Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pomo lähentelee

Lilian
05.02.2020 |

Olen aloittanut hiljattain uudehkon työn erään projektin parissa, jota teen uuden pomoni kanssa. Projektin takia jouduimme muuttamaan väliaikaisesti toiselle paikkakunnalle - teemme kuitenkin projektia toisessa työyhteisössä eli ihan kahestaan emme ole ja liiku päivisin.

Olen alkanut kuitenkin epäillä motiiveja miksi minut on tähän mukaan valittu. Olen kolmissakymmenissäni, hiljattain valmistunut ja pomoni minua 10-15 vuotta vanhempi. Hän on siis koko osastomme pomo ja minun lähin esimieheni. Kotona hänellä on vaimo ja kolme murrosikäistä lasta.

Olemme nyt kahden viikon aikana käyneet neljä kertaa illallisella kaksistaan töiden ulkopuolella hänen aloitteestaan, koska hän ’haluaa puhua vielä työpäivän jälkeen projektista’. Aihepiirit ovat kyllä ajautuneet paljon henkilökohtaisempiinkin teemoihin. Pomoni on alkanut iltaisin lähetellä minulle viestejä, melko viattomia, mutta mielestäni kuitenkin tarpeettomia (esim. jonkun linkannut jonkun biisin tai lähettänyt kuvia illanvietostaan, välillä jopa kysynyt mitä puuhaan.) Lisäksi hän
kommentoi ulkonäköäni _usein_ (jouduimme projektin tiimoilta lähettämään itsestämme kuvat asiakkaalle ja hän viestitti erikseen vielä että ”näytät kauniilta” - tässä vain yksi esimerkki), tullessaan keskustelemaan hän koskettaa minua olkapäästä tai selästä aavistuksen liian pitkään sekä halaa esim. illallisen päätteeksi kommentoiden että ”onpa sinulla hyväntuoksuinen parfyymi”. Pelkään että muka-viattomat koskettelut ei tule jäämään siihen. Kenellekään muulle osastomme naisista ei hän tällä tavoin ole minun nähteni tehnyt.

Ongelma on varmasti yleinen, mutta en oikein osaa taklata näitä lähestymisiä, koska pelkään, etten jatkossa saa töitä samanlaisissa projekteissa. Tämä on ERITTÄIN kriittinen meriitti omalla urallani, ja varmasti poikii lisää jos vain saan projektin kunnialla loppuun.
Itselläni on kumppani eikä ole myöskään mitään kiinnostusta antaa vastakaikua pomolleni. Projektia on kuitenkin jäljellä vielä 3 kk. Mitä teen? Tällä hetkellä tasapainoilen sen kanssa, että suhtaudun asiaan vielä kevyemmin, vaikka suoraan sanottuna tämä ei ole minusta sopivaa käytöstä esimieheltä. Pelkään, että raja ylittyy ja sen jälkeen välillemme tulee pelkkää kiusallisuutta tai hänen puoleltaan suuttumusta. Aivan kuin olisin ’velkaa’ jotain ja pitäisi muka antaa hänen tehdä pikkutuhmuuksiaan vain sen takia, että hän minulle tällaisen työmahdollisuuden on tarjonnut. Apua!

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi käyt illallisilla pomosi kanssa? Ethän vaan vastaa näihin työn ulkopuolelta oleviin viesteihin? Olethan puhunut taukoamatta kumppanistasi pomolle, ja vetäytynyt selkeästi kauemmas kun hän koskettaa?

Vierailija
2/64 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän vaan ole provo? Eihän? ;)

Melko rohkea ja/tai tyhmä pomo täytyy olla näin #metoo -aikana että uskaltaa edes yrittää mitään alaisen kanssa.

Ja melko rohkea ja/tai tyhmä täytyy olla AP:nkin että tulee selvittämään tuollaista, siinä on kuitenkin sen verran detaleja että jos pomo sattuu lukemaan niin varmaan tunnistaa; ehkä joku ulkopuolinenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko käynyt mielessä, että jospa sinä itse pukeudut töihin liian paljastavasti ja keikistelet tarpeettomasti pomosi lähellä?

Vierailija
4/64 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko käynyt mielessä, että jospa sinä itse pukeudut töihin liian paljastavasti ja keikistelet tarpeettomasti pomosi lähellä?

Urpo!

Mikään ei oikeuta tuollaiseen käytökseen, aikuinen ihminen on itse, yksin, vastuussa omasta käytöksestään.

Vierailija
5/64 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska hän verhoaa ne ”työtapaamisiksi”. Kieltäydyin eilen vedoten väsymykseeni, mutta hän sanoi, että olisi kyllä tosi tärkeä, että saisimme kunnolla suunniteltua tämän viikon ja että näkisimme työpäivän päätteeksi. Ja työtapaamisia ne ovatkin 2/3 ajasta, mutta se viimeinen kolmannes aina kääntyy jotenkin kaikkeen muuhun.

Vaikea sanoa ei kun kyseessä on esimies joka taivuttelee. Vaikeaa myös koska olen kokematon tällaisessa tilanteessa ja unelmieni työpaikalla, jossa minulla olisi mahdollista edetä - en vain halua sitä, jos sen täytyy tapahtua reittä pitkin.

