Mikä on tänään ollut ilmastotekosi?
Minä ostin biopusseja pitkästä aikaa ja jätin vessan vetämättä kun siihen ei ollut välttämätöntä tarvetta.
Kommentit (78)
Pyrin edistämään ilmastonlämpenemistä koska se on kaikin puolin hyvä asia. Nyt on onneksi ollut jo vähän lämpimämpi talvi mutta vieläkin liian kylmää.
Jätin kaksi lämmintä ateriaa tekemättä ja syömättä. Olen vähentänyt syömistä ja pienentänyt annoksia ilmastonmuutoksen ja ruokapulan vuoksi.
Jätin tänäänkin lentämättä viikoksi bangkokiin.
Tänään en laittanut vessanpönttöön tamponeja ja topsy-puikkoja.
En ole liikkunut kuin jalan. En ole syönyt punaista lihaa. En ole tupakoinut. En ole ostanut mitään.
Jätin puolet hirvipaistista syömättä. Viinipullon sijaan nautin ainoastaan puolikkaan pulloa. Jätän saunan lämmittämättä koska olen yksin kotona. Menen sen sijaan kylpyyn. Aion nauttia illalla sen jäljelle jääneen viinipullon puolikkaan, ettei se mene hukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Tuuppasin tyhjät tölkit biojäteastiaan
Ihanko oikeesti tiedät,mikä astia se on.Epiä muuten uskoisi....
Meinaan tehdä vielä tänä iltana alkuviikon ruoat, eli kun lämmitän uunin, teen samalla kaksi eri ruokaa. Toinen niistä on kasvisruoka.
Muuta erityistä en tänään tee. Joka päivä teen kuitenkin tietoisia valintoja.
En käyttänyt kondomia kun parittelin muutamien miesten kanssa aamusella. Ei tullut turhaa jätettä.
Laitoin uunin 250 asteeseen ja luukun auki, tyhjäkäytin autoa 5 tuntia pihalla, pidin jääkaapin ovea auki, ostin 50 muovikassia, tilasin Kiinasta 500 eurolla muovista krääsää, poltin pihanuotiolla kyllästettyä, märkää puuta, kakkasin.
Vierailija kirjoitti:
Kävelin yhteen paikkaa, vajaa 5km, per suunta. Otin pakkasesta ruokaa, jonka olin tehnyt aiemmin. Käytin pikaohjelmaa pesukoneessa täyden ohjelman sijaan.
Kannattaa muistaa että kävelykin aiheuttaa päästöjä. Paras kun vain pysyy kotona.
Heitin vanhatpatterit biojäteastiaan, söin mehevät pihvit plus papuja, maksoin käteisellä, joutokäytin autoa ja piereskelin edellämainittujen papujen johdosta kahden bussin päästöt
Irtisanoin asuntoni ja vein kaiken omaisuuteni kierrätykseen, kaivoin itselleni kuopan pihalle ja istun odottamassa kuolemaa. Varikset voivat nokkia ruumiini niin ei tule hautajaiskulutusta.
Mun ei olis yhtään tehnyt mieli syödä vanhoja ruoanjämiä, kun se oli ruokaa jota olin syönyt jo kolme kertaa aiemmin, mutta pakotin itseni syömään sitä sen sijaan että olisin heittänyt roskiin ja tehnyt uutta ruokaa.
Sammutin parvekkeen ledivalot valoisan ajaksi.
Jätin syömättä avokadon ja ulkomailta tuodut kasvikset tänäänkin.
Meillä oli itsemetsästettyä hirveä ruokana ja kotimaista perunaa.