Eläkeläiset eivät tee työelämässä tilaa nuoremmille
https://aamuset.fi/artikkeli/4817220/Joka+kymmenes+6367vuotias+elakelai…
Ei malteta lopettaa.
Kommentit (9)
Ihmettelen kanssa.Itse jäisin heti eläkkeelle jos voisin.Vielä pari vuotta kun 61v. sitten pääsee osaksi.
Jos politikot jatkuvasti korottavat eläkeikää, on turha lähteä eläkkeelle, joutuu vielä palaamaan takaisin työelämään. Parempi pysytellä viimeiseen asti työnsyrjässä kiinni, niin pysyy osaaminen ajantasalla.
Vierailija kirjoitti:
Jos politikot jatkuvasti korottavat eläkeikää, on turha lähteä eläkkeelle, joutuu vielä palaamaan takaisin työelämään. Parempi pysytellä viimeiseen asti työnsyrjässä kiinni, niin pysyy osaaminen ajantasalla.
Lisäksi erilaiset veronkorotukset ovat varmistaneet, ettei eläke riitä elämiseen
Minä, 57v eukko jäin työttömäksi, koko ajan ovat patistamassa te-toimiston puolelta töihin. Olen kertonut, että en halua töitä, antakaa ne työt nuorille. Minä voin jäädä jo eläkkeelle.
Joko eläke on niin pieni, että sillä ei tule toimeen, tai sitten nuoremmilla ei ole tarvittavaa osaamista ja siksi entinen työnantaja pyytä eläkeläisen apuun.
En ole vielä eläkeiässä, mutta aika lähellä sitä. Jo useamman vuoden ajan työnantajalleni on tullut kyselyitä, löytyisikö meiltä joku osaaja, joka voisi ja haluaisi tehdä homman X. Homman X osaavat eläkeläiset, jotka haluavat vielä tehdä töitä, ovat jo ihan täystyöllistettyjä.
t. Terveisiä it-alalta
Yli 55-vuotiaat suoraan pihalle. Nuorempia tulijoita on.
Vanhat HALUAVAT tehdä töitä, nuoria ei kiinnosta. Olen HR-hommissa ja nuoria ei kiinnosta tylsä suorittava työ. Emme ole saaneet siihen nuoria (heillä ihan kösittämättömät luulot ja palkkatoiveet) mutta eläkeläiset on ahkeria eikä valita. Eläkeläisiä ei pidä haukkua vaan nirppanokka nuoria.
T. Rekrytoija
Vierailija kirjoitti:
Vanhat HALUAVAT tehdä töitä, nuoria ei kiinnosta. Olen HR-hommissa ja nuoria ei kiinnosta tylsä suorittava työ. Emme ole saaneet siihen nuoria (heillä ihan kösittämättömät luulot ja palkkatoiveet) mutta eläkeläiset on ahkeria eikä valita. Eläkeläisiä ei pidä haukkua vaan nirppanokka nuoria.
T. Rekrytoija
Eläkeläisen eläkettä ei pienennetä, jos eläkeläinen tekee töitä. Sen vuoksi eläkeläiset haluavat tehdä töitä.
t. eläkeläinen
Ja jos tekevät, syytetään toisten elättinä olemisesta. Tee siinä sitten oikein.