Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko se niinnikkäästi että jos vuokraa työttömänä asunnon niin silti saa niin paljon tukia että jää 500 e käteen?

AndymcCoys
05.02.2020 |

eli tulee asumistuki ja timeentulotuki ja sit työkkäri, eli käytännössä asuu ilmaiseksi? meneekö se niin?

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

M E N E T Ö I H I N

E

N

E

T

Ö

I

H

I

N

Vierailija
2/53 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös siellä Japanissa ole rahayksikkönä jeni?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee näin,  kunhan vuokra ei ylitä sallittua eli yksinasuvalle Helsingissä katto on 670 euroa. Tai ainakin oli pari vuotta sitten, en jaksa tarkistaa onko noussut. 

Maksavat kyllä pieniä ylityksiä eli esim. minulla on 710 vuokra ja se maksetaan kokonaan. Että kalliiksi tulee nämä stadin puolen elätit (kuten siis minä). 

Vierailija
4/53 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se menee

Vierailija
5/53 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, jos ei saa tt-tukea. Muuten kyllä.

Vierailija
6/53 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä asumiskulujen jälkeen pitää jäädä n 500e elämiseen. Asumiskuluihin lasketaan vuokra, vesi ( ehkä lämmitys). Ylisuuria vuokria ei hyväksytä, eikä saa tukia kuin sille määrälle, mikä on ko paikkakunnan maksimivuokraraja.

Vierailija
7/53 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, jos ei saa tt-tukea. Muuten kyllä.

Olenko väärässä, koska alapeukku?

Vierailija
8/53 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, kaikki työttömät eivät automaattisesti saa toimeentulotukea tai edes asumistukea. Jos asuu työssäkäyvän puolison kanssa, voivat tämän tulot olla niin korkeat, että ruokakunta ei saa asumistukea eikä työtön puoliso toimeentulotukea. Asumistuessakin lasketaan vuokralaisen itse maksettavaksi omavastuuosa, eli kokonaan se ei vuokraa kata. Lisäksi eri kaupungeissa on eri rajat sille, kuinka korkeat ovat hyväksyttävät asumismenot, eli mitä tahansa lukaalia ei todellakaan voi vuokrata. Sitten vielä JOS saa toimeentulotukea, niin sen perusosan katsotaan kattavan kaikki muut kuin asumiskulut, eli netti, puhelinliittymä, bussikortti jne. maksetaan itse. Harvemmin siis toimeentulotukeakaan saavalle työttömälle jää vapaasti käytettäväksi just se vähän päälle 500 euroa.

Vierailija
9/53 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsoin että Oulussa saa kaksion saunalla 550 e ja 58 n, ja kelan laskurien mukaan saisin enempi rahaa käteen asumistuen ja toimeentulon jälkeen kuin niin että asuisin asunnottomana tai vaikka matkustelisin Intiassa koko kevään, silti kannattavampaa olisi pitää asuntoa Suomessa työttömänä. elikkä Ouluun kai se on vietävä vaatteet , vuokra asunto alle ja sitten lentoon!!!! ja kesällä voi tulla Ouluun omaan kämppään ja valtion maksaa kaiken!

halleluujah

Vierailija
10/53 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koettaisit tehdä jotain elämällesi. Olet mm. kehuskellut täällä sillä, että sait ruokajonosta niin paljon ruokaa, että jouduit heittämään osan roskiin. Väität olevasi kristitty mutta silti viina näemmä maistuu, ja kaljanhuuruisissa viesteissäsi arvostelet ties mitä ihmisryhmiä. Häpeäsit edes!

Vierailija
11/53 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä mitään väliä onko työttömän vuokra vaikka 1700e/kk, jos vuokra on yli maksimirajan niin kela kompensoi nostamalla toimeentulotukea niin että käteen jää silti vuokranmaksun jälkeen tuo lakisääteinen 496 egee.

Vierailija
12/53 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No toivottavasti et jää työttömäksi tuossa luulossa. Sillä karu todellisuus tulee iskemään, kun tajua että tukien ja pakollisten kulujen jälkeen sinulle jää about 50e käyttörahaa.

Tämä aloitus kertoo siitä, että ihmisillä on vääriä olettamia valtion maksamista tuista.

Jos ne todella olisi niin suuret ne "ilmaiset rahat", niin JOKAINEN OLISI TYÖTÖN. Haloo.

Vierailija
13/53 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumiskuluihin lasketaan vuokran ja veden lisäksi kohtuulliset lämmityskustannukset ja sähkö sekä kotivakuutus. Saunavuorokin kerta viikkoon. 

Eli ei minulle jää ns. laskuja kuin puhelin. Nettiyhteys on vuokrassa. Tämä on loppujen lopuksi aika houkutteleva elämäntapa, vaikka kuulee toisenlaisiakin äänenpainoja. 

