Onko ampiaiset jo liikkeellä?
Mietin uskaltaako tuulettaa enää kämppää ilman hyönteisverkkoja. Ampiaisallergikko kun olen.
Etelä-Suomessa asun.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Täänän näin 2 mehiläisiä olivat.
Ei ole sama kuin ampiaiset.
Vierailija kirjoitti:
Uskaltaa, ei ne ilman ärsyttämistä pistele.
Muttta jos jää pyörimään sisään niin pakkohan se on yrittää listiä, ja jos se epäonnistuu, niin...
Kuningattaret etsii pesäpaikkoja jo,älä listi niitä ne on hyötyeläimiä
Vierailija kirjoitti:
Meinasitko antaa rakentaa pesän kotiisi?
Mehiläiset ovat hyötyeläimiä..ampparit korviin silimiin tunkevia otuksia. Paarmat vielä pahempia. Mikä niillä amppareilla on siinä tarkoituksena? paarmat haluu verta mutta mitä helkkarii ne ampparit haluu kun ympärillä pitää pyörii?
ON. Teini kiljui kun amppari tuli hänen perään, hänellä oli parfyymia. Kadulla oli siis kaksi tyttöä. Olen kohdannut kimalaisia pörisemässä.
Kyllä ne voi poistaa asunnosta ilman tappamista,avaa ikkuna tai parvekelasit tai yritä saada se lasin alle ikkunaa vasten ja laitat vaikka lehden lasien väliin. Viet sen sitten ikkunalle tai partsille
Kimalaiset ja mehiläiset on ja ne on makean perään, ampparit tulee kohta ja ne on alkuun niitä kuningattaria, jotka etsii pesäpaikkaa, siitä menee hetki, että saa tehtyä jälkeläisiä, jotka on sitten niitä inhottavia. Ampparit ei siis talvehdi, siksi näin. (paitsi kuningattaret)
Minulla tuli tänään mehiläinen asuntoon kun oli ikkuna auki. Keskisuomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinasitko antaa rakentaa pesän kotiisi?
Hah, mulla onkin vanha pesä tuuletusikkunan luukussa. En ollut avannut pitkään aikaan niin hämmästys oli melkoinen kun törötti siinä.
Kuningattaret lentelee. Pelottavia 3cm pitkiä mötköjä surraa! Pistääkö ne?
On, meidän terassilla aamukahvin aikaan pörräsi pari ampiaista ja yksi pisti miestäni. Kahvikuppi lensi kädestä ja voi helvetti että minua nauratti katsella kun mies sihahti pystyyn kuin tykin suusta. Kävi apteekista ostamassa pientä lievitystä, pistoihin voi toki käyttää myös käärmesalvaa. Oli hauska aamu !
Vierailija kirjoitti:
Kimalaiset ja mehiläiset on ja ne on makean perään, ampparit tulee kohta ja ne on alkuun niitä kuningattaria, jotka etsii pesäpaikkaa, siitä menee hetki, että saa tehtyä jälkeläisiä, jotka on sitten niitä inhottavia. Ampparit ei siis talvehdi, siksi näin. (paitsi kuningattaret)
Ei kai nyt kimalaiset, niitä kiinnostaa vain kukat. Kimalaiset ylipäänsä ovat amppareihin nähden hyvinkin leppoisia kavereita. Aika paljon niitä saa härnätä, ennen kuin ne pistävät. Ja ampparithan ne niitä ovat, jotka häiritsevät piknikkiä, varsinkin loppukesästä.
Pimpparit pistää lähes aina kun lähelle tulevat! Ampparille kärpäslätkää 👊
Vierailija kirjoitti:
Pimpparit pistää lähes aina kun lähelle tulevat! Ampparille kärpäslätkää 👊
Pako vauhdilla, jos sekään auttaa, kunhan ei juokse tielle tai kenenkään eteen. Kimmo Kimalainen on rauhallisempi toveri?
Minulla on imurissa jo kolme ampiaista. Kuuluu vain *TSUP* kun putki imaisee vttupään.
Vierailija kirjoitti:
Uskaltaa, ei ne ilman ärsyttämistä pistele.
Ampiaiset, nuo ilmojen kusipäät pistävät vain ihan vittumaisuuttaan. Lentonallet ei kylläkään pistä kuin pahimmassa hädässä.
On