Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pomo lähentelee

Lilian
05.02.2020 |

Olen aloittanut hiljattain uudehkon työn erään projektin parissa, jota teen uuden pomoni kanssa. Projektin takia jouduimme muuttamaan väliaikaisesti toiselle paikkakunnalle - teemme kuitenkin projektia toisessa työyhteisössä eli ihan kahestaan emme ole ja liiku päivisin.

Olen alkanut kuitenkin epäillä motiiveja miksi minut on tähän mukaan valittu. Olen kolmissakymmenissäni, hiljattain valmistunut ja pomoni minua 10-15 vuotta vanhempi. Hän on siis koko osastomme pomo ja minun lähin esimieheni. Kotona hänellä on vaimo ja kolme murrosikäistä lasta.

Olemme nyt kahden viikon aikana käyneet neljä kertaa illallisella kaksistaan töiden ulkopuolella hänen aloitteestaan, koska hän ’haluaa puhua vielä työpäivän jälkeen projektista’. Aihepiirit ovat kyllä ajautuneet paljon henkilökohtaisempiinkin teemoihin. Pomoni on alkanut iltaisin lähetellä minulle viestejä, melko viattomia, mutta mielestäni kuitenkin tarpeettomia (esim. jonkun linkannut jonkun biisin tai lähettänyt kuvia illanvietostaan, välillä jopa kysynyt mitä puuhaan.) Lisäksi hän
kommentoi ulkonäköäni _usein_ (jouduimme projektin tiimoilta lähettämään itsestämme kuvat asiakkaalle ja hän viestitti erikseen vielä että ”näytät kauniilta” - tässä vain yksi esimerkki), tullessaan keskustelemaan hän koskettaa minua olkapäästä tai selästä aavistuksen liian pitkään sekä halaa esim. illallisen päätteeksi kommentoiden että ”onpa sinulla hyväntuoksuinen parfyymi”. Pelkään että muka-viattomat koskettelut ei tule jäämään siihen. Kenellekään muulle osastomme naisista ei hän tällä tavoin ole minun nähteni tehnyt.

Ongelma on varmasti yleinen, mutta en oikein osaa taklata näitä lähestymisiä, koska pelkään, etten jatkossa saa töitä samanlaisissa projekteissa. Tämä on ERITTÄIN kriittinen meriitti omalla urallani, ja varmasti poikii lisää jos vain saan projektin kunnialla loppuun.
Itselläni on kumppani eikä ole myöskään mitään kiinnostusta antaa vastakaikua pomolleni. Projektia on kuitenkin jäljellä vielä 3 kk. Mitä teen? Tällä hetkellä tasapainoilen sen kanssa, että suhtaudun asiaan vielä kevyemmin, vaikka suoraan sanottuna tämä ei ole minusta sopivaa käytöstä esimieheltä. Pelkään, että raja ylittyy ja sen jälkeen välillemme tulee pelkkää kiusallisuutta tai hänen puoleltaan suuttumusta. Aivan kuin olisin ’velkaa’ jotain ja pitäisi muka antaa hänen tehdä pikkutuhmuuksiaan vain sen takia, että hän minulle tällaisen työmahdollisuuden on tarjonnut. Apua!

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalle: ei noi mitään viattomia juttuja enää ole. Itse olet hänet liian lähelle päästänyt. Jatko on itsestäsi kiinni.

M36

Vierailija
22/64 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kuin hame korviin ja palkankorotusta tienaamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ennemminkin palstamamman fantasialta

Kuulostaa virkistävän asialliselta kysymykseltä.

Palstalaisilla ei ole elämää.

Vierailija
24/64 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajalle: ei noi mitään viattomia juttuja enää ole. Itse olet hänet liian lähelle päästänyt. Jatko on itsestäsi kiinni.

M36

Niin niin, ja kiusattukin "antaa" muiden kiusata.

Olevinaan aikuinen ihminen 🙄

Vierailija
25/64 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M36

Joopa joo. Jos on tositilanne edes, niin ensimmäiseksi syyllistetään uhri? Kyllä noilla esimiehillä on se valta, eli eiköhän muutkin alaiset pyri jollain tapaa olemaan mieliksi pomolle. Useat joutuvat miettimään tavalla tai toisella, mikä on sopivaa ja omaa itseä kunnioittavaa työntekoa..

