Inhokit tv-sarjat
Yksi ylitse muiden tulee mieleen: FRENDIT! Olen aina vihannut tätä sarjaa ja pahinta että sitä uusitaan koko ajan. Siltä ainakin tuntuu ja sitä tehtiin 10 vuotta eli uusimista piisaa. Ne kaikki tähdet näyttävätkin niin ärsyttäviltä. Toinen on Beverly Hills 90120. Veetutti kun 90-luvun alussa jokainen Suosikki täynnä tätä. Samoin että pelkkä tähtien naamojen näkeminen (Shannen Dohertya ehkä lukuun-ottamatta) riipii. Kolmas Ally McBeal, jota jopa katsoin mielelläni alussa mutta kohta en voinut sietää.
Kommentit (463)
Salatut elämät ja nämä nykyajan moraalittomat tempparit jne
Ekana tulee mieleen Speden Pelit enkä oikein tajua Uuno Turhapuronkaan viehätystä.
Putous.
En ole katsonut yhtäkään jaksoa sitä, mutta tiedän suuren osan hahmojen "hauskoista" hokemista kautta vuosien, koska osa ihmisistä alkaa toistelemaan niitä jatkuvasti.
Tiedän myös milloin uusi kausi on alkanut siitä kun eri ihmiset alkavat toistamaan samaa typerää sanapartta.
Terkuin en omista tv:tä, katson netistä sellaista sisältöä joka mua miellyttää.
Kauniit ja rohkeat ja emmerdale
Kaikki rakastavat Raymondia - minä en todellakaan rakastanut. Ajat ovat muuttuneet, mutta inhosin jo tuolloin (2000-luvun alussa) sarjan ahdasmielisiä sukupuolirooleja, väsyneitä vitsejä ja oikeastaan ihan kaikkea koko sarjassa. Etenkin Raymondia, joka oli laiska, ärsyttävä ja omahyväinen.
Siis Rantabaari on kyllä semmoista kuraa etten vastaavaa ole nähnyt varmaan ikinä TV:ssä (jos realitya ei lasketa, mutta se on sentään viihdyttävää).
Emosarjaa eli salkkareitakin katon jopa mielelläni tuohon tuotokseen verrattuna.
Ennen kun olin nuori 20 v. paikeilla nämä Ally McBealit ja Sinkkuelämää toimi ja olivathan aikansa ainutlaatuisia ohjelmia, mutta nykyään en pysty enää katsomaan. Allyssa oli kyllä parasta ne erikoiset hahmot ja hyvät näyttelijät. Itse Ally oli varmaan huonoin hahmo ja näyttelijä.
Mikä se oli se kolme miestä ja tyttö tms, en voi sietää sitä naishahmoa joka aina silmät selällään on muka niin naiivi mutta kuitenkin niin viehättävä.
Sitten on salatut elämät ja muut telenovelat, ne ei vain ole mun juttu.
Family Guy on todella suuri inhokki. Sen lisäksi että ohjelma itsessäänkin on vastenmielinen ja se päähahmo (Peter?) kuvottava sielu, vihaan ääninäyttelijöiden kimeitä ääniä.
Vierailija kirjoitti:
Tempparit, BB, paratiisisaaret yms realityohjelmat. Sama idea kaikissa. T o l l o j a laitetaan pieneen tilaan ja annetaan alkoholia ja odotetaan
Olen myös samaa mieltä. Ihmeellistä, että kehitysviivästeisten ihmisten hyväksikäyttö on työelämässä muuten kielletty, mutta tv-tuotannoissa heitä riistetään ihan surutta.
Vierailija kirjoitti:
Outlander.
Tosi pettymys. Idea on loistava, aikamatkailu kiinnostaa.
Mutta sitten meno on kuin Harlekiini-sarjassa. Suuria tunteita ja paneskelua.
Vaikka olen juuri kohderyhmää, keski-ikäinen nainen, pidän sarjaa typeränä ja tylsänä.
