Karmein asuinalue, jossa olet asunut?
Itselläni Malmi Helsingissä, tästä toki on aikaa yli 10 vuotta. Paljon päihdeongelmaisia, keskellä päivää näki puukkohippaa yms. toimintaa. Joskus poliisit tekivät rynnäkön bussiin kesken matkan, kun siellä ilmeisesti oli joku huumerikollinen kyydissä. Pelkäsin liikkua ulkona sen kuukauden aikana, jonka tuolla asuin.
Kommentit (434)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vantaan Hakunila. Olen asunut myös Kontulassa ja Jakomäessä mutta kyllä Hakunila on pahin.
Mun opiskelukaveri asui Jakomäessä ja aikamoinen paikka oli sekin. Mm. keskellä yötä huumevelkojen perijä yritti tulla kirveen kanssa ovesta läpi, kun ilmeisesti erehtyi asunnosta.
Mä en käsitä mikä hinku ihmisillä on muuttaa pk-seudulle jos töiden takia ei ole pakko. Ainakaan, jos ei ole rahaa asua muualla kuin noissa kamalissa epäviihtyisissä lähiöissä.
Huh huh Jakis on takuulla pahin kaikista - muistan jo monta kymmentä vuotta sitten, kun oli siellä veljelläni yökylässä. Tuon yhden yön aikana jo naapuritalosta rahdattiin ruumispussissa ihmistä.
Kuulin myöhemmin, että oli ollut veri.kosto kyseessä ja uhri oli ensin skalpeerattu ja sitten likvitoitu.
Vierailija kirjoitti:
Iloinen itä-Helsinki
Mikä paikka tämä on?
Oulaisten Haaranmäki 😖 Ankea vuokrakasarmi-alue, talot vanhoja ja rumia. Alempaa sosiaaliluokkaa. Köyhänä opiskelijana siellä piti muutama vuosia aikanaan asua.
Koskela Helsingissä. Tosi paljon juoppoja ja nistejä kaupungin kämpissä. Meidän rapussa oli lähes joka aamu joku sammuneena tai ainakin hississä oksennusta kun vein lapsen päiväkotiin ja lähdin töihin, Poliisi ja ambulanssi kävivät pihassa tosi usein ja öisin ei saanut nukuttua kun juopot huusivat. Meidän ovikelloa tultiin välillä soittamaan ja ovella oli joku joka halusi ostaa huumeita, ei meinannut uskoa että minä en käytä saatikka myy huumeita. Samassa rapussa asui narkkaripariskunta, joilla lapsi oli päiväkodissa ja vanhemmat joivat päivän ajan. Kuitenkin lapsi annettiin heille aina päiväkodista, vaikka olivat humalassa. Sitä en käsittänyt. Sitten lapsi jäi yksin pihalle (5 v.) ja äiti huuteli joskus illalla ikkunasta kotiin, jos muisti. Lapsi oli aina likaisissa vaatteissa ja monesti muut perheet antoivat hänelle ruokaa, itsekin monesti ostin hänelle eväitä ja esim. jätskiä. Oli pakko muuttaa alueelta pois kun ryöstöt lisääntyivät, saman rapun mummo ryöstettiin keskellä päivää ja myös talon koululaisia ryöstettiin puukolla uhaten. Nyt asumme toisella puolella Helsinkiä ja olo on turvallinen ja hyvä. Lapsi voi leikkiä ulkona rauhassa ym. Ja kavereidensa perheet eivät ole narkkareita vaan vanhemmat käyvät töissä.
Hakinmäki, Raisio. Juoppoja, nistejä ja rumia kerrostaloja.
Vierailija kirjoitti:
Tonttila, Lahti. Ei siellä nyt vaarallista ollut, mutta jotenkin epämiellyttävä ilmapiiri ja runsaasti selvästi vähäosaisempia ihmisiä.
Juurihan siellä ammuttiin nainen keskellä katua, päivänvalossa. No joo, harvinaista. Mutta itse tulen keskustaan bussilla nmr 2, ja se ajaa Tonttilan läpi. Jos torilta tulee hörhöjä kyytiin (ja lähes joka kerta tulee), ne jää Tonttilassa pois. Tonttilan jälkeen bussissa on hyvin homogeeninen joukko ihmisiä 🤭
Itse otsikon kysymykseen vastaan, että Liipola, Lahti. Erehdyin vuokraamaan sieltä kaksion ensimmäisen parisuhteeni kariuduttua, koska oli kiire pois yhteisestä asunnosta. Liipolaa kovasti puolustellaan, mutta jos ei ole asunut paremmalla alueella, ei vain voi tietää miten surkeasti siellä ihmisillä on asiat. En suoranaisesti koskaan pelännyt, mutta silloin olikin vuosi 2004. Nykyään en ikimaailmassa muuttaisi sinne syystä X.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vantaan Hakunila. Olen asunut myös Kontulassa ja Jakomäessä mutta kyllä Hakunila on pahin.
Mun opiskelukaveri asui Jakomäessä ja aikamoinen paikka oli sekin. Mm. keskellä yötä huumevelkojen perijä yritti tulla kirveen kanssa ovesta läpi, kun ilmeisesti erehtyi asunnosta.
Mä en käsitä mikä hinku ihmisillä on muuttaa pk-seudulle jos töiden takia ei ole pakko. Ainakaan, jos ei ole rahaa asua muualla kuin noissa kamalissa epäviihtyisissä lähiöissä.Huh huh Jakis on takuulla pahin kaikista - muistan jo monta kymmentä vuotta sitten, kun oli siellä veljelläni yökylässä. Tuon yhden yön aikana jo naapuritalosta rahdattiin ruumispussissa ihmistä.
