vaan tarvitse häpeillä.
No hyi sille vaan. Oli kyllä elämäni hankalinta seksiseuraa. Aina sattui ja ei osanut rentoutua yhtään.
Ei halunnut että suutelen sieltä, koska häpesi alapäätään. Olin äärimmäisen kärsivällinen.
Parhaimmat suhteet ja seksisuhteet saa naisen kanssa joka on nuorempana kokeillut reippaasti satoja poikia ja miehiä.
Paras keskusteluyhteys ja paras fyysinen yhteys.
Kuvitelkaa. Se sana:
-No hyi!
Käärmekin nytkähteli sen jälkeen epävarmasti että mitä helvettiä, teenkö saunasolmut ja hyppään samalla parvekkeelta.
Itse en ymmärrä, miksi pitäisi olla mustasukkainen asioista, jotka ovat tapahtuneet ennen parisuhdetta. Ihmiset ovat erilaisia, joten ei minua haittaisi, jos puoliso olisi harrastanut seksiä vaikka kymmenien kanssa ennen minua. Itse taas en osaisi kuvitella seksiä ilman tunteita enkä ole paljoa kumppaneita kerännyt listaan. Silti toisen kokemus ei minua hetkauttaisi, paitsi pettämistä en toki hyväksyisi. Seksikumppanien määrän sijaan historia, jossa on paljon lyhyitä avoliittoja, kihlauksia, avioliittoja jne. saisi miettimään, kannattaako tällaisen ihmisen kanssa alkaa kovin pitkää tulevaisuutta suunnitella.
Ollaan oltu ennenkin. Joka sukupolvi vuorollaan kuvittelee keksineensä seksin (ja huumeet).