Nykyisin samaa mieltä, mutta minusta tuossa sarjassa oli alkuun tosi hauskaa tai ainakin omaperäistä se, että kaikki himoitsivat miespäähenkilöä, ei niinkään sitä naista. Se miesparka oli aina pulassa kun sitä ahdisteltiin oikealta ja vasemmalta, ja jossain vaiheessa joutui vielä sadisti sen hom oraiskauksenkin uhriksi. Muutenkin siinä sarjassa on koomisen keskeisessä roolissa juuri sek suaaliväkivalta tai sillä uhkailu.
Vierailija kirjoitti:
Frendit on minun inhokkini myös.
Minunkin on ollut vaikea ymmärtää Frendien suosiota. Seinfeld ja Frasier ovat kestäneet aikaa huomattavasti paremmin eikä niissä ole vain nuoria ja kauniita ihmisiä.
Tuota Frendien inhoamista lisää etenkin nuo loputtomat uusinnat, joita pyrin välttämään parhaani mukaan. Koko sarja esitetttiin uusinta ja sitten uusinnat pyörähtivät heti uudestaan käyntiin 1. kauden 1. jaksosta. Mielummin uusintoina voisi esittää vaikka jotain 1970- ja 1980-luvun komediasarjoja.
Rietas gay kirjoitti:
Ehdoton inhokki on tämä brittiläinen homosarja Älä kerro äidille - queer as folk. Oli olevinaan vi tun iso Tapaus ja kaikki homot ihan pähkinöinä. Paitsi minä. Ärsytti, inhotti ja vit utti koko sarja heti kun puoli jaksoa katsoin. Ja siinäkin aikamies hä ssi alaikäistä, vielä koulua käyvää poikaa. Ei kyllä menisi läpi enää tänä päivänä. Tuota poitsua esitti muuten Charlie Hunnam, joka on sittemmin ihme kyllä päässyt ihan oikeaankin uraan kiinni.
Muistan myös nähneeni jonkun haastattelupätkän tämän sarjan kirjoittajasta ja ukkeli oli niin kovin polleana. Puolusti myös sarjaansa hyvin agressiivisesti, tyyliin "jos et tykkää mun sarjasta, olet homofoobi". 👎🏻
Mä vihaan BB, tempparit jne bimboilu-ohjelmia. Mä tykkään laadukkaista dokumenteista (historia ja luonto), hyvin käsikirjoitetuista sarjoista, esim Hercule Poirot.
Kaikki valmiiksinauretut tusinajenkkikomediat. Sama formaatti, samat arkkityypit, samat muka-edistykselliset juonenkulut, varmaan sama kulahtanut ääniraitakin siellä hekottaa "hervottomille" vitseille.
Lisäksi kaikki poliisi-, sairaala- ja palomiessarjat, joissa hahmot ovat kaikki kuin jostain muotikuvastosta repäistyjä kiiluvine hampaineen (miten niistä edes SAA niin valkoisia?!) ja näyttelijänlahjat ovat luokkaa Ö. Käsikirjoituskin näissä aina uskomattoman puuduttavaa. Jos joku sanoo em. sarjoja katsovansa ihan tosissaan, niin mietin aina, että kyseessä kai hieman yksinkertaisempi henkilö. Ei sillä, katson mäkin joitain hirveitä urpoilusarjoja joskus, mutta en siksi että saisin niistä oikeasti muuta kuin myötähäpeää irti :D
Tohtori Paise. Yhtään jaksoa en ole katsonut, enkä aio. Piste.
Tankkaustarinat, ei varmasti tarvitse perusteluja.
Vierailija kirjoitti:
Tankkaustarinat, ei varmasti tarvitse perusteluja.
No todellakaan ei. Jo nimi on niin hirveä, että luvassa voi olla vain lehtipihviä, ranskanperunoita ja dieseliä kansan syvimmistä syvimmille riveille. Niin syville, että heiltä on jo silmät ja korvat, ja luonnollisesti aivot, surkastuneet.
Mä katon niitä, mutta huvittaa kun niissä juoni menee kaikissa ihan samalla tavalla. Ennen mainoskatkoa on tapahtumassa muka jotain merkittävää ja sit se narraattori sanoo jotain "But then......SUDDENLY!........." ja kun mainoskatkolta palataan, niin mitään ei oikeastaan tapahdu. Korkeintaan joku puu kaatuu väärään suuntaan, vaikka johdattelu oli kuin joku kuolisi.