Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiusaamisen kauaskantoiset seuraukset -lista

Vierailija
09.02.2020 |

Kerätään tähän kiusaamisen seurauksista listatekniikalla. Eli laita ikään kuin otsikoksi seuraus ja sen alle halutessasi selitys sille. 1. viesti on esimerkkinä. Keskustelun halusin tehdä, koska minua muiden kokemukset auttavat ja saan myös itse tukea. Tällaisia ketjuja on kuitenkin vaikea löytää. Kaipaan myös varmistusta siihen, mikä johtuu kiusaamisesta eikä vain minusta. Toisin sanoen olenko hullu vai en.

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Huono itsetunto, vääristynyt minäkuva

Kiusaamiseni jatkui vuosien ajan. Vaikka se nyt melkein kahdenkymmenen vuoden jälkeen on ohi niin en siltikään ole vapaa. Mikä on vaikea uskoa, sillä tätä hetkeä odotin eniten. Tämä on kuitenkin se pahin vaihe. Pitäisi olla ehjä ja nyt elämän vihdoin alkaa. Sen sijaan kierrän teiniporukat ostoskeskuksessa, välttelen sosiaalisia tilanteita ja saatan öisin piiloutua lukittuun vaatekaappiin nukkumaan tunteakseni olevani turvassa. Kavahdan melkein pystyyn ihmisen tullessa lähelle niin fyysisesti kuin psyykkisestikin. En voi uskoa ihmisten positiivisia kommentteja itseäni koskien. Luulen, että jos uskoisin niin paljastuisikin kyseessä olevan pila. Pahimmillaan porukka on voinut lyödä vetoa saavatko minut höynätetyksi. Olen varmasti monen mielestä todella outo sen käytöksen perusteella, mikä minusta sosiaalisissa tilanteissa ilmenee.

Vierailija
2/76 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko varmoja että ikävät fiilikset johtuu juuri kiusaamisesta? Kyllä itseäkin siis kiusattiin, mutta olin jo sitä ennen epävarma itsestäni. Ei se epävarmuus johdu ainakaan omalla kohdalla kiusaamisesta vaan se on perusominaisuuteni, ikävä kyllä. Kierrän kyllä teiniporukat ostareilla kaukaa, mutta kiertäisin silti vaikkei mua olisi koskaan edes kiusattu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

- huippuunsa viritetty taito lukea ihmisiä, tilanteita ja nähdä syy-seuraus-suhteet

Aikamoinen pääoma tänä päivänä, tosin kammottavilla tavoilla hankittu.

Vierailija
4/76 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- huippuunsa viritetty taito lukea ihmisiä, tilanteita ja nähdä syy-seuraus-suhteet

Tää kyllä pitää paikkansa. Olen itse saanut jonkun kuudennen aistin kiusaajien suhteen. 10 sekunnin sisällä voi aistia antisosiaalisia piirteitä toisissa ihmisissä eli niitä samoja piirteitä mitä kiusaajilla oli aikoinaan.

Vierailija
5/76 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaajan vai kiusatun näkökulmasta?

Vierailija
6/76 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

- ahdistuminen sosiaalisista tilanteista joilla on osansa myös mielenterveyden ongelmiin ja siitä työttömyyteen (eli ne kiusaajat jotka ovat töissä valittavat kuinka kiusatut ovat laiskoja työttömiä vaikka nyt kiusaajat siitä maksavat verorahoillaan) eli ei kannata kiusata koska sillä voi olla suurikin vaikutus työttömyyteen vaikkei se saata olla ainoa syy.

Minua kiusasivat ylä-asteella monet joita en varsinaisesti edes tuntenut. Siitä on jäänyt oletus että kuka tahansa missä vain saattaa ruveta minua nälvimään. Olen jopa herkistynyt sille että pientä kiusoittelua saatan pitää jonkin asteen vihan näyttönä minua kohtaan. Kiusaaminen on tehnyt minusta aika epäluuloisen. Tästä syystä ei ole helppoa myöskään löytää töitä koska pelkään ihmisiä. Ei hätää hoidan ongelmiani kyllä..kiitos ei kiusaajien. 

Vierailija
7/76 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisviha

jos joudun valitsemaan pelastanko tulipalosta naisen lapsensa kanssa vai kissan tai koiran.... helppo valinta, eläin ei ole tehnyt mitään ansaitaakseen kuolemaa.

Vierailija
8/76 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tutkittu, että kiusaaminen jää ihmisellä pitkäkestoiseen muistiin. Kaikki pelkoon liittyvä jää. Se on luonteeltaan niin alkukantainen, että sellaisia tilanteita käsitellään meidän liskoaivoissamme asti.

Ja kuitenkin sen yli kannattaa ainakin yrittää päästä. Jossakin toisessa olosuhteessa ei välttämättä koskaan olisi tapahtunut mitään sellaista...