Vierailija
6/64 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä kyllä ole. Pukeudun töihin erittäin asiallisesti, koska teemme asiakkaan kanssa työtä, ja keikistelyä ei tule kyllä harrastettua kuin oman miehen kanssa.

Ap

Vierailija
7/64 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Urpo!

Mikään ei oikeuta tuollaiseen käytökseen, aikuinen ihminen on itse, yksin, vastuussa omasta käytöksestään.

Ei oikeuta ei, mutta monille naisille asiallinen ja siveellinen työpukeutuminen on täysin vieras käsite! Heillä työpukeutuminen lähentelee ennemminkin viihteelle lähtemisen pukeutumista, kun tavoitteena on pokata mies tai pitää hauskaa miesten kanssa ja miehiltä oikein hakemalla haetaan huomiota.

Vierailija
8/64 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melko rohkea ja/tai tyhmä pomo täytyy olla näin #metoo -aikana että uskaltaa edes yrittää mitään alaisen kanssa.

Ja melko rohkea ja/tai tyhmä täytyy olla AP:nkin että tulee selvittämään tuollaista, siinä on kuitenkin sen verran detaleja että jos pomo sattuu lukemaan niin varmaan tunnistaa; ehkä joku ulkopuolinenkin.

Melko rohkeaa häneltä todellakin, mutta kaikki tuntuu olevan juuri ja juuri siinä rajalla, että onko enää ok. Ja itsekin mietin, että onko vai ei. Eihän hän muiden kuullen minun ulkonäköäni esimerkiksi kommentoi.

Miehellenikään en asiasta uskalla puhua, kun pelkään aiheuttavani turhaa mustasukkaisuutta.

En usko kyllä, että pomoni tällä palstalla roikkuu, että sitä pelkoa ei kyllä ole - on melko korkean koulukunnan mies. Eikä ole kyllä hirveästi itselläkään tapana, en vaan tiennyt minne asiasta voisin kirjottaa.

Ap

Vierailija
9/64 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse suosittelisin antamaan lettua pomolle. Teidän täytyy kuitenkin vielä 3 kuukautta viettää yhdessä Tampereella ja illat hotelli Ilveksessä kuluvat rattoisammin rakastellessa.

Vierailija
10/64 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Urpo!

Ei oikeuta ei, mutta monille naisille asiallinen ja siveellinen työpukeutuminen on täysin vieras käsite! Heillä työpukeutuminen lähentelee ennemminkin viihteelle lähtemisen pukeutumista, kun tavoitteena on pokata mies tai pitää hauskaa miesten kanssa ja miehiltä oikein hakemalla haetaan huomiota.

Pukeudun töihin jakkuun/ villatakkiin, en ikinä paljastaviin kaula-aukkoihin sekä suoriin housuihin. Tämä on nyt mielestäni ihan turhaa spekulaatiota ja naisten syyllistämistä sinulta.

Ap

Vierailija
11/64 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Urpo!

En tiedä minkälaisessa maailmassa sinä oikein elät.

Vierailija
12/64 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melko rohkeaa häneltä todellakin, mutta kaikki tuntuu olevan juuri ja juuri siinä rajalla, että onko enää ok. Ja itsekin mietin, että onko vai ei. Eihän hän muiden kuullen minun ulkonäköäni esimerkiksi kommentoi.

Miehellenikään en asiasta uskalla puhua, kun pelkään aiheuttavani turhaa mustasukkaisuutta.

En usko kyllä, että pomoni tällä palstalla roikkuu, että sitä pelkoa ei kyllä ole - on melko korkean koulukunnan mies. Eikä ole kyllä hirveästi itselläkään tapana, en vaan tiennyt minne asiasta voisin kirjottaa.

Ap

Et usko että pomosi roikkuu täällä? Koska on vielä 'korkean koulukunnan mies'? :))) Just joo.

No selvä, ei tästä minulle mitään vaikeuksia koidukaan, joten näillä sitten mennään...

Vierailija
13/64 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sä päätät ihan itse kuinka sua kohdellaan. Jos et halua illalla viettää aikaa pomon kanssa, et vietä. Ehdota palaveria aamulla, sano ettet illalla ehdi. Ala käyttää sormusta jos sulla ei vielä ole. Ole sata prossaa asiallinen äläkä anna pomon halailla.

Tai sit sä mielistelet pomoasi naisellisilla avuillasi etkä eläessäsi pääse uraputkeen. Oma valinta.

Vierailija
14/64 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on ongelma? Sinulla on hyvät saumat päästä nussimaan, älä missaa sitä. Tai jos lähentely häiritsee niin lähentele takaisin ja sitten olette tasoissa, oppiipahan olemaan.

Vierailija
15/64 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan noin aikuisten ihmisten välillä suora puhe mitään? Vauva-palstalla ulisemisen sijaan.

Vierailija
16/64 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kaupunki?

Vierailija
17/64 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
18/64 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisikohan noin aikuisten ihmisten välillä suora puhe mitään? Vauva-palstalla ulisemisen sijaan.

Mene sinä muualle hapannaama inisijä.

Vierailija
19/64 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen. Vaihdoin työpaikkaa.

Vierailija
20/64 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ennemminkin palstamamman fantasialta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi