Paras elämänviisaus tai -ohje jonka olet saanut
Oletko saanut esimerkiksi vanhemmilta tai isovanhemmilta joskus sellaisen viisaan elämänohjeen, että olet vaalinut sitä omassa elämässäsi ja kenties myös antanut saman ohjeen myöhemmin eteenpäin omalle jälkikasvulle?
Kommentit (66)
Ihmiseltä voidaan viedä kaikki paitsi yksi asia - vapaus valita oma asenteensa.
Jätä se juoppo sika. No jätin, enkä ole katunut päivääkään.
”Työlle ei pidä antaa sitä kaikkein kalleintaan”, sanoi ensimmäinen pomoni - yläasteen rehtori - parikymmentä vuotta sitten. Erinomainen neuvo, jonka näin vanhemmiten alkaa ymmärtää kokemuksellakin todeksi.
Turha surra niitä asioita joille ei voi itse tehdä mitään.
Myöskin menneen sureminen on turhaa, voit vaan tehdä tulevaisuudestasi paremman.
- Mummini antoi nämä elämänohjeet.
Rahan pitää olla olemassa, ennen kuin sen voi käyttää.
Käy aina vessassa, kun on mahdollisuus.
Ota rikas mies, jolla on paljon mettää
Älä luota miehiin ikinä, ne valehtelee AINA
Älä seiso jos voit istua, äläkä istu jos voit maata. Tuon viisauden sanoi yksi brittien entinen pääministeri.
Ilmainen neuvo on yleensä hintansa arvoinen.
Vierailija kirjoitti:
Älä luota miehiin ikinä, ne valehtelee AINA
Saman voi sanoa naisista. Parempi viisaus on älä koskaan luota ihmiseen ellei siitä voi itse toisin todistaa.
En voi valita kaikkea, mitä elämässäni tapahtuu, mutta voin valita miten niihin suhtaudun.
pari itseä auttanutta ohjetta edesmenneeltä isältä
teininä kinusin jotain "kun muutkin saa" isä vastasi "et ole muut ihmiset,ole yksilö,ajattele itse" tosi hyvä neuvo teinille, kun kinuaa muotia haluanko tai pidänkö edes oikeesti muotifarkuista,vai vaikuttaako laumahenki? auttanu muissakin päätöksissä elämässä.
rehellisyyten kannustaminen kotona hyvä asia. ei tarvi katua asioita.
vietä läheisten vanhusten ja muiden kanssa aikaa, niin ei tarvi katua kun he aikanaan kuolee,oli hyvä neuvo. elämän kivoja hetkiä olen viettäny mummon ja papan kanssa,hyvät muistot jäi kun he kuolivat .jälleen näkemisen toivossa elän.
"A ship is safe in harbor, but that's not what ships are built for."
Jos mies pettää kerran niin pettää toisenkin kerran
Vierailija kirjoitti:
pari itseä auttanutta ohjetta edesmenneeltä isältä
teininä kinusin jotain "kun muutkin saa" isä vastasi "et ole muut ihmiset,ole yksilö,ajattele itse" tosi hyvä neuvo teinille, kun kinuaa muotia haluanko tai pidänkö edes oikeesti muotifarkuista,vai vaikuttaako laumahenki? auttanu muissakin päätöksissä elämässä.
rehellisyyten kannustaminen kotona hyvä asia. ei tarvi katua asioita.
vietä läheisten vanhusten ja muiden kanssa aikaa, niin ei tarvi katua kun he aikanaan kuolee,oli hyvä neuvo. elämän kivoja hetkiä olen viettäny mummon ja papan kanssa,hyvät muistot jäi kun he kuolivat .jälleen näkemisen toivossa elän.
Tykkään, tykkään erittäin paljon :)
Pojan ei kannata opettaa isäänsä naimaan.