Vierailija
9/76 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huippuunsa viritetty taito lukea ihmisiä, tilanteita ja nähdä syy-seuraus-suhteet

Vierailija kirjoitti:

Tää kyllä pitää paikkansa. Olen itse saanut jonkun kuudennen aistin kiusaajien suhteen. 10 sekunnin sisällä voi aistia antisosiaalisia piirteitä toisissa ihmisissä eli niitä samoja piirteitä mitä kiusaajilla oli aikoinaan.

Olen aina ollut tietoinen omaavani tällaisen kyvyn, mutta tätä ennen ei koskaan tullut mielen yhdistää sitä kiusaamiskokemuksiin.

Vierailija
10/76 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä sama. Ihmisvihani on pohjattoman syvä.

Vierailija
11/76 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten läpinäkyvyys huolimatta heidän yrityksistään peitellä sisintään. Välillä todella raskasta.

Vierailija
12/76 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Negatiiviset seuraukset:

1. Itsevarmuuden puute vastakkaisen sukupuolen suhteen. Perustin perheen heti ensimmäisen poikaystävän kanssa, koska jotenkin luulin, etten kuitenkaan kelpaisi kellekään muulle. Lisäksi olin nuorena aikuisena yksinäinen ja pelkäsin jättää poikaystävää, koska olisin jäänyt todella yksin. Elän siis laimeassa parisuhteessa, joka ei ehkä ole juuri se mitä itse haluaisin.

2. Taipumus vältellä kiusaajaksi luokittelemiani ihmisiä.

3. Sosiaalisia taitoja ei oppinut samaan tahtiin kuin muut, vaan niitä on saanut opetella aikuisiällä.

4. Yleinen tyytymättömyys itseäni kohtaan ja kaiken lapsuusikään liittyvän häpeäminen.

Positiiviset seuraukset:

1. Minusta tuli hikari, sain hyvän todistuksen ja pääsin hyvään paikkaan opiskelemaan. Olen nauttinut uran tekemisestä täysillä. Ilman kiusaajia en ehkä olisi tullut ammatillisesti yhtä kunnianhimoiseksi.

2. Pystyn ymmärtämään muita saman kokeneita ja olen toiminut tukena monelle. 

Vierailija
13/76 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauaskantoisesta seurauksista voin mainita kiusaajani lupaavan uran täydellisen tuhoamisen ja siitä saamani ilon. Päädyimme samalle alalle ja merkittävän nimityksen yhteydessä hänen kansionsa esiteltiin minulle valintaa varten. Muistot palasivat mieleeni, eikä auttanut muu kuin käyttää koko verkostoni tarjoamat mahdollisuudet asioiden oikaisemiseksi. Kaksikymmentä vuotta uraa ja uhrauksia pyyhitty pois puolessa vuodessa.

Vierailija
14/76 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono itsetunto, traumaperäinen ahdistuneisuushäiriö

Ulkonäköäni kiusattu peruskoulusta aikuisikään saakka

Päädyin huonon itsetunnon ja jatkuvien kiusaamiskommenttien myötä tarpeettomaan kauneusleikkaukseen

Vierailija
15/76 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Kykenemättömyys ihmissuhteisiin.

Kaverisuhteissa (jos sellaisia ylipäätään on)  pelkkiä hyvänpäiväntuttuja, joiden kanssa jauhaa paskaa. Ikinä ei itse ole aloitteellinen.

Parisuhteesta turha haaveilla, kun ei pysty luottamaan eikä uskalla päästää ketään lähelle.

Vierailija
16/76 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeutus syyttää jotakin vuosikymmenten takaisia juttuja omasta alisuoriutumisesta.

Ei tarvitse edes vuosikymmeniä myöhemmin ottaa vastuuta omasta elämästä, kun voi aina vedota kiusaamiseen. Kuinka kätevää.

Vierailija
17/76 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai oliskohan pelkkää vainoharhaisuutta?

Vierailija
18/76 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai oliskohan pelkkää vainoharhaisuutta?

Kyllä sen kusipäisyyden huomaa jhelposti, kuten aiemmastakin viestistä.

-sivusta

Vierailija
19/76 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noo itse en ole veronmaksaja koulukiusaamisesta johtuen.

Vierailija
20/76 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heidän katseessa, hymyssä ja puheessa on tietty kylmyys jonka huomaa. Tavalliset ihmiset ei sitä näe vaan saattavat tykätä todella paljon, yleensä vuoden parin sisällä tajuavat että on jotenkin ilkeä. Eräs julkkistatuoija aiheutti todella pahoja väristyksiä tvssä. Hänellä on kuitenkin paljon faneja kuten arvata saattaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan