Naapurit ei vie isoa koiraa ulos vaan..
Ne päästää sen takapihalle uliseen. Iso koira tarvitsee ulkoilua. Ihan tulee paha mieli kun vien itse omaa koiraa ulos ainakin 3-4 kertaa ja tuo niitten koira on vaan pienellä takapihalla. Ja kyseessä isompi koira. Ja en ole nähnyt kun 2 kertaa niitten sitä ulkoiluttavan vaikka olen asunut jo jonkin aikaa tässä naapurissa. Mitä pitäisi tehdä?
Kommentit (60)
Kivat tuoksut keväällä, jos iso koira tehnyt kaikki tarpeensa pihalle.
Ei kannata ottaa lemmikkiä jos joutuu kärsimään.
Ulkolaisissa ohjelmissakin ihmetyttää kun asunnoissa on pienet koirahäkit jossain sivuhuoneessa isoille koirille etteivät kuulemma häiritse. Eihän eläin ole joku lelu joka otetaan esille vaan kun sillä halutaan leikkiä.
Olet vain kade, kun itsesi on pakko lenkittää haisevia narttujasi ja naapuri ottaa rennosti koiran kanssa 👍
Vierailija kirjoitti:
Lähipiirissä on tuollaista. Näennäisurheilullisia nuoria ja terveitä ihmisiä mutta koiran lenkitys tuntuu heille jotenkin mahdottomalta. Keskikokoinen koira joka tarvitsisi lenkkejä pihapuskaa kauemmaksi jne. En kertakaikkiaan ymmärrä tuota ja ahdistaa ja raivostuttaa koko asia!
Oletko koiraihminen? Miten pienestä oikein ihminen voikaan ahdistua. Olet vain kade, kun toiset hoitavat eläimiä rennommin.
Minulla on 0,6 ha piha. Riittääkö e koiralle ulkoiluun?
Vierailija kirjoitti:
Olet vain kade, kun itsesi on pakko lenkittää haisevia narttujasi ja naapuri ottaa rennosti koiran kanssa 👍
No kyllä koira kuin koira olisi vähän niinkuin pakko lenkittää. Itse otan kyllä rennosti koiran kanssa lenkkeilystä huolimatta. Koira tarvii liikuntaa ja virikkeitä. Mutta kommenttisi olikin provo.
Hienoo että ihmiset puolustelee tyyppiä joka rääkkää koiraansa. Mulla on 65kg koira ja liikutaan todella paljon koska iso koira TARVITSEE liikuntaa enemmän kun joku hamsterin kokoinen sylikoira.
Palstan mt-ongelmaiset täällä taas purkavat pahaa oloaan.
Meilläkin naapuritalossa iso berninpaimenkoira, jonka omistaja on vanhempi mies. Kuulemma sillä on aina ollut just tämän rodun koiria. No, äijä kiertää koiransa kanssa korttelin pari kertaa päivässä. Koira on tosi kiltin ja sosiaalisen oloinen, aina moikkaamassa muita, mutta ei pääse edes leikkimään kenenkään kanssa. Ollaan muutaman muun koiranomistajan kanssa mietitty, mitä voitais tehdä. Yksi vaihtoehto on pyytää, että saisi viedä koiraa lenkille, mutta onhan sekin vähän arveluttavaa - kun kyseessä on kuitenkin iso koira, joka tuskin pysyy omistajansakaan käsissä (ja se on siis mies). Ja kun meillä kaikilla on nämä omatkin koirat, joiden kanssa pitäis jaksaa lenkkeillä. No toinen vaihtoehto on tehdä juurikin ilmoitus eläinsuojeluun. Mutta tämä berni, samoin kuin aloituksessa mainittu koira, on ilmeisen hyvin hoidettu kuitenkin, lukuun ottamatta tuota ettei saa tarpeeksi liikuntaa. Eli eiköhän eläinsuojelulla ole parempiakin valvontakohteita. Ei vissiin ole paljoa muita vaihtoehtoja, ei olla ainakaan keksitty.
Tiedän talon jossa oli parru pihassa auringonpaahteessa, koira siinä lyhyessä narussa ja piha juostu mullalle. Silloin tuli paha olo eläimen puolesta.
Ihmiset ei vaan kykene omahyväisyyttään menemään sen eläimen asemaan. Eli esim.koirat tarvitsee liikuntaa, virikkeitä ja mahdollisuutta esim. haistella siellä ulkona. Ei niiden elämän kuulu olla lähes 24 paikallaan olemista jossain pienessä virikkeettömässä kerrostalo-asunnossa.
Ihmiset eivät vaan egoisminsa ja laiskuutensa ylitse osaa ajatella asioita sen koiran näkövinkkelistä.
ps.Ja tämä kommentti koskee siis niitä jotka eivät ulkoiluta koiriaan. On paljon hyviä koiranomistajia jotka toimivat oikein!
Para Bellum kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pistä viestiä eläinsuojeluneuvojalle
Ihan älytön neuvo. Tuo heijastaa tätä modernin nykyihmisen totalitäärishakuista ja nyrjähtänyttä sielunmaisemaa: ilmoitus sinne, ilmoitus tänne, kantelu tuonne, kärytys hänelle, moite sinulle, mäkätys heille jne... ja "ilmianna" naapurisi Stasille (joillain nettisivuilla on "ilmianna väärä mielipide" -painikekin), kavalla lähimmäisesi KGB:lle, muiluta ystäväsi NKVD:lle ym. ihanaa tappomeininkiä.
