Leveneekö lantio oikeasti raskauksien/synnytysten myötä?
Sovitin yhtä farkkuhametta joka sopi minulle vielä ennen kuopuksen odotusta päälle... ei meinannut mennä lantion kohdalta millään =( sitten kun sain sen vedettyä niin vyötäröltä kylläkin olisi sopinut mutta lantiosta tosi tiukka, en ymmärrä kuinka se on minulle mahtunut ikinä. Ja monet muutkin vaatteet tuntuu juuri liian kapeilta! Onko mitään tehtävissä vai leveneekö lantio jokaisen lapsen myötä?
Kommentit (15)
Minä synnytin huhtikuussa 06- ja aivan samoissa mitoissa jo olen, lantio mukaan lukien.
Housu koko kasvoi numerolla lopullisesti.
Lantioni leveni suht. huomattavasti pikkuhiöjaa raskauden aikana, mutta se olikin hyvin kapea ennen raksaaksi tuloa.
Ehkä niillä joilla on jo valmiiksi leveä lantio ei se enää entisestään levene..
Enää ei mahdu vanhat housut jalkaan, vaikka muuten entisissä mitoissa olenkin.
heti synnytyksen jälkeen farkkujen koko oli 46 ja nyt 4 kk päästä just ja just sain M-koon farkut jalkaan :D Alkuperäinen kokoni on M.
mutta kun se tuntui niin mahdottoman tiukalta että ihmettelin miksei se sovi mitenkään.
Varmaan kutistunut pesussa, toivottavasti...
ap
Vaikka paino olis sama, niin lantio on leveämpi.. siis luut tuntuu, ettei mistään läskistä todellakaan ole kyse. Varmaankin vaihtelee.. toisilla levenee ja toisilla ei!
Itse synnytin kolmannen(kin) lapsen alakautta, hän painoi liki 5 kiloa ja edelleen mahtuu sama vanha tiukka kotelomekko päälle.
vaatekoot on suunniteltu niin että niiden väli on noin 5kg painoa. Eli kokoa 36 käyttävä on noin 5kg hoikempi kuin kokoa 38. Vaatteen malli tosin vaikuttaa myös, samassa vaatteessa eri koot ovat noin 5kg:n välein
mutta oli varmaan ihan vaan läskiä, koskapa nyt kun painoni on taas sama kuin ennen raskautta, mulle mahtuu jo vanhat piukatkin housut jalkaan.
eli jos 5 kiloa enemmän painoa kuin ennen, ei ne vanhat housut mahdu jalkaan. Kyllä se 5 kiloa merkitsee aika paljon mitoissa, vaikka jotkut toista kuvittelee... Eihän sitä päällepäin muut huomaa. Juuri siinä huomaa itse kun ei vanhat vaatteet mahdu päälle.
t:15
olen synnyttänyt neljä lasta ja voin sanoa että minulla lantio ei ainakaan ole leventynyt. Läskiä on tietty ollut vauva-aikana kolmannen ja neljännen lapsen jälkeen mutta liikunnalla sekin on kadonnut.
Yksilöllistä,ehkä?
Paino on sama, kuin ennen raskautta, treenillä olen saanut " läskin" pois, mutta minkäs teet, kun lantio on silti 10cm laajempi, kuin ennen. Vyötäröstä pois onkin sitten 15cm...
Samoin rintaliivien ympärysmitta on ollut useamman kuukauden synnytyksen jälkeen suurempi vaikka painoa tosiaan ollut n.5kg normaalitilaa vähemmän. ja hoikka olen, nyt 1v. synnytyksestä 166cm, 47kg. (Norm. paino 51kg).
Eli ei edes kapea lantio välttämättä levene. Ois tuo joutanut vähän levenemäänkin, niin olis vartalo hiukan sopusuhtaisempi.
Joten treenausta vaan vaatii, jos sun paino on sama kuin silloin ku nse hame sopi.