Onko lapset parhaimmillaan tuossa juuri ennen murrosikää?
Ovat samaan ikaan isoja ja fiksuja ja kilttejä. Sitten alkaa alamäki...?
Kommentit (15)
Pahimmillaan uhmaiässä, seuraavaksi pahin murrosikä.
Helpoin vaihe oli luokat 3-5. Lapset lapsia, omatoimisia, saattoi jättää jo vähän yksin, eikä vielä murrosikää.
Esikoisen kanssa meillä oli hornaa ysin jälkeinen kesä, lukion eka ja lukion tokan syksy. Nyt on helpottanut, on lukion tokalla.
Näin kun lapseni ovat jo yli kaksikymppisiä, sanoisin tästä perspektiivistä katsottuna että ikävuodet 3-5 olivat varmaankin monessa mielessä parasta, mukaanlukien helpointa, aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Näin kun lapseni ovat jo yli kaksikymppisiä, sanoisin tästä perspektiivistä katsottuna että ikävuodet 3-5 olivat varmaankin monessa mielessä parasta, mukaanlukien helpointa, aikaa.
Se on totta, koska päivähoito.
Meillä on helpointa ollut taaperosta alakoulun alaluokille, nyt 11-v. kanssa saa jo vääntää monesta asiasta.
Lapset ovat parhaimmillaan joka iässä, mutta eri tavoilla. Aikuiset lapset on ihan parasta, on tosi kivaa käydä omien lasten kanssa kapakassa!
Minun mielestä sylipehmeä taapero on paras vaihe! Vaik tulee noi esimurkutkin vielä sohvalla viereen nojailemaan.
Minulla on kaksi täysi-ikästä lasta. Parhaimmillaan ovat olleet 1v, 12 v ja 17 v.
Kaiken muun voisi antaa pois....
Mun mielestä kyllä. Fiksuja ja osaavia ilman murrosikää.
Erityisen mukavia ikiä ovat olleet 4, 6 ja 9. 11-vuotiaalla on tullut jo kauheaa murkun kiukuttelua. Ihan ihmeellistä, kun kaikkea sanomaani yrittää dissata noloksi ja kaikkia sääntöjä vastaan niskuroi! Tässä saa tosissaan pitää pään kylmänä ja olla järkkymätön auktoriteetissaan.
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestä sylipehmeä taapero on paras vaihe! Vaik tulee noi esimurkutkin vielä sohvalla viereen nojailemaan.
Minulla taapero kohelsi väsymättä, ikiliikkui ja viis veisasi tottelemisesta. Ei puhettakaan yhdessä köllimisistä.
Juu, mutta kyllä vanhempikin menee, vaatii vaan riiputuksen ja pitkän haudutuksen.
Mulla lapset on 13v ja 15v ja aika hirveää kyllä on juuri nyt 😬.
12-vuotias on ihana. Tosin tämä on muutenkin älykäs lapsi.
Hänen isoveljensä on ollut perkele 12-vuotiaasta eteenpäin, eikä loppua näy. Nimim. joko se muuttaa tai minä muutan
Näin jälkeenpäin, 17-vuotiaana. Myös kaksivuotiaana, joskaan kaksivuotiaiden vanhemmat eivät taida olla samaa mieltä.