Voiko aikuinen ihminen kuunnella jotain rappia cheekkiä tai antti tuiskua?=
aika lapsellisia lauluja, nimeltä sanoitukselta ja muutenkin, miten joku voi olla noin typerä ja fanit jotain 11 vuotiaita pikkutyttöjä kuitenkin kuten cheekillä, vain joku idiootti aikuinen nainen kuuntelee moista paskaa ja rappia
missä on pink floyd ja rush-ihmiset nykyään? missä on kitarasankarit?
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuinenhan kuuntelee just sitä, mistä saa kiksejä. Kakarat kuuntelee sitä, mikä on soveliasta ja sosiaalisesti hyväksyttyä.
Jotkut, ei kaikki.
Meillä kotona suhtauduttiin fanittamiseen kurttuotsaisesti. Toisen ihailemisen sokeasti oli kuulemma tyhmää.
Fanittaminenhan on hyvä. On hyvä, että on esikuvia.
Sen takia kuuntelin, mitä itse huvittaa ja mitä löytyi hyllystä. Vanhemmat elivät vielä osittain sodanjälkeistä aikaa.
Teininä kuuntelin Carpentersia, Roxettea (koska naapurikin kuunteli), ihan laidasta laitaan Itävaltalaisesta vuoristomusiikista teinihitteihin. Yleensä kuuntelin, mitä kaveritkin kuunteli.
Outoa kyllä, että ei kehity omaa musiikkimakua. Nykyään voin kuunnella mitä vain sydämenlöynneistä valtavirran musiikkiin.
Olisi varmaan kannattanut koittaa fanittaa vähän enemmän. Se on sosiaalista.
Mutta kiinnostaa enemmän reaktiot ja tuntemukset, joita musiikki saa minussa aikaan.
Vähän teiniä on kuunnella vielä aikuisena samaa, kuin kaveritkin.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata hi rttää itseään mihinkään tiettyyn musiikkityyliin. Olen vannoutunut rock-henkilö, mutta suomirapissa on välillä hienoja sanoituksia. Tykkään esimerkiksi tästä mikä on sen syrjäytyneistä kertovan dokkarisarjan alussa.
Eikö tämä mun viesti tullut läpi vai eikö päivity? 😲
Jaa täällä ei saa vissiin käyttää h i r t t ä ä sanaakaan. On tämä kyllä jännä paikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuinenhan kuuntelee just sitä, mistä saa kiksejä. Kakarat kuuntelee sitä, mikä on soveliasta ja sosiaalisesti hyväksyttyä.
Jotkut, ei kaikki.
Meillä kotona suhtauduttiin fanittamiseen kurttuotsaisesti. Toisen ihailemisen sokeasti oli kuulemma tyhmää.
Fanittaminenhan on hyvä. On hyvä, että on esikuvia.
Sen takia kuuntelin, mitä itse huvittaa ja mitä löytyi hyllystä. Vanhemmat elivät vielä osittain sodanjälkeistä aikaa.
Teininä kuuntelin Carpentersia, Roxettea (koska naapurikin kuunteli), ihan laidasta laitaan Itävaltalaisesta vuoristomusiikista teinihitteihin. Yleensä kuuntelin, mitä kaveritkin kuunteli.
Outoa kyllä, että ei kehity omaa musiikkimakua. Nykyään voin kuunnella mitä vain sydämenlöynneistä valtavirran musiikkiin.
Musiikkimaku periytyy myös vanhemmilta. Kos kotona on kuunneltu paljon jotain tiettyä musiikkia, lapselle on saattanut jäädä hyvät muistot siitä, kun vanhemmat ovat olleet hyväntuulisia.
Meillä ei kuunneltu oikein mitään musiikkia. Iskelmiä ja radiosuomea varmaan.
