Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten päästä eroon herkkujen himosta?

Vierailija
06.02.2020 |

Siis että tulee ihan jäätävä himo kaikkeen epäterveellisen (etenkin makean) perään. Suvussa on diabetestä enkä halua samaa kohtaloa minulle. Silti kaikki makea maistuu niin ihanalle! Etenkin karkit on minun paheeni.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitkuttele pari viikkoa ilman sokeria, niin helpottaa kummasti.

Vierailija
2/26 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoimalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala syömään esim banaanipannukakkuja jotka ovat sekä ravitsevia että makeita.

Vierailija
4/26 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei helpota minulla. t. ei ap

Vierailija
5/26 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarpeeksi proteiinia.

Vierailija
6/26 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lompakko antaa myöten, osta aina marjoja purkillinen ja heität sen huiviin. Ne on niiiin hyviä.

Vierailija
7/26 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala syömään esim banaanipannukakkuja jotka ovat sekä ravitsevia että makeita.

Ei makealla pääse makeasta eroon. Neuvosi on typerä.

Vierailija
8/26 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Airwaves-purkkaa syön sikana, on oikeasti hyvänmakuista mut sokeritonta. Entä jos leivot itse stevialla makeuttaen?

Oon kans sama mieltä että jos selviää pari viikkoa ilman niin sit se himo hiipuu. Pidä itsesi (iltaisin) niin kiireisenä ettet ehdi miettiä makeaa niin nopeasti se muutama viikko kuluu

Vierailija
9/26 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään. Sokeri on addiktoivampaa kuin heroiini.

Vierailija
10/26 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedenjuonti kuulostaa todella kliseiseltä, mutta toimii! Hyvä nesteytys pitkin päivää, tasainen ruokarytmi, jossa jokaisellla aterialla jotain proteiinipitoista ja hiilihydraatti mm kasviksista, marjoista täysjyvästä..

Lisäksi se että ei mene kauppaan nälkäisenä! Silloin noita karkkeja tulee helposti mukaan.

Sokerin kuten muidenkin piristeiden ja päihteiden kanssa jää helposti koukkuun. Mitä vähemmän niitä käytät sitä vähemmän niitä janoat.

Vierailija
11/26 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömällä niin paljon herkkuja ,ettei yksinkertaisesti jaksa enempää. 

Vierailija
12/26 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta tai vähennä kerralla. Eli herkut pois tai ihan minimiin (makeaa vain kerran viikossa yksi suklaapatukka tms). Ekat päivät on hankalia, mutta jo viikon, parin päästä huomaat että pärjäät. Makea saattaa alkaa tuntua jopa ällöttävältä, tai ainakin liian makealta syötäväksi koko ajan.

Vierailija
13/26 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo pitkään syönyt säännöllisesti, mutta sen jälkeen kun aloin syömään entistä säntillisemmin ja enemmän sitä normaalia ruokaa, on viiiihdoin sokerihimot lähteneet.

Alussa tankkasin jonkin verran esim. juustoa (halloumi, feta..) salaateissa, koska jotenkin se täyttävyys ja rasvaisuus auttoi.

Olen samalla vähentänyt valkoisia höttöhiilareita vehnän muodossa, se on auttanut sokerihimpn kanssa.

Vierailija
14/26 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurimmalla osalla ei auta! Makeanhimo on toisilla niin voimakasta ettei siihen taida auttaa juuri mikään.

Itse en syö makeaa juuri ollenkaan, ei maistu eikä tee mieli oikeastaan missään tilanteessa. Mutta lähipiirissä on todella paljon sokerihiiriä. Se on elinikäinen ominaisuus, jota ei niin vaan pääse pakoon.

Vierailija
15/26 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syömällä niin paljon herkkuja ,ettei yksinkertaisesti jaksa enempää. 

Ei toimi

Vierailija
16/26 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta tai vähennä kerralla. Eli herkut pois tai ihan minimiin (makeaa vain kerran viikossa yksi suklaapatukka tms). Ekat päivät on hankalia, mutta jo viikon, parin päästä huomaat että pärjäät. Makea saattaa alkaa tuntua jopa ällöttävältä, tai ainakin liian makealta syötäväksi koko ajan.

Toinen minulla toiminut keino oli nuorena syödä joka aamu yksi suklaakonvehti. Söin sen heti kun olin herännyt. Siitä tuli hieman äklö olo, eikä todellakaan tehnyt muuta makeaa mieli koko päivänä.

-sama

Vierailija
17/26 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tälläset ohjeet on idioottimaisia.

Ongelmahan on monella siinä, että eivät osaa edes neljää päivää olemaan ilman. Juuri suuri siihen ilman olemiseen tässä tarvitaan apua.

Vierailija
18/26 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tyrmäsitkin tuon aiemman ehdotuksen, että kituuta ilman, niin se on myös minun vastaukseni. Kun jonkin aikaa saa väkisin oltua ilman, niin mieliteko laimenee ja lopulta häviää. Sitten ei tee enää mieli ottaa, vaikka tarjottaisiin.

Vierailija
19/26 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelmahan on monella siinä, että eivät osaa edes neljää päivää olemaan ilman. Juuri suuri siihen ilman olemiseen tässä tarvitaan apua.

No se on vain itsekurin paikka, herranen aika! Jos ei mitenkään pysty muutamaa päivää olemaan ostamatta ja syömättä karkkia, niin sitten pitää varmaan lähteä johonkin katkaisuhoitoon.

Vierailija
20/26 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siihen ilman olemiseen auttaa rasvan syöminen ja kaiken makean syömisen lopettaminen. Lisäksi tarvitaan halu lopettaa se karkin mussutus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi