Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä pikku tavoin säästätte ja nuukailette? Järkevät ja järjettömät tapanne

Vierailija
05.02.2020 |

Nuukailetko rahanpuutteen vai luonnon säästämisen vuoksi vaiko puhtaasta nuukailun ilosta? Säästätkö myös asioissa, joiden merkitys on lopulta olematon?

Omia tapojani:
- jos joltain on unohtunut kauppakärryyn tyhjä hedelmäpussi, otan mukaan ja käytän kotona roskapussina.
- tuskin koskaan lähetän mitään postia uudessa pakkauksessa. Aina löytyy joku käytetty postipussukka (säästän niitä) tai tukeva muovikassikin käy.
- tämä on mielestäni oikein hyväkin vinkki: ostan sen verran hyvää irtoteetä, että siitä irtoaa kunnon makua 2-3 haudutukseen. Tulee lopulta halvemmaksi kuin halvempi, mauttomampi tee. Huonon teen/teepussien uudelleenliotus ei kannata, toinen erä ei ole laisinkaan kunnollista juotavaa. (No, joskus liotan irtoteetäni neljännenkin kerran, ja kunnottoman puolella aletaan olla siinäkin)

Kommentit (1039)

Vierailija
181/1039 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei vedetä vessaa joka pissan jälkeen

Ja pyykkipoika nenään.

Ja pönttö pinttyy, sit saat jynssätä sitä turhan vahvoilla myrkyillä.

Ei pönttö ainakaan meillä ala haista; jos vaikka joka toisella käyntikerralla vetäisee. Mitään pinttymiä ei ole ikinä tullut, pöntön pesen mäntysuovalla.

Mitenkähän te kauhistelijat voitte käydä puuceessä?

Vierailija
182/1039 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitan vain ostaa aina kaiken sen, niukalle  arkielämälleni yksin riittävän .

Ei siinä enää sitten pienestä palkastani mitään ylimääräistä   säästöön loppukuusta jää.

Kaikkein järjettömin tapani  taas  ?

Jaa-a ....ehkä se  on tämä,  piintynyt tapani  etsiä täältä hyviä keskusteluja (yleensä aina pettyen siinäkin yrityksessä) ja yrittää  ottaa niihin  vielä itsekin kirjoittamalla  jotain kantaa, kun tämän saman ajan kulutetun  voisin  aivan varmasti  varmasti viettää niin hyödyllisemmin kuin palkitsevamminkin jonkun muun toiminnan parissa.

Pidän tätä siis jo  lähinnä vain addiktiona.

Toiveet palstan muuttumisesta joksikin muunlaiseksi,(kuin millaiseksi se on valitattavasti päässyt muuttumaan) ovat karisseet jo aikaa sitten minulla, enkä enää usko sen muuttuvan, saat kehittyvän tästä enää mihinkään.  .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/1039 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostan kaikki vaatteeni nirppiksiltä, ensinnäkin rahapulan takia, mutta ne ovat myös usein parempia kuin uudet vaatteet kaupoissa. Kaupoissa on hirveän laaduttomia vastteita nykyään, riippumatta merkistä.

Anteeksi kirppiksiltä!!

Hitsi, minä jo ajattelin että nirppis on nettikirppis 😅 why not 🤗

Vierailija
184/1039 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää tulla arvostelamaan toisten nuukailutapoja? Juurikin järjettömiä vinkkejä kysyttiin, ettekö te ymmärrä viihteellisyydestä mitään? Kohta kukaan ei kehtaa kertoa mitään

Vierailija
185/1039 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitan lyhyitä viestejä av:lle, jotta näppäimistö ei kulu ja ei tarvitse ostaa uutta.

Vierailija
186/1039 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole 10 vuoteen ostanut maitotuotteita enkä leipää kaupasta. Tai alkoholia. En siis myöskään juustoja enkä leikkeleitä. Olen myös viimeiset viis vuotta ollut sokerittomalla dieetillä! Paras säästö ikinä. ( Laihduin myös 20 kiloa ja iho on on virheetön ja pehmeä) Lopetin sokerin kanssa samaan aikaan meikki ja kosmetiikkatuotteiden ostamisen. Uuden ripsivärin ostan kolme kertaa vuodessa. Kampaajalla olen käynyt viimeksi 10 vuotta sitten. Viimeisen vuoden aikana en ole ostanut yhtään uutta vaatetta tai kenkiä. Saati laukkuja. Farkut ja teeppari ovat mun luottovaatteet. Tai kukkamekko. Muuta ei sitten tarvitakaan. Käytän kuukuppia. Hoikkana pysyminen ja luonnollinen elämäntapa on edullista. Nuukailu on kivaa.

Vierailija
187/1039 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitan lyhyitä viestejä av:lle, jotta näppäimistö ei kulu ja ei tarvitse ostaa uutta.

