Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ikääntyvien vanhempien typerät asuntokaupat

Vierailija
08.02.2020 |

Vanhempani muuttivat isosta ok-talosta isoon, isopihaiseen rivitaloon jokunen vuosi sitten. Kommentoin etukäteen, että liikaa tilaa ja pihatöitä yli 70-vuotiaille. Isäni kuoli, jolloin mainitsemani ongelma konkretisoitui. Nyt äitini on ostamassa kerrostaloasuntoa alueelta, missä on ainoana palveluna harvakseltaan kulkeva bussi. Ei omaa autoa. Puutuin taas asiaan, että osta palveluiden vierestä. Et pääse bussilla ainaisesti kulkemaan ja roudaamaan ostoksiasi. Ei usko. Sanonko, että en yhtään auta, jos joskus tarviit kuljetusapua?Käyttäköön taksia. Miksei ihminen osaa käyttää järkeään?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piheys ja kyvyttömyys ennakoida, arvostaa jotain muuta kuin helppoutta ja palveluita.

Vierailija
2/36 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini tarvitsee palveluita: kauppa, pankkiautomaatti, terveyskeskus, apteekki, alko, museot, elokuvat jne. Mutta ei siis osaa ajatella niin pitkälle, että ei pääse enää bussilla kulkemaan tai jaksaisi kantaa mitään. Jos asuisi paikassa, missä kauppa vieressä, saisi vedettyä kärryllä tavaransa. Rahasta ei ole kyse muuta kuin juuri piheyden suhteen. Rahat riittäisivät mainiosti keskusta-asuntoonkin. Toivottavasti itse osaan aikoinaan miettiä niin omaa kuin läheistenikin etua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on syynä siihen, että äitisi haluaa syrjemmässä olevan asunnon? Onko ympärillä kenties luontoa enemmän kuin keskustan kämpissä? Yritä selvittää syyt tähän huonompaan asuntoon ja yritä löytää keino tuoda näitä samoja piirteitä keskusta-asuntoon.

Vierailija
4/36 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisi elämä,äitisi koti,hänen rahat.Osaa itsekkin päättää missä haluaa asua,taxi setelit on keksitty.Hyvä kuntoisena ei tarvitse almujasi,pystyy kulkemaan julkisilla.ITSEMÄÄRÄÄMIS OIKEUS,älä loukkaa sitä

Vierailija
5/36 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä kyllä kehtaisi puuttua vanhempieni valintoihin asua missä haluaa, vaikka ne MINUN mielestäni olisivatkin tyhmiä tai hoopoja. Olet ap aikuinen ihminen, eivätkä vanhempiesi valinnat kuulu sinulle. Aikuisena voit myös ilmoittaa, että sinä et aio tulla auttelemaan, jos ostavat asunnon paikasta, jossa eivät selviydy itse. Sen enempää et ole oikeutettu puuttumaan toisten asioihin.

Vierailija
6/36 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitisi elämä,äitisi koti,hänen rahat.Osaa itsekkin päättää missä haluaa asua,taxi setelit on keksitty.Hyvä kuntoisena ei tarvitse almujasi,pystyy kulkemaan julkisilla.ITSEMÄÄRÄÄMIS OIKEUS,älä loukkaa sitä

Luitko aloituksen?

Vierailija
7/36 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin itse toki, etten auta, mutta asuinpaikalla ei olisi siihen merkitystä. En auttaisi, vaikka asuisi palvelujen vieressäkin. Sinäkö auttaisit silloin? Oletko kateellinen vanhemmallesi jostain? Siksikö hän ei saisi päättää itse?

Vierailija
8/36 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo harmillista ja huolestuttavaa, ettei yhtään ajatella eteenpäin. Tuo äitisi suunnitelma aivan tuskastuttavan typerä. Etkä oikein muuta voi kuin puhua (ellet sitten metsästä jotain parempaa kämppää itse, roudaa mutsia katsomaan ja saa jotain sopivaa liittolaista kehumaan keskustakämppää). Ihan tuhoon tuomittu nuo bussittelut. Ymmärrän kyllä turhautumisen (ja huolen). Se on kyllä valitettavaa ja totta, että joillakuilla se ajatus jotenkin lukkiutuu iän myötä. Erot ovat todella valtavat, koska kaikilla ei. Sympstiat, ap! Hyvin ikävä tilanne.

