Kuiva ja pintakuiva iho jossa paikoin tekstuuria, miten saa pois?
Siis toisessa poskessa sellainen röpelöinen alue. Millä saa pois?
Kommentit (14)
Lähinnä paksuuntunut iho siitä kohtaa. Ei hilseile eikä näppylöitä eikä kutia. Ei sitä huomaa kuin ihan läheltä katsottaessa. Huokoset tavallaan siitä kohtaa piilossa.
Ap
Miten hoidat ihoasi nyt ja millä tuotteilla?
Hoidin aika pitkään ihoani sekaihon ja rasvaisen ihon tuotteilla kun luulin ihoani sekaihoksi. Myös meikkivoide ollut matta. En ole huolehtinut kosteutuksesta ja puhdistuksesta. Sairastan masennusta ja pitkään puhdistanut pelkästään micellar vedellä iltaisin. Ihan retuperällä ollut ihon hoito. Ja olen kuitenkin käyttänyt meikkiä. Nyt Nivean kuivan ihon tuotteita ja Lumenea.
Ap
Kuorintaa kunnon aineilla + kosteutusta, kuorinta avainasemassa. Itselleni tulee aina talvisin kuivasta huoneilmasta johtuen tuollaisia karheita kuivia alueita nenänselälle ja poskiin. Mutta lähtee hyvin kuorimalla. Tällä hetkellä mun rutiini:
- 2 kertaa viikossa kuorinta Madaran "AHA Brightening Peel Mask"-tuotteella joka on kemiallisen kuorinnan ja naamion yhdistelmä
- Aamuisin vesipesu + Muru Murun kasvovesi ja saman merkin C-vitamiini-seerumi + Bellavitan päivävoide
- Iltaisin pesu silmämeikinpoistoaine + Muru Murun vaahtopuhdistaja ja Muru Murun kosteusvoide päälle. Erityisen kuivia kohtia varten minulla on sitä perinteistä purkki-Niveaa, se estää hyvin kosteuden ja voiteiden haihtumisen pois iholta.
Kokeile The Ordinaryn tuotteita, varsinkin jos raha on tiukalla. Olen itse käyttänyt niitä nyt vajaan vuoden ja joitakin kuukausia sitten huomasin, että poskipäiden röpelöt ovat selvästi vähentyneet. Olen käyttänyt erilaisia happoja, c-vitamiinia, retinoidia jne. Mekaaninen kuorinta oli ennen minulle ihan must mutta sen tarve on melkein kokonaan poistunut. Pintakuivan ihon hilseily on loppunut.
Mulla oli noita The Ordinaryn happoja myös käytössä mutta pahensivat vai kuivuutta.
Ilmeisesti ei sopineet iholleni.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli noita The Ordinaryn happoja myös käytössä mutta pahensivat vai kuivuutta.
Ilmeisesti ei sopineet iholleni.Ap
Mitä happoja käytit? Moni innostuu noista ja käyttää ihan liian usein. Ei pitäisi myöskään käyttää samaan aikaan monia erilaisia. Pitäisi myös samaan aikaan happoja käytettäessä muistaa kosteuttaa sitä ihoa esim seerumilla/hoitovedellä ja hyvällä voiteella sekä suojata auringolta.
On The Ordinaryn toning solution jota käytin kasvovetenä.
Azelaid acid suspension 10% ja magnesium ascorbyl phosphate 10%
Ap
Sähän aloitit jo eilen keskustelun ihonhoidosta, etkö voinut jatkaa sitä... Sait hyviä neuvoja siinäkin ketjussa.
Ota kosmetologilla sarjahoito mikrohiontaa. Sen jälkeen yritä hoitaa ihoa vähän paremmin, ettei se pääse pahaksi enää.
Voi olla että noita happoja (liikaa?) käyttäessäsi olet ns tuhonnut ihostasi sitä suojaavan happovaipan ja sen takia ihosi on nyt kosteusköyhä, kuivan tuntuinen ja mahdollisesti ärtynyt (röpelö). Happovaippa suojaa ihoa ulkoisilta tekijöiltä.
Täältä voit lukea aiheesta
https://simpleskincarescience.com/dehydrated-skin-moisture-barrier-acne… (
https://simpleskincarescience.com/ph-acid-mantle/
No toi kuulostaa ihottuma-alueelta eikä ihotyypiltä. Jos ei lähde pois normaali hoidolla ja on vaan yhessä kohtaa.
Minkätyyppinen röpelö? Hilseilevä, näppyläinen, paksuuntunut iho? Kutiaako tms? Ehkä paikallaan näyttää ihotautilääkärille?