Vierailija kirjoitti:
Hehheh. mun mummi on 89v ja tykkää kuunnella ja seurata Cheekiä ja kehuu vielä kuinka lahjakas hän on. Samoin Sannia ja muita. Mummillani on hirveän laaja musiikkimaku ja hän nappaa aina uusia artisteja.
Hän kannustamasn meitä nuorempiakin laajaa musiikkimakuun, eikä hyvä musiikki ole artistin iästä, sukupuolesta tai muusta kiinni.
Jotenkin olet ap. hyvin asenteellinen ja musiikkimakusi rajoitteinen, joka estää sinua nauttimasta ja iloitsemasta hyvästä musiikista.
No sun mummillasi ei taida olla sävelkorvaa. Cheek ei osaa laulaa puhumattakaan Sannista joka kuulostaa flunssaiselta Mikkihiireltä.
Makuasioista ei pidä kiistellä. Keneltä se on pois jos joku tykkää esimerkiksi Tuiskusta? Täysin turha aloitus.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata hi rttää itseään mihinkään tiettyyn musiikkityyliin. Olen vannoutunut rock-henkilö, mutta suomirapissa on välillä hienoja sanoituksia. Tykkään esimerkiksi tästä mikä on sen syrjäytyneistä kertovan dokkarisarjan alussa.
Jotenkaan en ymmärtänyt tuota videota ja piikitystä. Minusta ei liittynyt tuohon kappaleeseen mitenkään. Video olisi voinut olla aikuisempi, vaikka jonkun keski-ikäisen yksinäisen miehen tarina lavatansseista. Jotain Argentiinalaista olisin toivonut lisää mukaan.
Vierailija kirjoitti:
No tämä juuri. Joka skenestä löytyy ne helmet jos vaan viitsii kuunnella. Tietysti jos on umpimielinen ja toteaa kaiken kuuntelematta paskaksi, niin oma on häviönsä.
Tässä on kanssa pari hienoa suomiräppikappaletta
Asa: Runoilijanarsissi https://youtu.be/aDtf53VAjTc
Jätkäjätkät: Sylissä taivaan alla https://youtu.be/8UrgMnBqhpo
Laineen Kasperi: Totuutta ja tulta https://youtu.be/EGpcmVoqMVw
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkaan en ymmärtänyt tuota videota ja piikitystä. Minusta ei liittynyt tuohon kappaleeseen mitenkään. Video olisi voinut olla aikuisempi, vaikka jonkun keski-ikäisen yksinäisen miehen tarina lavatansseista. Jotain Argentiinalaista olisin toivonut lisää mukaan.
Kappale on suunnattu itärajan syrjäytyneille poikamiehille? Jotain humppamaisuutta tai tangoa olisin toivonut enemmän kyl. Liian jumputtavaa ja hidasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kappale on suunnattu itärajan syrjäytyneille poikamiehille? Jotain humppamaisuutta tai tangoa olisin toivonut enemmän kyl. Liian jumputtavaa ja hidasta.
Videot ja musiikki voisi olla eri, silloin se on yllättävää. Jos kappaleessa lauletaan syrjäytymisestä ja videossa vedetään huumeita, se ei yllätä ketään.
Lehden tekemisessä on perussääntö: otsikon, tekstin ja kuvan pitäisi kertoa eri asiat. Silloin on mielenkiintoista.
Vähän sama kappaleessa ja musiikissa. Minua kiinnostaa musiikkivideo, jossa on oma yllättävä tarinansa, sanoituksesta poikkeava.
Videoiden tekeminen on kyllä kallista, ymmärrän tuon.
Fanitus on varmaan eri asia kuin että kuuntelet tiettyä musiikkia? Erikseen on sitten ne musiikkia harrastavat, jotka eivät voi käsittää jonkin tyylin "musiikkia". Meitä on moneksi, toiset hifistelee sitten vaikka lenkkareita eikä voi käsittää miksi joku käyttää nikejä eikä adidaksia. Cheek ja Ana jos kuuluu radiosta niin antaahan rallattaa, eihän ne kestä kuin sen reilu 3min and next. Tarviiko sitä aina niin tykätä jostain?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Videot ja musiikki voisi olla eri, silloin se on yllättävää. Jos kappaleessa lauletaan syrjäytymisestä ja videossa vedetään huumeita, se ei yllätä ketään.
