Viiden vuodent takainen tuttusi lähestyy somessa ja kertoo että hän on muuttanut pois paikkakunnalta ja pyytää sinua lähettämään sinulle kuvan tai skannauksen paikallislehden yhdestä uutisesta
Kommentit (16)
Tottakai, jos mulle tulee tuo lehti.
Olen selvästi joutunut mukaan Call of Cthulhu-roolipeliseikkailuun, joten totta munassa toteutan pyynnön.
Luvassa on vauhtia ja aivan h e l ve t i n vaarallisia tilanteita!
No tietenkin jos mulla on helposti saatavilla tuo juttu.
Käskin painua lähimpään kirjastoon jossa lehden voi lukea ilmaiseksi sähköisessä muodossa ja ottamaan kuvakaapauksen.
Joskus lähetän kavereille Whatsappilla ihan pyytämättäkin juttuja, joiden tiedän kavereita kiinnostavan.
En välttämättä jaksaisi tarkistaa onko minulla ko. lehteä. Riippuu ihmisestä.
Meidän paikallislehdet ovat myös sähköisessä muodossa ja niitä voivat lukea kaikki.
Tämän takia asia pitäisi kirjoittaa itse viestiin, ei otsikkoriville. Kun viestin klikkaa auki, otsikko on
Viiden vuodent takainen tuttusi lähestyy somessa ja kertoo että hän on muuttanut pois paikkakunnalta ja pyytää sinua lähettämään sinulle kuv...
Arvaile siinä sitten, mitä tuttu pyytää lähettämään. Kuvakirjan? Kuviosahan? Kuvotuslääkkeen?
Tietysti voisin klikata takaisinpäin ja lukea otsikon uudelleen, mutta niinpä aloittajakin olisi voinut kirjoittaa normaalin otsikon.
Lievästä ärsyyntymisestä huolimatta vastaan kysymykseen: voisin lähettää kuvankaappauksen näköislehdestä, mutta kirjastoon en viitsisi moisen tutun takia kävellä, kävelköön itse.
Vierailija kirjoitti:
En välttämättä jaksaisi tarkistaa onko minulla ko. lehteä. Riippuu ihmisestä.
kyllä sinun luulisi tietävän mitä lehtiä sinulla on ilman että alat tarkistelemaan.
Ottaisin kuvan lehden aukeamasta ja lähettäisin kännykällä. Pidempiä juttuja en kuvaisi. Minulla ei ole skanneria.
Kirjasto on lähellä ja käyn siellä muutenkin, joten voisin käväistä siellä samana tai seuraavana päivänä ottamassa sen kuvan.
Aika pieni palvelus, ja harvinainen.
Eri asia jos olisi jatkuvasti pyytämässä jotain.
EI tule lehtiä, enkä ostele irtonumeroita itsellenikään, enkä myöskään jotain vierasta varten. Tilatkoon lehden itse. Tai jos niin tärkeä niin tulkoon itse paikakkunalle ostamaan lehden.
Kyllä.