Voiko aikuinen ihminen kuunnella jotain rappia cheekkiä tai antti tuiskua?=
aika lapsellisia lauluja, nimeltä sanoitukselta ja muutenkin, miten joku voi olla noin typerä ja fanit jotain 11 vuotiaita pikkutyttöjä kuitenkin kuten cheekillä, vain joku idiootti aikuinen nainen kuuntelee moista paskaa ja rappia
missä on pink floyd ja rush-ihmiset nykyään? missä on kitarasankarit?
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata hi rttää itseään mihinkään tiettyyn musiikkityyliin. Olen vannoutunut rock-henkilö, mutta suomirapissa on välillä hienoja sanoituksia. Tykkään esimerkiksi tästä mikä on sen syrjäytyneistä kertovan dokkarisarjan alussa.
Eikö tämä mun viesti tullut läpi vai eikö päivity? 😲
Jotenkaan en ymmärtänyt tuota videota ja piikitystä. Minusta ei liittynyt tuohon kappaleeseen mitenkään. Video olisi voinut olla aikuisempi, vaikka jonkun keski-ikäisen yksinäisen miehen tarina lavatansseista. Jotain Argentiinalaista olisin toivonut lisää mukaan.
Kappale on suunnattu itärajan syrjäytyneille poikamiehille? Jotain humppamaisuutta tai tangoa olisin toivonut enemmän kyl. Liian jumputtavaa ja hidasta.
Videot ja musiikki voisi olla eri, silloin se on yllättävää. Jos kappaleessa lauletaan syrjäytymisestä ja videossa vedetään huumeita, se ei yllätä ketään.
Lehden tekemisessä on perussääntö: otsikon, tekstin ja kuvan pitäisi kertoa eri asiat. Silloin on mielenkiintoista.
Vähän sama kappaleessa ja musiikissa. Minua kiinnostaa musiikkivideo, jossa on oma yllättävä tarinansa, sanoituksesta poikkeava.
Videoiden tekeminen on kyllä kallista, ymmärrän tuon.Video on sen dokkarisarjan esittely.
:) No niin. Katsoin nopeasti tuon. Musiikki on siinä fiiliksen vuoksi, tukemassa sisältöä. Sitten niin.
Vierailija kirjoitti:
En noista ap:n mainitsemista tiedä mutta jos on 20v sitten kuunnellut vaikka hiphoppia niin pitääkö nyt sitten nelikymppisenä siirtyä johonkin iskelmämusiikkiin vain iän vuoksi vaikkei olisi koskaan pitänyt ko. musiikista.
Vierailija kirjoitti:
En noista ap:n mainitsemista tiedä mutta jos on 20v sitten kuunnellut vaikka hiphoppia niin pitääkö nyt sitten nelikymppisenä siirtyä johonkin iskelmämusiikkiin vain iän vuoksi vaikkei olisi koskaan pitänyt ko. musiikista.
Ei tietenkään. Se mikä oli 1980-luvulla ja 1990-luvulla on nyt ennen vanhaan. Se on vanhaa aikaa. Kuuntelet vanhan hyvän ajan musiikkia.
Vierailija kirjoitti:
Rapissa on hienoa se, että se saa nuoret miehet runoilemaan. Onhan se nyt mahtavaa että on tällainen runouden muoto, joka saa mukaansa juuri ne ihmiset joita muuten ei runous eikä välttämättä minkäänlainen taide ja kulttuuri kiinnosta. Ja tähän vielä tallentuu ajankuva tarkemmin kuin melkein mihinkään muuhun, kun kappaleet on aina ajankohtaisista asioista.
On kyllä. Ja tyttöjenkin pitäisi innostua enemmän rapista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rapissa on hienoa se, että se saa nuoret miehet runoilemaan. Onhan se nyt mahtavaa että on tällainen runouden muoto, joka saa mukaansa juuri ne ihmiset joita muuten ei runous eikä välttämättä minkäänlainen taide ja kulttuuri kiinnosta. Ja tähän vielä tallentuu ajankuva tarkemmin kuin melkein mihinkään muuhun, kun kappaleet on aina ajankohtaisista asioista.
Miksi ne on muuten poikia/miehiä enimmäkseen? Löytääkö tytöt helpommin muita ilmaisukanavia?
Vierailija kirjoitti:
Pitää. Valtioltahan tulee se "Tervetuloa Kääpäkerhoon"-paketti, jossa on tuulipuku, fleecepanta, iskelmäboksi ja kirjanen, jossa yleisimmät fraasit, kuten: "Nykynuoriso on pilalla", "Ei tämmöistä kyllä kun minä olin nuori" sekä "Ennen kaikki oli paremmin".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ne on muuten poikia/miehiä enimmäkseen? Löytääkö tytöt helpommin muita ilmaisukanavia?
Ei löydä, vaan kaikessa syrjitään naisia, myös räppiskenessä. Musiikkimaailma(kin) on muutenkin varsin hankala naisille ja pitäisi olla aika tiukassa muotissa kelvatakseen. Eikä tyttöjä muutenkaan millään muotoa kannusteta kuin korkeintaan klassiseen musiikkiin ja kuorolauluun.
Mitä väliä jos joku tykkää, täytyy sanoa että ihan päivän fiiliksestä riippuu mitä haluaa kuunnella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään. Se mikä oli 1980-luvulla ja 1990-luvulla on nyt ennen vanhaan. Se on vanhaa aikaa. Kuuntelet vanhan hyvän ajan musiikkia.
Lapsi kysyi M. Jacksonin videosta, että oliko ennen vanhaan tuollaista. Se oli ennen vanhaan sitten. Minulle kuitenkin aina tuoretta ja uutta, kun olin lapsi sitä kuunnellessani.
Antti Tuiskullahan on oikeasti joitain hyviä biisejä, turha sitä kiistää vaikka ei häntä fanittaisikaan tai sitten ei varmaan ole mitään makua tai musiikin ymmärrystä muutenkaan jos ei edes hyviä melodioita häneltä löydä. Cheekilta en tiedä yhtään hyvää biisiä joten siksi en kuuntele. Mutta rappia kyllä, ranskalainen Maitre Gims on hyvä. Ja olen yli 30v. Tosin taiteen ja musan ymmärrys on sentään edes sen verran laaja, että se ei rajoitu genreihin, kuuntelen mitä vain mikä on oikeasti hyvää. Louis Armstrongista Vivaldiin, Rag'n Bone Manista Snoh Aalegraan jnejne ja väliin mahtuu kaikkea mahdollista, hyviä rap biisejä on monia. Ei ole ikäkysymys, kuuntelen varmasti mummonakin vielä kaikkea mahdollista, ei kiinnosta pelkkä klassinen tai iskelmähumpat.
Vierailija kirjoitti:
Enpä oikein usko Cheekin tai Antti Tuiskun faneja olevan 11v tytöt. Missä ihmeen kuvitelmissa ap. elät?[/quote
Olin itse Tuiskun areenakeikalla keväällä 2018. Ja siellä oli kyllä kuuntelijat ihan laidasta laitaan. Pikkutyttöjä ja mummoja ja kaikkea siltä väliltä. Enemmistö oli naispuolisia, mutta paljon siellä oli poikia ja miehiäkin. Ja väittäisin, että suuri osa porukasta ei suinkaan ollut pikkutyttöjä vaan ihan aikuisia naisia. Että se siitä, että kuulijakunta on pelkkiä pikkutyttöjä.
Itse menin koska halusin nähdä Tuiskun livenä. Ja kannatti mennä, oli hyvä keikka.
Voi ei, tiedän sun kaltaiset ihmiset. Keski-ikäinen, jonka oma musiikkimaku on jumittunut kasarille ja ihmettelee nykyihmisyen huonoa makua ja sitä kun eivät ymmärrä hyvän päälle.
Nykyaikana uusia artisteja tulee liukuhihnalla. Ihmisten maku muuttuu koko ajan kun tarjontaa tulee lisää. Jos ihmettelet erityisesti sitä, miksi nuoriso kuuntelee jotain jvg:tä pink floydin sijaan on yksi syy se, että nuorison näkökulmasta pink floyd on vanhahtavaa pappamusiikkia. Kyllä munkin keski-ikäinen setä ihmettelee miksi elvis ja the doors ei kelpaa vaan nykymusiikki on jotain jvg:tä ja pyhimystä.
Aika ahdasmielinen musiikinkuuntelija pitää olla jos tykkää vain yhdestä genrestä, tyyliin vain rock tai rap eikä tunnista/tunnusta muita hyviksi. Silloin maku on kyllä aika kapea ja jää muut hienot teokset kuulematta, jos ei löydä hyvää muualtakin. Ehdottomasti kannattaa kuunnella monenlaista niin oppii löytämään ne hyvät huonoista ja saa nauttia kaikista hienoista kappaleista. Antillakin on joitain hyviä kappaleita, idiootti taitaa olla aloittaja joka muita haukkuu. Kannattaa laajentaa musatietouttaan ja etsiä myös eri maiden artisteja enemmän. Harvemmin kuulee hyviä kotimaisia rap biisejä, ei toki ole tullut kauheasti etsittyäkään mutta Mikael Gabrielin ja Veskun Lennokki on esim. hyvä kotimainen rap kipale. Pitänee kuunnella Cheekia onko hänellä yhtäkään hyvää.