Kuulin myöhemmin, että oli ollut veri.kosto kyseessä ja uhri oli ensin skalpeerattu ja sitten likvitoitu.
Jakomäki on tosin aika paljon siistiytynyt ihan viime vuosina. Ne rumat vanhat kerrostalot esimerkiksi on joko purettu tai uusittu täysin ja nykyään on mielestäni ihan siistin näköinen, joskin tylsä nukkumalähiö.
Hervanta. Aina jos esimerkiksi jossain Facebook -keskustelussa joku kritisoi Hervantaa, joku hervantalainen loukkaantuu, ja alkaa kertoa miten mukavaa ja lapsiperheystävällistä aluetta se on. No ei todellakaan ole. Ehkä viimeinen paikka, jossa haluaisin lapseni kasvattaa. Toki esimerkiksi talojen välilä on eroa, millaista porukkaa asuu, mutta yleisesti näin.
Omalla kotiovellani käytiin ainakin kahteen otteeseen muunmuassa ronkkimassa lukkoa, tiedän tämän, koska satuin olemaan molemmilla kerroilla kotona. Lisäksi keskusta-alue Hervannassa aivan järkyttävä. Alkoholisteja ja nistejä kaikkialla mölisemässä, pahimmillaan paskat housuissa. Lisäksi noissa ryyppyremmeissä olen usein nähnyt pieniä lapsia mukana. Kokemukseni on parin vuoden takaa, eikä sieltä viime vuosituhannelta, jolloin näiden vannoutuneiden hervantalaisten mukaan siellä on viimeksi rauhatonta ollut.
Vierailija kirjoitti:
Hervanta. Aina jos esimerkiksi jossain Facebook -keskustelussa joku kritisoi Hervantaa, joku hervantalainen loukkaantuu, ja alkaa kertoa miten mukavaa ja lapsiperheystävällistä aluetta se on. No ei todellakaan ole. Ehkä viimeinen paikka, jossa haluaisin lapseni kasvattaa. Toki esimerkiksi talojen välilä on eroa, millaista porukkaa asuu, mutta yleisesti näin.
Omalla kotiovellani käytiin ainakin kahteen otteeseen muunmuassa ronkkimassa lukkoa, tiedän tämän, koska satuin olemaan molemmilla kerroilla kotona. Lisäksi keskusta-alue Hervannassa aivan järkyttävä. Alkoholisteja ja nistejä kaikkialla mölisemässä, pahimmillaan paskat housuissa. Lisäksi noissa ryyppyremmeissä olen usein nähnyt pieniä lapsia mukana. Kokemukseni on parin vuoden takaa, eikä sieltä viime vuosituhannelta, jolloin näiden vannoutuneiden hervantalaisten mukaan siellä on viimeksi rauhatonta ollut.
Ettei mene liian negatiiviseksi niin lisään vielä sen verran, että Hervannassa plussaa on ehdottomasti esimerkiksi lenkkimaastot ja uintimahdollisuudet. Luonto on lähellä vaikka kurjaa muuten onkin:D
Vierailija kirjoitti:
Varissuo. Aivan kamala
Näistä tulee aina mieleen, että onkohan oikeasti itse edes asunut Vakkella? Hesarissa on juttua tänään aiheesta, että vakkelaiset itse ovat erittäin tyytyväisiä alueeseensa.
Itse olen asunut pääasiassa mukavilla asuinalueilla, mutta kyllä Sörnäisten pääty Mäkelänkadun varrella (vissiin lasketaan vielä Vallilaksi) oli kamalin. Aamulenkillä huumeruiskuja saattoi lojua pitkin katua, illalla sai pelätä oikeasti raiskaamista ja kerran jouduin juoksemaan pakoon porttikongiin. Nykyään vissiin ihan siistiä ja arvostettua seutua. Muutenkin Helsinki oli kokonaisuudessaan ahdistava paikka, 2009 muutettiin Espoon puolelle ja heti tuli turvallisempi olo. Nykyään asutaan landella ❤️
En ole ikinä asunut huonolla alueella....
Mutta kaikista valitsen Joensuu, Rantakylä mutta vain niiden kerrostalojen rumuuden takia.
Vantaan Simonkylä, siinä vesitornin juurella. Kamala pienkerrostaloslummi, jossa aivan laiton meno päällä aamusta iltaan! Kaupungin taloja ainakin osa. Lapset ihan sekaisin jo pienestä asti, aikuisissa suuri määrä päihdeongelmaisia ja iltaisin kasa ulkkismiehiä piti huutoa kun ajoivat pihaan autoillaan juoruamaan porukalla. Tämä siis 2000-luvun alussa, en tiedä millainen meininki on nykyään, ainakin talot on julkisivurempattu ja alue siistimpi muutenkin.
Turun Runosmäki, Majoitusmestarinkatu 4. Voiko ankeampaa pihapiiriä/aluetta olla lapsuudelle?
Alppila, Helsinki. Paljon itsensäpaljastajia ja juoppoja. Huonot naapurit Sörnäinen ja Pasila jossa myös paljon ongelmia. Tästä on aikaa!
Korso Vantas, myös Koivukylä on hirveä!
Nätki Savonlinnassa. Pikkukaupungissa on paha huumeongelma ja iso osa tuota levotonta porukkaa on pesiytynyt Nätkille. Kamalia ankeita vuokrakerrostaloja, jotka ovat huonossa kunnossa.