Karmein asuinalue, jossa olet asunut?
Itselläni Malmi Helsingissä, tästä toki on aikaa yli 10 vuotta. Paljon päihdeongelmaisia, keskellä päivää näki puukkohippaa yms. toimintaa. Joskus poliisit tekivät rynnäkön bussiin kesken matkan, kun siellä ilmeisesti oli joku huumerikollinen kyydissä. Pelkäsin liikkua ulkona sen kuukauden aikana, jonka tuolla asuin.
Kommentit (434)
Vierailija kirjoitti:
Tästä ketjusta tulee mieleen Perjantai-dokkari Katuma 25. Yksi dokkarin päähenkilöistä totesi Katuman olevan kuin Monaco: "kukaan ei käy töissä eikä maksa veroja" :D tuo on siis lähiö Hämeenlinnassa.
Samaa verosanontaa käytettiin muinoin Rovaniemen Ounasrinteestä jossa asuin puoli vuotta. Ihan rauhallinen se kyllä tuolloin 20 v. sitten oli. Toinen nimi paikalle oli Beverly Hills.
Vierailija kirjoitti:
Tikkurila, vuosi oli liikaa.
Keskustan, etenkin aseman seutu muuttunut levottomammaksi sitten lapsuuteni. Luulen että Dixi on osittain tuonut yhteiskunnan elättejä paikalle notkumaan. Sääli. Ei uskalla öisin enää yksin liikkua.
Matinkylä Espoossa ennen Isoa Omenaa
Kirstinmäki Espoo
Asuin siellä 3kk ja olipahan kokemus, vaikka Hyvinkään Paavolassa ja Vantaan Havukoskellakin olen asunut. Keveitä paikkoja nämä jälkimmäiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskustan, etenkin aseman seutu muuttunut levottomammaksi sitten lapsuuteni. Luulen että Dixi on osittain tuonut yhteiskunnan elättejä paikalle notkumaan. Sääli. Ei uskalla öisin enää yksin liikkua.
Paitsi, ettei siellä ketään ole öisin. Ehkä mä, kun töistä kipitän kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvinkään Paavola. Harmaa ja epätoivoinen, lähimarketin edessä sammuneita ja pissaajia. Lisäksi paljon r.maneita ja ma.mu.ja. Lapsetkin kantoivat Paavolassa veitsiä mukanaan, ainakin 90-luvulla.
Elin lapsuuteni 90-luvun Paavolassa ja tuo veitsi-juttu pitää kyllä paikkansa. Pelkäsin ihan kamalasti koulumatkoilla eikä pihallakaan uskaltanut leikkiä muutaman psykopaattipennun takia. Heistä muuten myöhemmin tullut tuomittuja väkivaltarikollisia.
T. Kapulantie
Itse en enää ysärillä asunut Paavolassa, mutta äiti ja sisarukset kyllä. Broidi oli niitä idariporukoita, kuollut sittemmin, kuten niin moni muukin sitä porukkaa. Vankilassa tai haudassa. Olisko pari selvinnyt.
Vierailija kirjoitti:
Oulun Rajakylä. En asunut ihan ostarin vieressä joten meidän talo oli ihan rauhallinen mutta kyllähän siellä tietynlainen huono-osaisuus näkyi. Ostarilla ei kyllä usein viitsinyt kaupassa käydä, ajoin mielummin vähän kauemmas. Kurjan näköinen paikka.
No niin tulihan se. Kaijonharju tosin ehdittiin mainita ensin.
Itse olen asunut kahdessa niissä ns. pahimmassa talossa. Toisessa niin hiljaista, että välillä tunsin olevani yksin koko talossa. Tässä toisessa oli mölyäjä mutta lähti häädön myötä. Yhtäkään aina mainittavista huumeruiskuista en ole nähnyt 10 vuoteen. Ostarin porukka ei edes jaksa huudella muille kuin kavereilleen ja poliisi kiertää koko alueen varsinkin kesällä noin puolen tunnin välein.
Kurjinta on se, että ei joudu maksamaan vuokraa juuri mitään.
Kuinka monessa tän ketjun paikassa olet asunut? Mä olen kolmessa ja en ole edes asunut pk-seudulla. Yhtäkään näistä maininnoista en allekirjoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi, ettei siellä ketään ole öisin. Ehkä mä, kun töistä kipitän kotiin.
Missä? Dixissä vai aseman ympäristössä? Okei, mä oon eri mieltä. Musta siellä liikkuu epämääräistä porukkaa jo ihan myöhempään illallakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matara Imatralla. Alkoholistien ja r.omanien keskittymä, hirveitä betonikuutio-neukkukerrostaloja ja villinlännen meininkiä.
Mitäs pahaa, ne romanit sulle teki? Rasisti.
En ole aiemman viestin kirjoittaja, mutta Itä-Helsingin lähiössä mm. aiheuttivat jatkuvasti häiriötä metelöimällä ja aikuiset miehet varastivat lapselta polkupyörän. Päihteidenkäyttö ja tappelu on myös hyvin hallussa tuolla porukalla.