Vierailija
26/64 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, siis tosissaan unelmien työpaikka kyseessä. Ja pukeutumisessani ei mitään provosoivaa, minihame, push upit ja 40cm korkkarit. 

Olen maisteri-insinööri ja stailaamme puutarhatonttuja, sekä suunnittelemme ilmastoystävällisiä keramiikka-ruukkukasveja. Otin myös pomolta eilen suihin. 

Vierailija
27/64 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taklaat ensin ihan reippaalla peruskampilla yllättäen ja sit vaan kunnon hyljepompulla pomotsua masuliiin.

Vierailija
28/64 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M36

Joopa joo. Jos on tositilanne edes, niin ensimmäiseksi syyllistetään uhri? Kyllä noilla esimiehillä on se valta, eli eiköhän muutkin alaiset pyri jollain tapaa olemaan mieliksi pomolle. Useat joutuvat miettimään tavalla tai toisella, mikä on sopivaa ja omaa itseä kunnioittavaa työntekoa..

Uhri? Ei tossa aloituksessa nyt mistään uhreista ole kysymys. 

Heittäydyt kokonaan tietämättömäksi pomon kiinnostuksesta niin lopahtaa pomon kiinnostus. Onko vaikeeta?

Vierailija
29/64 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuis pitkään tuollainen tietämättömyystaktiikka pomon lähentelystä toimii ennen kuin pomo alkaa osoittaa mieltänsä? Eikö ole ennemmin pomojen tehtävä olla asiallisia ja jättää lähentely sikseen muualle tai odottaa alaisen lähentelyjä ensin?

Vierailija
30/64 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisikohan noin aikuisten ihmisten välillä suora puhe mitään? Vauva-palstalla ulisemisen sijaan.

Mene sinä muualle hapannaama inisijä.

Osui trolliprovoa nilkkaan.

Vierailija
31/64 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikä on tämä projekti?

Vierailija
32/64 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvoisin sinua käyttäytymään mahdollisimman neutraalisti.

Hoida työasiat, mutta sopivassa tilanteessa voit myös viitata esim mieheesi, jotta pomo tajuaa sinun olevan varattu.

Älä suostu noille illallisille tai koita pitää ne lyhyinä ja vain työasioissa.

Tsemppiä! Tiedän tunteen. Itsellä auttoi kun olin neutraali ja asiallinen. En suostunut mihinkään muuhun.

Vierailija
33/64 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki väliaikainen sormus ja kerro kumppanille tilanteesi

Vierailija
34/64 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla olis nyt hyvä mahdollisuus saada ura nousukiitoon käytännössä ilmaiseksi tai oikeastaan jääden voiton puolelle. Ajattele: ryhdyt salasuhteeseen, jolloin olet pomon suosikki ja saat aina parhaat päältä sekä lisäksi sulla on kiristyskeino häntä vastaan, jos hän ryhtyy joskus hankalaksi. Sen lisäksi saat enemmän seksiä. Silloinkin kun olet työmatkalla poissa kotoa. Yhtälö on helppo ratkaista. Voit vain voittaa. Sun ei tarvitse luopua mistään. Annat sitä, mikä ei käytössä kulu, ja asia on sillä selvä. 

Vierailija
35/64 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko käynyt mielessä, että jospa sinä itse pukeudut töihin liian paljastavasti ja keikistelet tarpeettomasti pomosi lähellä?

Itseään vartenhan hän pukeutuu minihameeseen ja antaavaan kaula-aukkoon sekä korkokenkiin.

Vierailija
36/64 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Vaasassa?

Vierailija
37/64 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Vaasassa?

On vaasassa kireetä peppu reikää.

Vierailija
38/64 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat Raisa Reikänaama -ilmeen ja sanot: "Älä käy ehotteleen".

Vierailija
39/64 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä vartenhan sut palkattiin vai luulitko et älykkyytesi takia?

Vierailija
40/64 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonne, tsot tsot. Ritalin ja päikkärit, t.hoitolan täti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän