Karmein asuinalue, jossa olet asunut?
Itselläni Malmi Helsingissä, tästä toki on aikaa yli 10 vuotta. Paljon päihdeongelmaisia, keskellä päivää näki puukkohippaa yms. toimintaa. Joskus poliisit tekivät rynnäkön bussiin kesken matkan, kun siellä ilmeisesti oli joku huumerikollinen kyydissä. Pelkäsin liikkua ulkona sen kuukauden aikana, jonka tuolla asuin.
Kommentit (434)
Vierailija kirjoitti:
Myyrmäki - kaikki repeää nauramaan, kun sanon asuneeni siellä.
Siellä olet kuin ulkomailla - et kuule suomenkielistä sanaa muilta kun kauppojen kassoilta ja tämä on totta.
Onneksi pääsin sieltä pois, mutta kämppä oli vaikea myydä - senkin osti lopulta huonolla hintaa ulkomaalainen.
Niinpä, ulkomailla, mutta valitettavasti kohteessa, jonne et ikimaailmassa ostaisi matkaa.
Vierailija kirjoitti:
Hervanta, Tampere. Todella masentava paikka. Hervantaan muuttaessamme kannettiin viereisestä asunnosta tyyppi ruumispussissa pois.
olitko käytävällä katsomassa vai mistä tiesit että kannettiin??
Kamppi. Asunto oli ahdas ja vanhanaikainen. Yksi ainoa ikkuna. Ei parveketta eikä saunaa.
Vierailija kirjoitti:
Et pärjäisi ulkomailla etenkään Euroopan ulkopuolella hetkeäkään. Helsinki on ihan turvallinen kaupunki kaikkine lähiöineen. Kysymykseen vastaan Manchesterin yhden lähiön.
Olipas tyhmä ja nousukasmainen kommentti. Itse olen asunut ulkomailla muun muassa Espanjan Valenciassa, Australian Melbournessa ja Tanskan Kööpenhaminassa, ja jokaisessa noista paikoista olen tuntenut oloni turvallisemmaksi kuin muutamassa Suomen asuinalueessa.
Hassua, ettei Riihimäen Peltosaarta ole mainittu täällä kertaakaan. Asuin siellä opiskeluaikoina joten vastaan siis sen sekä Tampereen Vuoreksen, joka on nykyään melkoinen ghetto.
Espoon Suvela 90 luvun alussa, ja Vantaan Hakunila ei ikinä enää noihin.
Meri-Toppila, Oulu. Jos et tunne, googleta ja kauhistu.
Oulun Kaukovainio 90-luvun lopulla. Oma asuintaloni oli rauhallinen, mutta ostarilla oli aika epämääräistä väkeä ja myöhään en uskaltanut liikkua ainakaan entisen ostarin/kirjaston seudulla. Aina sai lukea puukotuksista, ampumisista ja tappeluista. Omaa turvallisuuttani ei kuitenkaan koskaan uhattu.
Miksi välität niistä juopoista nisteistä anna niitten elää omaa elämää vai Pelkäätkö niitä niin paljon
Porvoo. VaNmaisia narkkeja Munsalan kansallispuvuissa.
Hervannalle pisteet täälläkin, asuin opiskeluaikoina ja ekalla viikolla minut melkein raiskattiin(pääsin pakoon) ja varastettiin pyörä ja kaikkea muuta kivaa. Edes Itä-Helsingin Vesala ei ollut niin karmea paikka asua.
Kallio on omalla listallani. Aamukävelylle ei voi oikein mennä, tuoksahtaa nurkat.
Myös niin lähellä vanhaa keskustaa, niin turvatonta ja epämääräistä porukkaa.
Moni kai haluaa alueelle, Kallioon, jota ihmettelen. No, paljon pubeja kyllä. Olen asunut, enkä tykännyt.
Toisesta, josta en tykännyt on Haaga, turvallista kyllä, mutta ei palveluja.