Ei AP, älä sorki toisten asioita äläkä tee raukkamaisesti kiusaa naapurillesi, joka ei ole tehnyt Sinulle mitään vääryyttä. Huolehdi Sinä vain omista asioistasi.
Se että ilmoittaa ilmiselvästä epäkohdasta siinä, miten joku huolehtii lemmikistään, ei ole kiusantekoa eikä varsinkaan raukkamaista. Raukkamaista on olla puuttumatta. Hoitakaa asianne, niin ei tarvitse vastuullisten sivullisten puuttua.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän talon jossa oli parru pihassa auringonpaahteessa, koira siinä lyhyessä narussa ja piha juostu mullalle. Silloin tuli paha olo eläimen puolesta.
Paha olo ei riitä, pitää puuttua.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on 0,6 ha piha. Riittääkö e koiralle ulkoiluun?
Oli piha miten iso hyvänsä, niin koiran ulkoiluksi ei riitä että se päästetään sinne möllöttämään. Ei se siellä yksinään juuri liiku ja sen kuuluu päästä haistelemaan ja näkemään muitakin maisemia.
Miksi ap korostat sitä että koira on iso? Kyllä pienikin koira tarvitsee liikuntaa. Mä kävisin juttelemassa naapurin kanssa ensin ja sanoisin reilusti että tuo on elsun paikka jos koira ei saa liikuntaa.
Vierailija kirjoitti:
No voi raukkaa. Ihanko tuli paha mieli. Puutuitko asiaan?
Olematon lenkkeily ei riitä millekään koiralle eikä tämä ole puolustelu tuota berninomistajaa kohtaan, mutta jännä että ihmiset kuvittelevat juuri koiran koon olennaisesti vaikuttavan siihen, miten paljon liikuntaa tai virikkeitä se tarvitsee. Enemmänhän se on kiinni rodusta ja luonteesta. Monet pienet koirat ovat sähköjäniksiä ja jättirodut rauhallisempia.
Minua taas ärsyttää, miten jotkut kuvittelevat että koira voisi huonosti, vaikka pääseekin pihalle ja ehkä satunnaisille lenkeille. Vaikka itse olisi maaninen koiran ulkoiluttaja, ei se tarkoita sitä että kaikki muut, jotka eivät käytä koiraansa yhtä paljon lenkillä kun itse olisi huonoja koiran hoitajia.
Meistä tehtiin kerran elsu, naapurille kiitos siitä, sillä saimme ilmaisen eläinlääkäri konsultaation, kun he tulivat tarkastamaan koiran olot. Elsua ärsytti se että naapurit tekevät perättömiä ilmoituksia ja heiltä menee aikaa turhiin käynteihin, sillä se on pois heidän työ ajasta. Syy oli siis se että naapurin mielestä emme käytä koiraa lenkillä. Joo lenkit oli vähentyneet kun oli kaksi pientä lasta mutta eläinlääkäri sanoi, että vaikka emme koiraa ollenkaan vesi ulos niin takapiha oli iso ja se riitti koiralle. Ja oletko varma että ei käytä lenkillä? Itse kävin koiran kanssa aina 11 aikaa illalla pidemmällä kävelyllä, siis sillon kun lapset oli pieniä..
Vierailija kirjoitti:
Minua taas ärsyttää, miten jotkut kuvittelevat että koira voisi huonosti, vaikka pääseekin pihalle ja ehkä satunnaisille lenkeille. Vaikka itse olisi maaninen koiran ulkoiluttaja, ei se tarkoita sitä että kaikki muut, jotka eivät käytä koiraansa yhtä paljon lenkillä kun itse olisi huonoja koiran hoitajia.
Meistä tehtiin kerran elsu, naapurille kiitos siitä, sillä saimme ilmaisen eläinlääkäri konsultaation, kun he tulivat tarkastamaan koiran olot. Elsua ärsytti se että naapurit tekevät perättömiä ilmoituksia ja heiltä menee aikaa turhiin käynteihin, sillä se on pois heidän työ ajasta. Syy oli siis se että naapurin mielestä emme käytä koiraa lenkillä. Joo lenkit oli vähentyneet kun oli kaksi pientä lasta mutta eläinlääkäri sanoi, että vaikka emme koiraa ollenkaan vesi ulos niin takapiha oli iso ja se riitti koiralle. Ja oletko varma että ei käytä lenkillä? Itse kävin koiran kanssa aina 11 aikaa illalla pidemmällä kävelyllä, siis sillon kun lapset oli pieniä..
Eläinlääkäreitä on monenlaisia, sehän tiedetään.
Monissa muissa maissa koiran ulkoilutus on ihan vieras asia. Ei USA : ssa esim. kukaan ulkoiluta koiria omakotialueella. Inhoa tuollaisa naapureitaan kasvattavia kyttääjiä. Kyllä se helposti menee täydeksi riidaksi. Äläkä puutu naapurin rouvan terveysasiohin
Onko sulla käräjät vielä kesken siellä entisillä naapureilla. Taka v+++umaisia naapurina.
Lähipiirissä on tuollaista. Näennäisurheilullisia nuoria ja terveitä ihmisiä mutta koiran lenkitys tuntuu heille jotenkin mahdottomalta. Keskikokoinen koira joka tarvitsisi lenkkejä pihapuskaa kauemmaksi jne. En kertakaikkiaan ymmärrä tuota ja ahdistaa ja raivostuttaa koko asia!