Vl prmp kn t kt vklj llnkn!

Vierailija
188/1039 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks säästää ja nuukailla ku voi toteuttaa haaveita jo nyt? En ymmärrä. Itse ainakin lähden venemessuille haaveilemaan kesästä! Toteutus sit vaikka lainarahalla kuhab on kivaa! Http://sikavippi.com

Vierailija
189/1039 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toimi toi linkki!

Vierailija
190/1039 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun hammastahnatuubi on loppumassa, leikkaan sen vielä saksilla poikki ja siellä olevalla tahnalla pesee vielä monta päivää. Elmukelmua ei juuri kulu kun käytän kaupan hedelmäpusseja ruoka-astioiden suojana. Kaupan leipäpussejakin käytän monta kertaa. Jos leivinpaperi ei ole likaantunut niin käytän sen useaan kertaan. Samoin foliot käytän monta kertaa, pesen välillä. Suihkussa suljen hanan shampoon levityksen ajaksi enkä tietenkään pese hampaita enkä tiskaa juoksevan veden alla.

Vierailija
191/1039 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan kovaa. Säästän aikaa.

Vierailija
192/1039 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajan kovaa. Säästän aikaa.

Aika on arvokkain valuutta, mitä meillä on!

Vierailija
193/1039 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omat säästövinkkini:

- minimalismi

- ei autoa, liikumme itse tai julkisilla

- ei lemmikkejä

- ei lapsia

- tilistä ensin iso siivu säästöön

- budjetointi kuukausi ja vuositasolla

- ennakointi

- ostan vähän ja harkitusti, mutta laadukasta sekä kestävää hintaluokasta viis

- teen hintavertailua

- tutkin ruokakaupassa kilohintoja, mutta tietyissä tuotteissa ostan ensisijaisesti luomua

- pidän huolta tavaroistani esim. polkupyörän huolto joka vuosi ja rikkoutunut korjataan jos mahdollista

- soda stream

- leikkaamme itse hiukset

- kuntoilu työmatkoilla

- käytämme julkisia teveydenhuollon palveluja

- huolehdimme terveydestä ja hampaiden hoidosta

- ei lehtiä

- ei turhia jäsenyyksiä

- sähkön, vakuutusten, liittymien kilpailutus vuosittain

- lopetin tupakoinnin vuosia sitten

- omat eväät töihin

- ruokaostokset suunnitellusti ja kiireratkaisut kaapissa varattuna

- sähköinen asiointi kaikessa, jos mahdollista

- teen itse lahjat ja kortit läheisilleni tai osallistun kimppalahjoihin

- museokortit käytössä

- suoramarkkinointikielto ja vältän mainoksia sekä kaikenlaisia verkostomarkkinointia ja hilavitkuttimien myyjiä

- lahjoitan hyväntekeväisyyteen aikaani ja rahaa

Lisään tähän vielä muutaman asian:

- kasvikset otamme kaupassa paperipusseihin ja käytämme ne biojätepusseina

- kierrätetään muovi, bio, metalli, pahvi, lasi, tekstiili, paperia tulee tosi vähän, koska postia tulee todella harvoin (mainoskielto, sähköinen postilaatikko, e-laskut ym. sähköinen asiointi)

- lahjapussit myös kierrätetään lahjottaville

- kestokassit käytössä

- ei astianpesukonetta vaan astiat tiskataan käsin

- ei pyykkikonetta/kuivuria vaan pyykit pestään taloyhtiön pyykkituvassa

- hygienia, meikki ja siivousaineita on vähän ja ne on tarkkaan harkittu

- kirjasto ja äänikirjat käytössä

Vierailija
194/1039 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu teki itse kuukautissuojat. Helppoja tehdä ja kestää vuosia. Eikä jätettäkään tule niin paljon. (Jätemaksut)

Vierailija
195/1039 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuukailen jos pitää ostaa lahja jollekin. En haluaisi antaa mutten halua myöskään ottaa lahjaa. Oonkin kertonut mm joulu ja synttäri lahjat. Liikaa jo tavaraa.

Vierailija
196/1039 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omat säästövinkkini:

- minimalismi

- ei autoa, liikumme itse tai julkisilla

- ei lemmikkejä

- ei lapsia

- tilistä ensin iso siivu säästöön

- budjetointi kuukausi ja vuositasolla

- ennakointi

- ostan vähän ja harkitusti, mutta laadukasta sekä kestävää hintaluokasta viis

- teen hintavertailua

- tutkin ruokakaupassa kilohintoja, mutta tietyissä tuotteissa ostan ensisijaisesti luomua

- pidän huolta tavaroistani esim. polkupyörän huolto joka vuosi ja rikkoutunut korjataan jos mahdollista

- soda stream

- leikkaamme itse hiukset

- kuntoilu työmatkoilla

- käytämme julkisia teveydenhuollon palveluja

- huolehdimme terveydestä ja hampaiden hoidosta

- ei lehtiä

- ei turhia jäsenyyksiä

- sähkön, vakuutusten, liittymien kilpailutus vuosittain

- lopetin tupakoinnin vuosia sitten

- omat eväät töihin

- ruokaostokset suunnitellusti ja kiireratkaisut kaapissa varattuna

- sähköinen asiointi kaikessa, jos mahdollista

- teen itse lahjat ja kortit läheisilleni tai osallistun kimppalahjoihin

- museokortit käytössä

- suoramarkkinointikielto ja vältän mainoksia sekä kaikenlaisia verkostomarkkinointia ja hilavitkuttimien myyjiä

- lahjoitan hyväntekeväisyyteen aikaani ja rahaa

Lisään tähän vielä muutaman asian:

- kasvikset otamme kaupassa paperipusseihin ja käytämme ne biojätepusseina

- kierrätetään muovi, bio, metalli, pahvi, lasi, tekstiili, paperia tulee tosi vähän, koska postia tulee todella harvoin (mainoskielto, sähköinen postilaatikko, e-laskut ym. sähköinen asiointi)

- lahjapussit myös kierrätetään lahjottaville

- kestokassit käytössä

- ei astianpesukonetta vaan astiat tiskataan käsin

- ei pyykkikonetta/kuivuria vaan pyykit pestään taloyhtiön pyykkituvassa

- hygienia, meikki ja siivousaineita on vähän ja ne on tarkkaan harkittu

- kirjasto ja äänikirjat käytössä

Astianpesukone kullanarvoinen ja käytän omaa pyykkikonetta. Ei saunaa joten käyn uimahallissa ainakin kerran viikossa. On nk lenkkisauna mutta en juuri käy siellä. En halua syödä nk roskaruokaa.

Vierailija
197/1039 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun yksin mutta pienellä palkalla, niin teen valintani niin, että mietin mitä haluan elämältä, ja säästän sen jossain toisessa.

Esim.6h työpäivä, koska haluan myös arvokasta vapaa-aikaa, mutta ei autoa niin säästän bensakuluissa.

Iloitsen siitä, että voin mennä välillä ulos syömään, joten jos perjantaina käyn pizzalla niin la ,su käytän vähän rahaa ruokaan , en käy ruokaostoksilla., Eli tasaan kulut niin. Esim.hernekeitto hyvää, terveellistä ja halpaa.

Intohimoni matkustaminen, ostan matkan esim. e-bookersista mahdollisimman halvalla, ihan kivoista perhehotelleista, vaatimatonta mutta puhdasta.

Tasaan matkarahan niin, että kun matka tulossa jätän ostamatta vaatteita, meikkejä, rasvoja ja olen tarkka ruokamenoissakin.

Elämä on valintoja, ja tulee hyvä mieli kun saa jotain kivaa, mutta on säästänyt sen jossain muussa.

Vierailija
198/1039 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
199/1039 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, lisään vielä. Kun olen matkalla ulkomailla , käytän kaikki mahdolliset palvelut hyväkseni, jotka muualla paljon halvempia kuin Suomessa .Esim. Italiassa:

hyvä , laadukas vaate maksaa kolmasosan mitä Suomessa, lääkkeet jotka Suomessa 20e, siellä 2 euroa, ostan tyyliin 5-pakettia. Käyn aina kampaajalla, leikkaus n.15e. Jos mulla toppatakki , vien sen pesulaan n.15e, Suomessa en voisi sitä pestä pesulassa, liian kallista.

Säästän usein melkein lennon hinnan tekemällä näin.

Vierailija
200/1039 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, miksi sinulla on koko ajan kotona käytettyjä postipussukoita? Osteletko jatkuvasti roinaa netistä?

En sentään, minä nuuka. Postitan aika harvoin mitään, niin ei niitä paljoa tarvitse tullakaan. Myönnän kyllä, että ostelen välillä jotain netistä, siellähän on nykyään kaikki kirppistavaratkin. Mutta enpä osaa sanoa, milloin olisin viimeksi ostanut jostain oikeasta nettikaupasta mitään normaalihintaista :)

Mutta vaikka harrastaisikin roinan shoppailua, kai silti voisi säästää postipussukoissa. Monihan meistä valitsee olla joissakin asioissa tarkka ja nuuka, mutta joissakin omissa lempiasioissa antaa vapaasti mennä. (Turha shoppailu on tietysti monelta kannalta huono harrastus minunkin mielestäni.)

Kiitos hyvästä keskustelusta kaikille!

- Ap

Paperipussit joita nettikaupat käyttää, sopii kartongin viemiseen kierrätyslaatikkoon.  Tungen täyteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän