Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lähihoitajaksi vanhusten vai lasten puolelle?

Vierailija
05.02.2020 |

Kumpaa suosittelisit? Kummalla puolella on tällä hetkellä inhimillisemmän työolosuhteet? Voisin kuvitella työskenteleväni kummalla vaan puolella.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokeillut molempia harjoitteluissa. Valitsisin lapset.

Vierailija
22/26 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin harjoittelussa kummassakin.

Lapsien kanssa oli tylsää ja henkisesti raskasta, vanhusten puolella raskasta fyysisesti.

Noista siis pitäisi valita meneekö järki vai kroppa.

Itse päädyin hammashoitajaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki valitsee aina lapset , koska eihän vanhuksilla ole väliä.

Vierailija
24/26 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajana varmasti joudut harjoitteluun molempiin.

Itselläni pää soi illat lasten kanssa olon jälkeen.

Vanhustyössä raskainta on kun ei oikein tiedä vieläkö mummo kävelee omin jaloin vai tarvitaanko apuväline, itsensä saa helposti rikki kun ei käytä mummon omia voimavaroja vaan nostaa vääntää kääntää.

Rauhallisena ihmisenä pidän enemmän vanhuksista ja omista lastenlapsista.

Vierailija
25/26 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen omalta osaltani tyytyväinen, että valitsin lapset.

Joo, palkka on pienempi. Peruspalkka tosin on suht sama, mutta HAITTAlisät jäävät saamatta. Se, että vuorotyötä teettävässä yksikössä työskentelemällä saa enemmän rahaa johtuu siitä, että silloin luopuu illoistaan, öistään ja viikonlopuistaan. Käytännössä vuorotyö voi tarkoittaa sitä, ettei voi sitoutua tietynlaisiin harrastuksiin ollenkaan, jää paitsi monista kaveri- tai sukupiirin juhlista ja omia lapsia näkee iltavuoroviikolla lähinnä nukkuvina, jos kyse on pienistä koululaisista. Etenkin yötyöllä on myös negatiiviset terveysvaikutuksensa, kuten merkittävä lisäys tiettyjen syöpien esiintyvyyteen. 

Lisäksi dementia (ja dementikkojahan noissa hoitokodeissa melkein pelkästään asuu) on yksi surullisimmista sairauksista. Ei mulla pää kestäisi kuunnella vuodesta toiseen, kun joku epätoivoinen itkee ja huutaa äitiä ja toinen syö paskaansa. Lasten kanssa on pääosin hauskaa ja lapset ovat työkavereina ihan huikeita. Vanhemmat ovat ne ongelma, mutta niitä tarvitsee sietää murto-osa siitä ajasta mitä lapsia! ;)

Vierailija
26/26 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat voi olla ihan kivoja ja antoisia suuntautumisia. Itse valitsisin lapset koska en halua tehdä vuorotyötä ja viikonloppuja.

Vanhuspuolella n. joka kolmas viikonloppu on töitä ja usein työ on kolmivuorotyötä.

Myös pyhinä on töitä joulu, juhannus, uusivuosi, pääsiäinen, eihän se niin nuorena haitannut mutta nyt pienten lasten äitinä en halua enää uhrata vapaa-aikaani niin mitätöntä korvausta vastaan.