Myös kaikki terveydenhoitomenot julkisella puolella ovat maksuttomia perustoimeentulotuen saajalle eli kaikki sairaalapäivät, toimenpidemaksut ja reseptilääkkeet. 

Ei kun maksan parinkympin puhelinlaskun, niin kädessä on n. 470 euroa. Eipä sillä juhlita, mutta elää kuitenkin ja on vapaa tekemään päivät kaikkea kehittävää jossain todella ikävässä työssä kärvistelyn sijaan. Eipä siitäkään jää pienipalkkaiselle juuri enempää, kun kaikki kustannukset hoitaa palkasta. 

Vierailija
14/53 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreä kirjoitti:

M E N E T Ö I H I N

E

N

E

T

Ö

I

H

I

N

Täytyypä sanoa, että olen samaa mieltä tämän kirjoittajan kanssa. Ja olen ollut joskus pitkiä aikoja työttömänä itsekin.

Nykyään työttömyystuella voi opiskella, muistaakseni kahden vuoden ajan. Kannattaa hyödyntää tuo raha ja aika. 

Vierailija
15/53 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sillä mitään väliä onko työttömän vuokra vaikka 1700e/kk, jos vuokra on yli maksimirajan niin kela kompensoi nostamalla toimeentulotukea niin että käteen jää silti vuokranmaksun jälkeen tuo lakisääteinen 496 egee.

ei se noin mee siinä on tietty maksimiraja esim pääkapunkiseudulla voi saada vain max 400 e asumistukee samoin toimeentulotukee yksinasuva + työkkäri

Vierailija
16/53 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihreä kirjoitti:

M E N E T Ö I H I N

E

N

E

T

Ö

I

H

I

N

Täytyypä sanoa, että olen samaa mieltä tämän kirjoittajan kanssa. Ja olen ollut joskus pitkiä aikoja työttömänä itsekin.

Nykyään työttömyystuella voi opiskella, muistaakseni kahden vuoden ajan. Kannattaa hyödyntää tuo raha ja aika. 

no mä oon ton työttömyysajan tuen opiskeluunkin jo käyttänyt eli opiskeluun en saa enää rahaa kun opintotuetkin meni jo v 1991-1998 eka tutkintoon

Vierailija
17/53 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AndymcCoys kirjoitti:

katsoin että Oulussa saa kaksion saunalla 550 e ja 58 n, ja kelan laskurien mukaan saisin enempi rahaa käteen asumistuen ja toimeentulon jälkeen kuin niin että asuisin asunnottomana tai vaikka matkustelisin Intiassa koko kevään, silti kannattavampaa olisi pitää asuntoa Suomessa työttömänä. elikkä Ouluun kai se on vietävä vaatteet , vuokra asunto alle ja sitten lentoon!!!! ja kesällä voi tulla Ouluun omaan kämppään ja valtion maksaa kaiken!

halleluujah

Oulussa on huonommat ruokajonot. Pärjäisitköhän täällä?

Vierailija
18/53 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otan jokaisen Työttömän vihaajan i-numeron ylös ja olen valmis toimiin kun sisälluskahina alkaa! Porvareilta p** irti!

Vierailija
19/53 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö saanut yli laudalta asiallista vastausta 😂

Vierailija
20/53 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kännääminen ja douppaaminen halvalla Intiassa ois ihan hyvä idea jos sulla halpa vuokrakämppä Suomessa ja oot samaan aikaan työtön ja saat kaikki tuet eli, asumis-työttömyys-toimeentulotuet...Esim. Rishikesh:is pystyy nukkumaan jossain halvas motellis 40e/kk ja sit elää herroiks ja syödä raflois joka päivä ja pilvee löytyy kaduilt kunhan kyselee ja sikäläiset muijat myy pillua kympillä... Ainoo vaan et kelaa vaatii ainakin toimeentulotuen maksamista varten tiliotteen, ja jos siit ilmenee ettet ole Suomessa työmarkkinoiden käytettävissä niin sun tuet stopataan ja pahimass tapaukses joudut maksaa ne sulle kuuluvat työssäkävijädorkien veromassit takas..Toisaalt noitten tiliotteiden väärentäminenki o aika helppoa jos vähänki tietää mitä tekee, urpojahan ne siel kelassa ovat... Paras on jos saat jonku kaverin suostumaan siihen (lahjo se vaikka 20e/kk) et saat paperilla virallisesti asua hänen kämppiksenä (virallisesti ilmaseks), laitat sen osoitteen maistraattiin ja käännät postisi sinne, kelalle viestä et asut ilmaiseks kaverisi kämpässä , ne lakkauttaa sun asumis ja toimeentulotuet, MUTTA EI työttömyystuen (ja sitä varten ei tarvii mitään tiliotteita milloinkaan lähettää kunhan vaan updeittaa ne työttömyyspäivät netissä kerran kuussa), koska sillä työmarkkinatuella 600egee kuukaudessa silläkin elelee ihan v*tun makeasti jossain Intiassa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi