Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies sanoi että lapsensa menevät kaiken edelle

reetta kimulainen petäjävesi
05.02.2020 |

Minä siis olen vain kakkossijalla. Minusta on kummallista miksi asiasta pitää erikseen mainita. Minulle tuon kuuleminen lässäytti koko hyvän fiiliksen miehen ja minun parisuhteesta.

Miten te olette suhtautuneet, kun mies on sanonut teille tällä tavalla?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mm. tämän seikan vuoksi en ikinä sekaantuisi "lapsellisiin" miehiin. He ovat jo pilalle mennyttä tavaraa ja ikuisesti pallo(t) jalassa.

Vierailija
22/44 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä puoliso menee molemmilla lapsen "edelle." Lapsen syntymästä asti ollut näin. Lapset ovat vain lainassa.

Kohta 20 vuotta yhdessä, n ja m 35

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummalleko miehesi pitäs antaa esim. munuaisensa, sulle vai lapselleen?

No ihan offtopic, mutta todennäköisesti naiselle, koska ei lapselle laiteta aikuista munuaista, vaan pyritään löytämään sopivan kokoinen sopivalta luovuttajalta.

Vierailija
24/44 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies joka laittaa vaimon lastensa edelle on tollo!! Ja ihan sama minkä ikäinen mies. Olipahan vaikka vanhainkodissa.

Vierailija
25/44 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun miesystävä on lapseton. Lapset menee minullakin miehen edelle kevyesti

Sehän johtuu siitä, että lapset tarvitsevat sinua jokapäiväisen elämän sujumisessa, toisin kuin mies. Tuskin sinä lapsia miehen edelle laittaisit, jos lapset asuisivat muualla ja te kahdestaan samassa asunnossa.

Miksi tähän tulee alapeukkua? Oikeastiko äidit jäävät juttelemaan lastensa kanssa puhelimessa kuulumisia tunniksi, vaikka oli sovittu miehen kanssa muuta?

Vierailija
26/44 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm.. Kyllähän näissäkin asioissa arkijärjen käyttö on sallittua. Jos minulle uutena puolisona jatkuvasti painotettaisiin asemaani "kakkosena", ei se hyvältä tuntuisi. Miksei kaikkia voisi kohdella tasapuolisesti? Lapset tietysti hoidetaan parisuhdetta unohtamatta. Ja itse olen kahden lapsen yh-äiti.

Vierailija
27/44 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset menee kaiken edelle, myös oman puolison. Näin meillä ja kumpikin meistä vanhemmista kyllä tietää sen, lapset yhteisiä.

Niin sen pitääkin olla. Kukaan ei voi mennä törkeydessä oman lapsen edelle. Sinänsähän se ei tarkoita että lapset menisivät joka tilanteessa ohitse puolison toiveiden

Vierailija
28/44 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

27 korjaa typon

Siis tärkeydessä ei törkeydessa lol

Vierailija
29/44 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on kolmen lapsen yksinhuoltaja enkä ikipäivänä kuvittele olevani lapsia tärkeämpi.

Lapset on lapsia, minä olen aikuinen ja arvostan asiaa suuresti.

Vierailija
30/44 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin miehenä ehdottomasti sitä mieltä, että lapsen ykkösenä ja kumppani kaukana takana. Näin se vaan menee. T. 44-v valkoinen heteromies

Mitäs olette mieltä, jos teillä on yhteiset lapset miehen kanssa ja mies laittaa lapset toiselle sijalle? Potkaisee lapset veneestä ja pitää puolison?

Pane mua siellä veneessä

Vierailija
31/44 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minunkin miehellä lapset menee minun edelle, tietystikin. Ja ymmärrän sen ja olen alusta asti ymmärtänyt, mies myös sanonut niin.

Se on harmi vaan kun miehen tahdosta ei tehdä yhteisiä lapsia niin jää se yhteinen kokemus siitä tärkeimmästä kokematta.

Mun mies oli myös ihan järkyttynyt kun tajusi, että jos menemään naimisiin niin minulla tulee sitten hänen kuollessaan (jos näin sattuisi käymään) lesken asumisoikeus ”hänen taloonsa”. Mies omistaa kotimme eikä halua myydä puolikasta minulle. Haluaa että kun hän kuolee, tietenkin hänen lapsensa saavat hänen talonsa ja voivat vaikka muuttaa siihen. Talo ei ole lasten lapsuudenkoti. Eli mun mies siis ei edes ajattele että vaikka 50 vuotta olisin asunut yhteisessä kodissa, hänen kuollessaan on miehen mielestä pöyristyttävää että mä voisin vaan jäädä asumaan taloon jos lapset haluisi realisoida talon tai muuttaa sinne 😆🤔

Ajatelkaa.. tämmönen loppuelämä mulla 😃

Heh heh. Sadan prosentin mahdollisuus seuraavaan: lapset myyvät talon ja asuvat Turussa, Helsingissä tai Tamperella kerrostalossa. Talon saa täysin tuntematon ihminen ja sinä muutat kerrostaloon.

Jep, niinpä ! Säästän tällä hetkellä sijoitusasuntoa varten ja ajattelin hommata sellaisen johon voin sitten vaikka vanhoilla päivilläsi muuttaa, semmosen mistä oikeasti tykkään. Miehen lapset voi sit tappiolla myydä kuolinpesän talon korvesta johon eivät aivan taatusti tule ikinä muuttamaan

Vierailija
32/44 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.lansivayla.fi/artikkeli/555107-jari-sinkkonen-vanhempien-pa…

Tällä periaatteella me on menty ja onnellisia on oltu♥️

Vierailija
33/44 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan typerää vertailua. Yhtä hyvin voisi jankutella, että lapset ovat tärkeämpiä kuin ystävät. Ja sitten ihmetellä, mihin ne kaikki katosivat. Jokaisella ihmissuhteella on oma funktionsa ja ihan hemmetin tärkeä sellaisena. Ei se ole keneltäkään pois vaikka sanoo lapsille, miehelle ja kaikille rakkaille "sinä olet minulle tärkeä". Mutta sellainen tärkein, toiseksi tärkein, kolmanneksi tärkein jne. on älytöntä. Jotkut vanhemmar vielä määrittelevät, kuka lapsista on "merkityksellisin". Itse pidättäytyisin tuostakin, jokainen lapsi on merkityksellinen omalla tavallaan.

Vierailija
34/44 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen ihan samoin, joten ei haittaa. Tottakai lapset menee kaiken edelle. Ne on mun vastuulla ja mun huollettavana. Ne on mun lapsiani, lihaani ja vertani. Mies on aikuinen ihminen. Ei ole mulle mitään sukua edes. Rakas toki, mutta eritavalla kuin lapset. Empimättä heittäisin miehen laidan yli liian täyteen ahdetussa pelastusveneessä, josta olisi joku pakko laidan yli heittää. Lapset jäis sinne istumaan mun kanssa.

Kyllä se mies heittäisi sinut jos kyse on elämästä ja kuolemasta, vai oletko vahvempi?

No joo, varmaan niin jos kyse olis tosielämästä. Mut tossa kysymyksessä ajatus oli että vastaaja päättää kuka lentää laidan yli ja itseään ei voi valita. Mieheltä kysyin saman kysymyksen ja vastauksena oli että vaimo eli minä lähtisin veneestä ja lapset jäis. En pahastunut, koska niin ajattelen itsekin. Lapset tulee ensimmäisenä. En mä edes pystyis valita kenet lapsista laidan yli heittäisin, joten mies olis ainut vaihtoehto.

Vierailija
35/44 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen ihan samoin, joten ei haittaa. Tottakai lapset menee kaiken edelle. Ne on mun vastuulla ja mun huollettavana. Ne on mun lapsiani, lihaani ja vertani. Mies on aikuinen ihminen. Ei ole mulle mitään sukua edes. Rakas toki, mutta eritavalla kuin lapset. Empimättä heittäisin miehen laidan yli liian täyteen ahdetussa pelastusveneessä, josta olisi joku pakko laidan yli heittää. Lapset jäis sinne istumaan mun kanssa.

Kyllä se mies heittäisi sinut jos kyse on elämästä ja kuolemasta, vai oletko vahvempi?

No joo, varmaan niin jos kyse olis tosielämästä. Mut tossa kysymyksessä ajatus oli että vastaaja päättää kuka lentää laidan yli ja itseään ei voi valita. Mieheltä kysyin saman kysymyksen ja vastauksena oli että vaimo eli minä lähtisin veneestä ja lapset jäis. En pahastunut, koska niin ajattelen itsekin. Lapset tulee ensimmäisenä. En mä edes pystyis valita kenet lapsista laidan yli heittäisin, joten mies olis ainut vaihtoehto.

Aika sairasta ajatusleikkiä harrastatte. Ei ainakaan edistänyt parisuhteenne hyvinvointia tuo. :D Huh huuh.

Vierailija
36/44 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mitäpä tietää lapsen parhaasta lasten psykiatri Sinkkonen. Ei näköjään mitään yli-innokkaiden mammojen mielestä😅

Vierailija
37/44 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.lansivayla.fi/artikkeli/555107-jari-sinkkonen-vanhempien-pa…

Tällä periaatteella me on menty ja onnellisia on oltu♥️

Tuo kuulostaa kyllä ihanalta. Onnea teille vilpittömästi.

Haaveissani ajattelen, että oispa mullakin ollut jotain tuollaista. Mutta elämä järjesti toisin ja itse kulutin aikaa vääriin asiohin, ja nyt on liian myöhästä. Nyt sitä pitää vaa odottaa sitten sitä viimeistä lapsettoman naisen elämän loppuhuipennusta, kun minut vanhana mummona savustetaan ulos kodistani koska sekään ei ole mun 😅 Näillä mennään. You can’t always get what you want.

Vierailija
38/44 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehellä ei kukaan mene edelle. Hän itse on ykkönen. Sanoi, että pelastaisi ensin itsensä palavasta talosta. Meillä on neljä lasta.

Vierailija
39/44 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummalleko miehesi pitäs antaa esim. munuaisensa, sulle vai lapselleen?

No ihan offtopic, mutta todennäköisesti naiselle, koska ei lapselle laiteta aikuista munuaista, vaan pyritään löytämään sopivan kokoinen sopivalta luovuttajalta.

Voishan se luovutus olla ajankohtaista silloin kun lapsi on jo aikuinen. Lapsi on edelleen mun lapsi vaikka olis jo aikuinen. Harvinaista se varmaan olis, että samassa perheessä olis kaksi munuaissairasta jotka tarvis siirron ja että just mun munuainen sopis molemmille. Mut tossa tapauksessa luovuttaisin munuaiseni lapselleni. Mies sais jäädä odottamaan toista luovuttajaa. Todennäköisesti mies ei edes haluaisi mun munuaista vaan sanois että se menee lapselle.

Vierailija
40/44 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun miehellä ei kukaan mene edelle. Hän itse on ykkönen. Sanoi, että pelastaisi ensin itsensä palavasta talosta. Meillä on neljä lasta.

😂 ainiin totta, itseasiassa mun mies on sanonut näin myös. Siis ensin hän, sitten lapset, sitten varmaan se lapsille periytyvä talo