Lehden tekemisessä on perussääntö: otsikon, tekstin ja kuvan pitäisi kertoa eri asiat. Silloin on mielenkiintoista.
Vähän sama kappaleessa ja musiikissa. Minua kiinnostaa musiikkivideo, jossa on oma yllättävä tarinansa, sanoituksesta poikkeava.
Videoiden tekeminen on kyllä kallista, ymmärrän tuon.
Video on sen dokkarisarjan esittely.
Rapissa on hienoa se, että se saa nuoret miehet runoilemaan. Onhan se nyt mahtavaa että on tällainen runouden muoto, joka saa mukaansa juuri ne ihmiset joita muuten ei runous eikä välttämättä minkäänlainen taide ja kulttuuri kiinnosta. Ja tähän vielä tallentuu ajankuva tarkemmin kuin melkein mihinkään muuhun, kun kappaleet on aina ajankohtaisista asioista.
Jokainen kuunnelkoon sellaista musiikkia mistä pitää, iästä riippumatta. Olen 58-vuotias ja kuuntelen lähinnä rokkia ja metallia eikä ole minulta pois se että joku muu kuuntelee jotain muuta.
Hämmästyttää, että vieläkin on ihmisiä joiden mielestä ikä määrittää musiikkimaun tai vaatetuksen - että tietyn iän jälkeen ei ole enää sopivaa kuunnella jotain tai pukeutua jollain tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Hämmästyttää, että vieläkin on ihmisiä joiden mielestä ikä määrittää musiikkimaun tai vaatetuksen - että tietyn iän jälkeen ei ole enää sopivaa kuunnella jotain tai pukeutua jollain tavalla.
Niinpä, kolmenkympin kohdalla tulee siirtyä kuuntelemaan iskelmää. 😂
Ei. Myötähäpeä on sanoinkuvaamaton esim. Poskea kuunnellessa.
Vierailija kirjoitti:
Rapissa on hienoa se, että se saa nuoret miehet runoilemaan. Onhan se nyt mahtavaa että on tällainen runouden muoto, joka saa mukaansa juuri ne ihmiset joita muuten ei runous eikä välttämättä minkäänlainen taide ja kulttuuri kiinnosta. Ja tähän vielä tallentuu ajankuva tarkemmin kuin melkein mihinkään muuhun, kun kappaleet on aina ajankohtaisista asioista.
Joo. Varsinaista runoilua: "*mmät kaatuu, rahalla lakoon, kun vanhaks jää, nuoreks tuhero vaihtuu..."
Varsinaista Ruunebergiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Varsinaista runoilua: "*mmät kaatuu, rahalla lakoon, kun vanhaks jää, nuoreks tuhero vaihtuu..."
Varsinaista Ruunebergiä.
Miksi kuuntelet tollasia räppäreitä kun fiksumpaakin tekstiä on tarjolla?
Vierailija kirjoitti:
Hehheh. mun mummi on 89v ja tykkää kuunnella ja seurata Cheekiä ja kehuu vielä kuinka lahjakas hän on. Samoin Sannia ja muita. Mummillani on hirveän laaja musiikkimaku ja hän nappaa aina uusia artisteja.
Hän kannustamasn meitä nuorempiakin laajaa musiikkimakuun, eikä hyvä musiikki ole artistin iästä, sukupuolesta tai muusta kiinni.
Jotenkin olet ap. hyvin asenteellinen ja musiikkimakusi rajoitteinen, joka estää sinua nauttimasta ja iloitsemasta hyvästä musiikista.
En jaa mummosi mielipidettä Cheekistä, mutta asiaahan se puhuu :)