Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hyviä, humoristisia kirjoja?

Vierailija
09.02.2020 |

Vanha ystäväni on sairas, ja hänellä on paljon aikaa. Mietin, miten häntä ilahduttaisin. Yhteisessä historiassamme nauroimme aina paljon, usein vedet silmissä. Haluaisin antaa hänelle lahjaksi kirjoja, joilla saisin hänelle iloa, jopa naurua. Suositelkaa kirjoja, joissa on huumoria!

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erlend Loe - Doppler

Vierailija
22/28 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Steinbeckin klassikot, iki-ihania!

Mitkä niistä on humoristisia? Kysyn itseäni varten. Voisin mielelläni laittaa kirjastoon varauksen. Luin joskus monia vuosia sitten Hiiriä ja ihmisiä ja Edenistä itään, mutta näitä ei voi kuvailla missään nimessä naurettaviksi tai humoristisiksi, vaikka hyvin onkin kirjoitettu.

Oikutteleva bussi kuuluu niihin Steinbeckin kevyempiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kari Hotakaisen huumori iskee minuun. Usein nauran ääneen, kun luen hänen kirjojaan. :D Onhan hänen tyylinsä kirjoittaa ehkä vähän sellainen jaaritteleva, joten osa varmaan pitää tylsänä. Minusta hänen huumorinsa on oivaltavaa.

Vierailija
24/28 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikael Niemen Populaarimusiikkiä Vittulanjänkkältä.

Olen nauranut sitä hassua nuorisoa 😅

Vierailija
25/28 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmahan tuossa kirjojen lahjaksi antamisessa on se, että parhaita kirjoja ei saa mistään. Nämä Adlibrikset, suomalaiset kirjakaupat, akateemiset jne. keskittyy enimmäkseen uutuuskirjoihin. Painokset vanhoista klassikoista on loppu tai eivät kuulu valikoimiin. Itse metsästin pari vuotta sitten Jean M. Untinen-Auelin Luolakarhun klaani-sarjaa. Kyseessä kuitenkin erittäin tunnettu klassikkosarja. Minua kehotettiin etsimään antikvariaateista. Asiassa on vain sellainen ongelma, että antikvariaattien määrä on huomattavasti pienentynyt. Jos ei omalla, keskisuurella paikkakunnalla satu olemaan, joutuu lähtemään kauas. Nykyisin käytettyjä kirjoja myydään netissäkin, mutta itse haluan tarkistaa kirjan kunnon (ja hajun) ennen ostamista, kun olen homeallergikko.

Vierailija
26/28 |
10.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta voi vähän kirpaista - Adam Kay.

Luin kirjan pari kuukautta sitten ja muutamassa kohdassa nauroin ääneen, mitä ei ole kirjan kanssa tapahtunut pitkään aikaan.

Vierailija
27/28 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollin novellikokoelmat Mustapartaisesta miehestä on unohdettu, vaikka ovat ihan ajankohtaisia pilkatessaan byrokratiaa.

Nauroin niille lapsena ääneen.

Vierailija
28/28 |
11.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläimet ja muu kotiväkeni, Vuosi Provencessa, Mies joka rakasti järjestystä, Suloinen myrkynkeittäjä, Pikku Pietarin piha, Linnunradan käsikirja liftareille, Noitia maisemissa, Oswald-eno, Kaikenkarvaiset ystäväni, Lentsu, Murha laitumella