Mulle on sinänsä ihan sama mitä porukkaa naapurissa asuu, mutta siinä vaiheessa kun elämänrytmi ja tavat ovat sellaiset että normaali työssäkäyvä ihminen joutuu naapurin takia valvomaan yöt, menee mittari punaiselle. Puhumattakaan sotkemisesta, varastelusta yms. toiminnasta.
Helsinki alkaa kyllä olla todella levoton ja turvaton. Sinne ne mielellään mene kuin ihan keskustaan tai rikkaimpiin paikkoihin. Hyh mikä paikka ja mitä idemmäs mennään sen pahemmaksi muuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et pärjäisi ulkomailla etenkään Euroopan ulkopuolella hetkeäkään. Helsinki on ihan turvallinen kaupunki kaikkine lähiöineen. Kysymykseen vastaan Manchesterin yhden lähiön.
Mun veli on asunut Essexissä ja Brysselissä, enkä ole hänen luona vieraillessaan koskaan tuntenut oloani uhatuksi samalla lailla kuin noissa tietyissä helsinkiläisissä lähiöissä.
Essex on aika suuri kreivikunta ja siellä on monenkokoisia kaupunkeja ja myös aivan pieniä kyliä. Yleisesti ottaen rauhallista seutua. Missäpäin Essexiä veljesi asui, jos saan tiedustella?
Vierailija kirjoitti:
Järvenpään Jamppa. Ei tarvitse perusteluita.
Ei kyllä :D Aivan karsea paikka. Tosin tuossa muutama vuosi sitten paikallislehti Keski-Uusimaa yritti vakuutella kovasti, että Jamppa on mainettaan parempi
Hiiliruukinkatu Joensuu. Karsikko on muuten tosi kiva asuinalue, mutta Hiiliruukinkadulla on vieri vieressä kamalia Joensuun kotien vuokrakasarmeja. Vähän samantyylinen paikka kuin Utran kerrostaloalueet.
Nastolan (nykyään Lahtea) Rakokivi 90-luvulla.
Jaa ei mikään mesta oo sinänsä ollu karsee, oon asunu mm Ullanlinnassa, Merihaassa, Vuosaaressa, Kalliossa ja Töölössä. Pari dilleä seinänaapuria on ollu mutta muilta osin en mä näiden mestojen välillä mitään isoa eroa nää, aika samanlaisia mun mielestä. Joka paikassa on ollu kaikenlaista kyttien rynnäköintiä ja on ammuttu jengiä kadulle ja näin, mutta so what. Stadi on aika rauhallinen ja nasta mesta oman kokemuksen mukaan, joskin tiedän ettei se kaikille oo
Vierailija kirjoitti:
Vantaan Havukoski. Tarviiko edes perustella?
Ei tarvi perustella. Itse en asu siellä, mutta kuljen Havukosken ohi kauppaan mennessäni. Ei tulisi mieleenkään liikkua alueella pimeään aikaan. Päiväsaikaankin saa olla tarkkana.
Vierailija kirjoitti:
Näistä ketjuista saa aina sellaisen kuvan että Suomessa on meno kuin Rion faveloissa :D
Niinpä :D
Minun asuinlähiökin täällä mainittu (perusteluitta) ja saanut kymmeniä yläpeukkuja. Oikeasti tämä on tavallinen, keskiluokkainen lähiö, jossa ihmisten koulutus ja tulot korkeammat kuin keskimääräisellä suomalaisella. En ole irl kuullut kenenkään haukkuvan tätä asuinaluetta. En ole ikinä nähnyt täällä mitään häiriöitä, ei näy päihtyneitä, tappeluita tms. Niin "perusrauhallista" kuin voi vaan olla.
Vierailija kirjoitti:
Korson Mikkola. Aivan hirveä ghetto. Onneksi on ymmärsin muuttaa pois jo pari vuotta sitten. Säälin tonne jääneitä suomalaisia.
Sanopa muuta. Hirvittää, kun lasten koulu on Mikkolassa. Kerran ilta-aikaan joku huumehörhö alkoi juoksemaan lasten perässä. Ehtivät onneksi turvaan ja poliisit hakivat hörhön pois.
Ylöjärvi. Asuin opistossa. Kerran ajattelin lähteä viettämään lauantai-iltaa Tampereelle. En miettinyt sen tarkemmin, miten pääsen takaisin. Kai sama bussi kulkisi, joka meni päivälläkin.
Kotiini palatessani (viimeinkin bussi), pysähtyikin bussi kolmen kilometrin päähän, mihin yleensä. Ei sieltä tietysti mitään taksia saa, keskellä korpea. Tiellä ei ollut edes katuvaloja. Juoksin ja kävelin pimeää tienviertä. Teinipoikien kansoittama autonrämä pysähtyi tielle jossain vaiheessa, katsoin parhaaksi käydä metsähallituksen puolella. Täysikuu valaisi tietä.
Viimein pääsin juosten kotiin. Ihan hirveä syrjäinen korpi tuo paikka.
Tuon mestan jälkeen Helsingin keskusta on turvallinen paikka kävellä yöllä.