Mikä on tänään ollut ilmastotekosi?
Minä ostin biopusseja pitkästä aikaa ja jätin vessan vetämättä kun siihen ei ollut välttämätöntä tarvetta.
Kommentit (78)
Pysyin kotona sairastamassa, joten en käytä muuta kuin pikkuisen sähköä ja vettä.
En ole syönyt mitään. Syön huomenna.
Olen kipeänä ja kovassa kuumeessa, niin jätän tänään lenkin väliin.
En poistunut kotoa mihinkään, eli ei tarvinnut autoilla eikä ostaa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Ostin kaupasta ainoastaan suomalaista luomuruokaa sekä tuoreita kasviksia. En autoillut enkä pyörittänyt pyykkiä. Sammutin valot ja sähkölaitteet niistä huoneista, joissa kukaan ei oleskele. Kierrätin roskia ja tavaroita.
Kasvikset eivät automaattisesti ole ympäristöystävällistä ruokaa. Pahin esimerkki on tehotuotettu ts ei-itsekasvatettu salaatti, joka on yhtä ympäristöä kuormittavaa kuin naudanliha.
Tein etätöitä. Säästyi 25km yksityisautolla ajoa koska julkisilla ei pääse mitenkään sujuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Olen kipeänä, joten ei oikein tee mieli tehdä muuta kuin nautiskella kuumaa juotavaa, rentoilla olovaatteissa ja katsella Netflixiä. :) Olkoon tämä päivä yksi iso ilmastoteko!
"Internet kuluttaa arvioiden mukaan enemmän luonnonvaroja ja tuottaa enemmän päästöjä kuin kansainvälinen lentoliikenne."https://www.iltalehti.fi/digiuutiset/a/d91450c7-99cd-4b9d-90c6-0c390d2b…
Vierailija kirjoitti:
Pysyin kotona sairastamassa, joten en käytä muuta kuin pikkuisen sähköä ja vettä.
Ei saa valehdella! Nettiin päästäksesi tarvitset tietoliikenneyhteyden. Netin käyttäminen on saastuttavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kipeänä, joten ei oikein tee mieli tehdä muuta kuin nautiskella kuumaa juotavaa, rentoilla olovaatteissa ja katsella Netflixiä. :) Olkoon tämä päivä yksi iso ilmastoteko!
"Internet kuluttaa arvioiden mukaan enemmän luonnonvaroja ja tuottaa enemmän päästöjä kuin kansainvälinen lentoliikenne."https://www.iltalehti.fi/digiuutiset/a/d91450c7-99cd-4b9d-90c6-0c390d2b…
Käytän ublock originia ja umatrixia niin vältän turhat mainosten katsomiset ja yhteydet palvelimille joita en tarvitse.
En lahjoittanut spermaani Keski-Eurooppaan.
"8. Vähennä online-pelaamista ja videoiden katselua. Katso kissavideon sijaan oikeaa kissaa."
buahahahaah
En ole tänäänkään tehnyt lapsia, syönyt lihaa, tilannut mitään, lentänyt tai matkustanut yhtään minnekään. 😗
Ostin korin kaljaa, kun pikku päissään tulee aina hyviä ilmastotekoideoita!
Päästin autossa aika pahanhajuisen pierun ja oli pakko avata ikkuna ja tuulettaa.
Tilasin 4000 litraa polttoöljyä ja päästin peräilmaa.
Runkkasin kahdesti sen sijaan että olisin siittänyt naisen tiineeksi.
Söin kasvisruokaa, liikuin kävellen paikasta toiseen, en ostanut mitään.