Vierailija
9/36 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä kyllä kehtaisi puuttua vanhempieni valintoihin asua missä haluaa, vaikka ne MINUN mielestäni olisivatkin tyhmiä tai hoopoja. Olet ap aikuinen ihminen, eivätkä vanhempiesi valinnat kuulu sinulle. Aikuisena voit myös ilmoittaa, että sinä et aio tulla auttelemaan, jos ostavat asunnon paikasta, jossa eivät selviydy itse. Sen enempää et ole oikeutettu puuttumaan toisten asioihin.

Joo. Se onkin juuri noin yksinkertaista. Luuletko, että kun toimintakyvy oikeasti loppuu, lapsella on sydäntä olla auttamatta? Se auttaminen on sitten vain vaikeampaa.

Minunkin valmiiksi raihnainen vanhempani ihastui kaikista palveluista syrjässä olevaan asuntoon. Nyt muutaman vuoden päästä ollaan tilanteessa, jossa käveleminen ei meinaa enää onnistua. Minulla ei ole autoa.

No, kaipa tulee pian järkiinsä ja myy asunnon ja muuttaa keskustaan. Helpommalla olisi toki päässyt, jos olisi alun perin tehnyt järkevän ratkaisun.

Vierailija
10/36 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin tilanteessasi onnellinen että isosta omakotitalosta on siirrytty pienempään, vähemmän tavaraa ja huolta kun lopulta siirtyvät jälkikasvun huoliksi jäämistöt. Anna asua missä haluaa.

Vierailija
11/36 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rivien välistä voi lukea että sinua harmittaa se, että vanhempasi ostavat arvottomalta alueelta talon, jota et sitten vanhempiesi mentyä saa myytyä hyvällä rahalla.

Vierailija
12/36 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on siinä, että tällaiset ennakointiin kykenemättömät kuvittelevat aikuisten lastensa juoksevan heidän asioillaan ja kyyditsevän heitä aina tarvittaesa. Aikuisilla lspsilla on työnsä, kotinsa ja lapsensa huolehdittavana.

Vierailija
13/36 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koeta puhua järkeä äitisi ajatuksiin.

Itse en kyllä kävisi millään tavalla uhkailemaan.

Kun on vielä voimia ja kyky liikkua kevyesti, niin on helppo vähätellään vanhuuden mukanaan tuomia vaivoja. Mutta tosiasia on että vaivoilta säästyy vaan kuolemalla nuorena.

Toivottavasti saat äitisi pään käännettyä ja tunnustamaan tosiasiat!

Vierailija
14/36 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämisen laadullakinbon väliä, ap ja kannattajasi. Voi paremmin henkisesti kun luonto on lähempänä!!

Vierailija
15/36 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luitko aloituksen?

Minä luin ja olisin voinut itsekin kirjoittaa tuon. Missän ei käy ilmi, että ap:n äiti on tarvitsemassa tai edes haluamassa ap:n apua. Kyllä aikuisella ihmisellä on oikeus itse valita, jos itse asiansa myös hoitaa.

Vierailija
16/36 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on siinä, että tällaiset ennakointiin kykenemättömät kuvittelevat aikuisten lastensa juoksevan heidän asioillaan ja kyyditsevän heitä aina tarvittaesa. Aikuisilla lspsilla on työnsä, kotinsa ja lapsensa huolehdittavana.

Kerrotko vielä mistä kohtaa tällainen tulee ilmi???? Se, että ap uhkailee ettei auta, ei tarkoita vanhempien kaipavaan siltä yhtään mitään (paitsi todennäköisesti rauhaa)

Vierailija
17/36 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on kuspää joka kyttää vaan perintörahoja.

T. Äiti

Vierailija
18/36 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko vielä mistä kohtaa tällainen tulee ilmi???? Se, että ap uhkailee ettei auta, ei tarkoita vanhempien kaipavaan siltä yhtään mitään (paitsi todennäköisesti rauhaa)

Tai siis nykyääntoki pelkän äidin262

Vierailija
19/36 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rivien välistä voi lukea että sinua harmittaa se, että vanhempasi ostavat arvottomalta alueelta talon, jota et sitten vanhempiesi mentyä saa myytyä hyvällä rahalla.

Jep.

Vierailija
20/36 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämisen laadullakinbon väliä, ap ja kannattajasi. Voi paremmin henkisesti kun luonto on lähempänä!!

Eikä pysty liikkumaan siellä, vaan odottaa lastensa kyyditsevän häntä?