Älykkäät, hiljaiset ihmiset
Yhdellä luennolla käy tyyppi, joka ei ikinä puutu keskusteluun. On ainA hiljaa ja kuuntelee. Kerran kuitenkin satuin paikalle kun piti yhdellä toisella kurssilla esitelmää. Oli, kuin joku kokenut proffa olisi luennoinut.
Miksiköhän tää tyyppi on hiljaa aina? Ilmeisen osaava ja tietävä kuitenkin on.
Kommentit (20)
Hän on varmaan introvertti. Introvertit yleensä inhoavat muita ihmisiä ja ovat mieluummin hiljaa, kuin ottaisivat kontaktia muihin.
Mutta hiljaisista tulee myös sellainen salaperäinen vaikutelma. Se on joskus hyvin viehättävää.
Ihmisiä on monenlaisia. Jos ei tunne kovin montaa professoria, ei osaa professoria tunnistaakaan. Joistakin ihmisistä ei voi päältä päin sanoa millaisia ne on, mutta voi kyllä luulla niin. Vanhoissa naisissa löytyy pahimmat arvostelijat jotka haukkuu kenet vaan vaikka eivät omaa arvostelukykyä itse tipan vertaa.
Vierailija kirjoitti:
Hän on varmaan introvertti. Introvertit yleensä inhoavat muita ihmisiä ja ovat mieluummin hiljaa, kuin ottaisivat kontaktia muihin.
Oletpa ilkeä ihminen. Introverttius ei todellakaan tarkoita sitä, että inhoaisi muita.
TyhmätHutakot kirjoitti:
Ihmisiä on monenlaisia. Jos ei tunne kovin montaa professoria, ei osaa professoria tunnistaakaan. Joistakin ihmisistä ei voi päältä päin sanoa millaisia ne on, mutta voi kyllä luulla niin. Vanhoissa naisissa löytyy pahimmat arvostelijat jotka haukkuu kenet vaan vaikka eivät omaa arvostelukykyä itse tipan vertaa.
Nämä arvostelijatyypit ovat usein nuorena samanlaisia.
Joskus voi olla hiljaa myös siksi, että on idiootti eikä keksi mitään sanottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Oletkohan sinä vain vähän vajaa?
Inhoat itse muita ihmisiä etkä tajua tai osaa erotella omiasi ja muiden ajatuksia.
Miksi pitäisi puhua kun ei ole tarvetta?
Vierailija kirjoitti:
Joskus voi olla hiljaa myös siksi, että on idiootti eikä keksi mitään sanottavaa.
Useimmiten idiootit ovat kaltaisiasi ilkeitä ihmisiä. 🤮
Olet säälittävä.
Minä en jaksa tyhmiä ihmisiä, joten olen heidän seurassaan hiljaa. En jaksa alkaa haastaa näkemystä, jota en omalla näkemykselläni kuitenkaan voittaisi, vaikka tietäisin olevani oikeassa.
Vierailija kirjoitti:
Totta. Olen itse tuollainen, hahah.
“Those who know do not speak. Those who speak do not know.”
Laozi
Mä oon introvertti ja välillä olen ns. älykkäämpi ja minulla olisi kommentoitavaa ja mielipiteitä ja välillä taas olen pihalla, enkä ymmärrä, mistä puhutaan. Siinä onkin kanssakeskustelijoilla pähkäiltävää, että mikä minä oikein olen.
Miksi luennolla pitäisi puuttua keskusteluun?Kaikki eivät ole ekstroverttejä omien näkemystensä toitottajia. Jokin seminaari tai vastaava on sitten eri asia, ne ovat enemmän keskustelutilanteita.
Hän haluaa imeä kaiken ympärillä olevan tiedon itseensä ja siksi kuuntelee. Ei ole myöskään tarvetta päteä muille asioista. Myös keskustelun aihe tai sävy voi vaikuttaa, miksi ei sano mielipidettään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. Olen itse tuollainen, hahah.
Olet vai,? Et nytkään ollut hiljaa, vaikkei sinulla ollut mitään arvokasta sanottavaa.
Tuollainen on miellyttävä ihminen minun mielestäni. Ulospäin suuntautuneet hälisevät ja vitsejä laukovat ihmiset saavat minut jännittyneeksi. Tuollaista ei tarvitse pelätä.
Introvertti. Tajuaa myös sen, että meillä on kaksi korvaa ja vain yksi suu. Jatkuva pölöttäminen ei ole mikään erityisen positiivinen piirre ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useimmiten idiootit ovat kaltaisiasi ilkeitä ihmisiä. 🤮
Olet säälittävä.
Voi jessus. Puhuin itsestäni.
Miksi hemmetissä pälpättäisi jotain kun on tilaisuus kuulla, omaksua ja oppia uutta? Vihaan luennoilla näitä, joilla on kiire päästä ääneen ja kertomaan omaa kantaansa luennoitsijan päälle.