30h/viikko työskentelevät! Kuinka usein teillä on viikonloput vapaita?
Tarkoitan nyt niitä joilla on vuorotyö alalla jolla tehdään joka viikonpäivä töitä: kaupat, hoitoala, pelastusala yms.
Itsellä joka toinen viikonloppu töitä, aina molempina päivinä paria poikkeusta lukuunottamatta ja 90 prosenttisesti vielä iltavuoro molempina iltoina.
Tykkään työstäni ja työpaikkani on ihan super mutta hiukan välillä ketuttaa olla niin usein viikonloput töissä. Iltavuorot alkaa kuitenkin niin aikaisin että aamulla ei ehdi mihinkään harrastuksiin tai kursseille kun ne loppuu yleensä 15-16 aikaan kun pitäisi jo olla töissä.
Tessin mukaan mulla pitää olla 22 vapaata viikonloppua vuodessa, mikä tässä nyt on toteutunutkin, mutta en tiedä sisältyykö siihen kesälomien ja talvilomien viikonloput? Kukaan työkavereistani ei ainakaan ole mulla sanonut että tekisi yhtä paljon viikonloppuja, vaikka olisivat täysaikaisia työntekijöitä.
Meilläpäin ei liikoja hyviä työpaikkoja ole tarjolla joten en ihan helposti haluaisi vaihtaa työpaikkaakaan, joten ihan vaan tässä peilailen tuntojani että kitisenkö turhasta...
Kommentit (3)
Ei välttämättä ollenkaan. Se johtuu työpaikan tilanteesta ja on tällä hetkellä omakin valintani. Mutta kyse on myös palkasta. Eli teen viikonloppuja myös "koska mä voin".
22 viikonloppuvapaata ja siihen sisältyy vuosilomat eli esim. 4 viikon tasoittumisjaksolla on yksi vklvapaa niin tulee täyteen, tämä siis kaupanalalla. Nämä kuuluu kaikille viikkotunneista huolimatta, sullahan on tuplasti tuo niin ole tyytyväinen.
Tuskin vajaata työaikaa tekevillä on mitään oikeutta viikonloppujen suhteen. Kannattaa lukea se oma työehtosopimus. Sieltä löydät mitä on sovittu.