Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jättääkö hammaslääkäri suun hampaattomaksi

Vierailija
08.02.2020 |

jos juurihoito ei enää auta, vaan hammas pitää poistaa edestä?

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaa myös

Vierailija
2/59 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis että siihen tilalle ei laiteta mitään muovia tms.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli vuotta paranemisaika ennen kuin implantti voidaan asettaa.

Vierailija
4/59 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammas silta on ehkä mahdollista aiemmin?

Vierailija
5/59 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kait ne ehdottaa siltaa tms.?

Vierailija
6/59 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hammas silta on ehkä mahdollista aiemmin?

Yhdys sanat on ehkä mahdollista oppia jo ala-asteella?

Vierailija
7/59 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilapäisratkaisuna esim lasi-ionomeerista paikka joka ottaa tukea viereisistä, silta kun ien parantunut. Tai jos suunnitteilla implantti niin väliaikainen yhden hampaan proteesi odotteluajaksi. Proteesi voidaan tehdä jo ennen poistoa eli immediaattina eli ei tarvitse olla ilman hammasta.

Vierailija
8/59 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Asia huoletti kovasti.

Ap

Vierailija
9/59 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sehän on siitä kiinni, mihin sinulla on rahaa. Oikein mielellään pistää siihen implantin, jos maksat.

Vierailija
10/59 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kunnallisella ei mitään siltoja ja implantteja ehdotella. Rivistöön jää reikä jos hammas poistetaan.

Erikoishammaslääkärit ja hammasteknikot tekevät sitten proteeseja, kuten siltoja, implantteja ja irtotekareita.

Ne on sitten itse maksettava.

Yksi implantti voi maksaa 3000€

Sillä saa jo täydelliset vanhanajan tekarit molempiin leukoihin.

Vierailija
11/59 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ns. Kuitusilta on mahdollista rakentaa vaikka heti. Implantteja sitten noin puolen vuoden päästä. Tyhjää koloa ei kannata jättää!

Vierailija
12/59 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla jätettiin. Siltahammas olisi maksanut 300 euroa myöhemmin. Siitä on jo aikaa.

Vierailija
13/59 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Implantti voidaan laittaa 3 kk päästä, pinnoite 6 kk päästä.

Vierailija
14/59 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisella puolella jätetään, ei siellä implantteja laiteta. Toki ymmärrän, että kaikkeen ei ole siellä varaa, mutta esteettisten seikkojen vaikutusta potilaan hyvinvointiin voisi kyllä vähän miettiä silti. Hampaiden puuttuminen aiheuttaa monilla suurta häpeää niin että aletaan esimerkiksi vältellä sosiaalisia tilanteita. Etuhampaiden puuttumisenhan huomaa heti kun ihminen vain puhuu.

Vierailija
15/59 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kunnallisella jätetään kolo hammasrivistöön? Tätä juuri pelkäsin :( Mä kun en ole varakas ollenkaan.

Ap

Vierailija
16/59 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli kunnallisella jätetään kolo hammasrivistöön? Tätä juuri pelkäsin :( Mä kun en ole varakas ollenkaan.

Ap

Kyllä se implantti maksaa kunnallisellakin melkeen saman kuin yksityisellä ja ainakaan tt-tuella sitä ei korvata

Vierailija
17/59 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkisella puolella jätetään, ei siellä implantteja laiteta. Toki ymmärrän, että kaikkeen ei ole siellä varaa, mutta esteettisten seikkojen vaikutusta potilaan hyvinvointiin voisi kyllä vähän miettiä silti. Hampaiden puuttuminen aiheuttaa monilla suurta häpeää niin että aletaan esimerkiksi vältellä sosiaalisia tilanteita. Etuhampaiden puuttumisenhan huomaa heti kun ihminen vain puhuu.

No sitten voi katsoa ihan peiliin ja pitää niistä hampaista pikkasen parempaa huolta. Ihan on oma vika, jos on päästänyt hampaansa siihen kuntoon, että niitä tarvitsee alkaa poistelemaan.

Vierailija
18/59 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on jätetty suuhun mustia reikiä, vaaleita reikäkohtia, hammasjuuria osittain yläosasta paljaaksi, osa paikattu jne. Eli se kolo ei ole ainoa joka jätetty suuhun, onneksi se on sivussa. Toki voi pyrkiä yksityiselle itse mutta kallista.

Vierailija
19/59 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Juuri näin. Yksityisellä voit teettää siihen koloon hampaan. Leukaluuhun istutettu implantti, joka on paras, maksaa 2000-3000€.

Muutamalla satasella saa halvempia vaihtoehtoja.

Vierailija
20/59 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua mietityttää että entä jos potilaan hampaat on niin huonot että niitä puuttuu paljon, esim vaikka nelikymppisellä. Eikö kunnallinen hammaslääkäri suosittele tekareita? Miten huonot hampaat pitää olla että aletaan tekemään uusia hampaita, vai jätetäänkö asiakas hampaattomaksi? Ainakin kovasti ovat halukkaita poistamaan heti hampaan jos siinä jotain häikkää ilmenee.