Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saada miehen ymmärtää töksäyttelynsä

Vierailija
08.02.2020 |

Ollaan oltu vuosia yhdessä ja lapset kasvaneet kouluikään. Ollaan lähtökulmalta ajateltu että pitää olla yhtä mieltä asioista vaikka kielloista. Kuitenkin joskus tapahtuu tietysti se ettei toiselle tärkeä asia tärkeää itselle mutta siitä tulee ongelma meidän välillä kuten tämä: lapsi tulee innoissaan pyytämään syntymäpäivänään kuumailmapalloa. Mies sanoo suoraan: "Et saa". Lapsi poistuu huoneesta ja sanoin että voisi sen muotoilla toisin.
Mies puolustautuu. Kuulemma ei saa siis kieltäytyä vaan lapsen toive pitää mielestäni toteuttaa. Ei käsitä että pyysin sanomaan sen mukavemmin.

Minusta pallon hommaaminen ei ole kallis ja sen saa lähistöltä. Mies jo sanoi ettei sitä saa, joten se että hommaan pallon kiellosta huolimatta on miehen mukaan minun oma asia.

Miten sinä ajattelet? Onko ok hommata jotain vaikka toinen vanhemmista sanoo ettei saa. Että hän tarkoitti yllättäen vain omalta puoleltaan ettei osta.
Onko siihen joku raja mitä ei enää ole ok hommata vaikka toinen sanoo ei?

Tiedän että kuumailmapallo on pieni asia mutta minusta tämä on juuri eräitä tärkeitä rajavetoja miten toimitaan; jos sanotaan että jotain ei saa niin ei saa, eikä niin että toiselta vanhemmalta voisi vielä saada. No ehkä jossain eroperheessä eri tavat eri kodeissa mutta näin ydinperheessä tuntuu kurjalta.

Mielipiteitä?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi ilmeisesti tarkoitti heliumpalloa, mutta muisti sanan väärin. Sitähän isä ei voinut tietää 😃

Siinä tapauksessa äidillä viiraa pahasti päästä, kun hänen mielestä kuumailmapallon saa aika halvalla lähistöltä, eikä se ole suuri asia.

Jos sekään ei tiedä noiden kahden eroa.

Olet vain inhottava, kiitos tästä.

Vierailija
22/30 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä kirjoitinko itse väärin vai korjasiko kännykkä tekstin. Anteeksi. Kiitos asiallisesta keskustelusta, tarkoitin heliumpalloa. Mukava miten jotkut kiihottuu tälläisestä ja pitää omaa etevyyttään päivän parhaana juttuna.

Onko tässä pallossa kyse muutaman euron pallosta?

Mene ihmeessä ja osta. 

Miehesi oli väärässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä mies kieltää vaimoltaan kaikki suoralta kädeltä, mutta että lapselta pikkuasian, niin viittaa lähinnä mielivaltaan.

Sinun taas kuuluu suojata lastasi mielivallalta.

Vierailija
24/30 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä kirjoitinko itse väärin vai korjasiko kännykkä tekstin. Anteeksi. Kiitos asiallisesta keskustelusta, tarkoitin heliumpalloa. Mukava miten jotkut kiihottuu tälläisestä ja pitää omaa etevyyttään päivän parhaana juttuna.

Älä ota stressiä. Eiköhän kommentoijat hahmottaneet, että tuo oli typo tai autocorrect.

Ajattele, miten monta ihmistä ilahdutit, kun alkoivat miettiä miltä näyttäisi kuumailmapallo omassa pihassa ja hymyilivät ajatukselle. Maailma oli hetken mukavampi paikka.

Vierailija
25/30 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas kauhea itku, kun ei tullutkaan asiallisia vastauksia aloitukseen, jossa ei ole päätä eikä häntää. Keskittykää siihen mitä olette kirjoittamassa, niin ei tarvitse pahoittaa mieltään vastauksista! Kaikki vastuu ei voi olla lukijalla. Aloittajan logiikalla minäkin voisin täällä kysellä, että sopiiko lammas kerrostaloon ja sitten valittaa vastaajille, että kyllä olisi pitänyt asiayhteydestä tajuta minun tarkoittaneen villakoiraa.

Vierailija
26/30 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäilen kyllä vahvasti, että kukaan tästä kiihottui :D Kiihtyi ehkä.

Vierailija
27/30 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäilen kyllä vahvasti, että kukaan tästä kiihottui :D Kiihtyi ehkä.

Ap:lle näkyy useammankin sanan merkitys olevan vähän hämärä :D

Vierailija
28/30 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettele itsekin nauramaan harmittomille mokille, moni asia on helpompaa sen jälkeen :)

Vierailija
29/30 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lähtökohtaisesti kummankin vanhemman sana on se, mitä noudatetaan. Jos puoliso ehtii kieltämään jotakin, niin en voi kävellä hänen ylitseen lupaamalla muuta. Mieti, miltä tuntuisi itsestäsi. Asioista voidaan sitten lapsen kuulematta keskustella, että miksi lapsi ei jotain saanut ja sopia pelisääntöjä muutenkin.

Vierailija
30/30 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuumailmapallo -fetissi on todella yleinen juttu. Se tulisi pitää mielessä, kun tehtailee aloituksia valtavista, taivaalla lentävistä palloista.