Yökylässä Maria Veitola, kausi 6
Ketkähän Maria on uudelle kaudelle saanut vieraakseen?
Kenet näkisit mielelläsi mukana?
Kymmenen uutta jaksoa on tulossa kaudelle 6.
Kommentit (146)
C More
Jakso 6: Esa Tikkanen
Letkeä tyyppi, mutta hieman ahdisti, kun lapsista kysyttäessä ei laskenut kahta vanhempaa lapsiksi, kun ovat jo aikuisia. Ehkä tämä oli jotakin koiranleukailua, mutta jos ihmisellä on viisi lasta, niin niitä on viisi, vaikka olisivat satavuotiaita. Uusi vaimo vaikutti herttaiselta. Heidän hääkuvansa ruokailuhuoneessa oli hippasen mauton, ehkä sopisi paremmin makuuhuoneeseen... Mielenkiintoinen elämäntarina varmasti Esallakin, voisi joskus lukaista tuon hänestä kirjoitetun Tiki: viiden Stanley Cupin mies.
Esa Tikkanen: ihanaa, että aikuinen suomalainen mies uskaltaa olla vapautuneesti innostunut ja onnellinen! Ei nolostu tai alistu dissaamiseen (3 vai 5 lasta -heitto), vaan keskittyy hyvään fiilikseen <3
C More
Jakso 7: Jukka Hildén
Ihan en osta noita kaikkia Jukan nyyhkimisiä. En tiedä, mikä siinä on, mutta sama fiilis tuli siitä Tanssii tähtien kanssa nyyhkimisestä. Ja taisi osua arkaan paikkaan tuo Marian heitto kakkoskierroksesta. Ja oikeassahan Maria oli, stereotypiahan Jukka on kakkoskierroksineen, vaikka herra muuta yritti kovasti väittää. Oliko tämä Ähtärin mökki oma vai jokin vuokramökki? Alue näytti mökkikylältä. Uusi, nuori vaimo oli kyllä erittäin herttaisen oloinen. Sitä en käsitä, mitä näkee noinkin kuluneessa ja vanhassa miehessä.
Katson vain jaksot, joissa on itseäni kiinnostavia henkilöitä. Nyt oli katsottava Maisa Torppa sekä Jukka Hilden jaksot. Jukan jakso oli aito, selvisi myös miksi Chachi on ottanut tuon itseään vanhemmat ja kulahtaneen miehen. Jukka tarjoaa turvaa, ja oman perheen, josta Chachi on joutunut luopumaan hyvin nuorena. Maisa Torpan jakso taas oli niin teennäinen, tekemällä tehty ja yliampuva, että oksennus meinasi tulla. Voi Maisa miten feikki ihminen oletkaan.
Vierailija kirjoitti:
Katson vain jaksot, joissa on itseäni kiinnostavia henkilöitä. Nyt oli katsottava Maisa Torppa sekä Jukka Hilden jaksot. Jukan jakso oli aito, selvisi myös miksi Chachi on ottanut tuon itseään vanhemmat ja kulahtaneen miehen. Jukka tarjoaa turvaa, ja oman perheen, josta Chachi on joutunut luopumaan hyvin nuorena. Maisa Torpan jakso taas oli niin teennäinen, tekemällä tehty ja yliampuva, että oksennus meinasi tulla. Voi Maisa miten feikki ihminen oletkaan.
Itse en lähtisi hakemaan turvaa pettäjästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en lähtisi hakemaan turvaa pettäjästä.
Totta. En minäkään, mutta Chachi ei asiaa näe näin, koska on rakastunut.
Vierailija kirjoitti:
Tämä Rintala-jakso on kyllä mun suosikki tähän asti koko sarjassa! Aivan ihana.
Mä katsoin sitä vähän huonosti ja sivusilmällä. Mikä erityisesti vaikutti siinä? itseni nyt ainakin Rintalan ja miehensä parisuhde ja vaikuttava ura.
Vierailija kirjoitti:
Eka Yökylässä jakso ikinä, mikä oli pakko jättää kesken. Ja minä tyhmä olen joskus jopa yrittänyt ymmärtää ja puolustellakin tuota naista. Mieheni on jotain työjuttuja tehnyt Maisan kanssa.
C More
Jakso 8: Eija Vilpas
Jotenkin raskas jakso. Vääntämällä väännetyt "mielikuvituskahvit" hautausmaalla. Eija Vilpas oli harvinaisen raskas persoona. Sydämellinen, analyyttinen jne., mutta jokin vain meni yli. Ehkä se kummallinen nauraa höröttäminen? Maria näköjään pelkää koiria, ei vaikuttanut kovinkaan luonnolliselta suhtautuminen niihin. Kellokoskella vierailu oli mielenkiintoinen. Kuolemapuheet ja Marian huudahdukset "just mun ajatukset" olivat kuitenkin hieman ylimitoitettuja. Jotenkin teennäistä. Ei tullut täältä uutta Vilpas -fania, eikä ollut kyllä paras jakso Mariankaan osalta.
Olen tykännyt Marian kyläilyistä ihmisten luona, jotka ei ole paljon antaneet aiemmin haastatteluita, kertoneet itsestään julkisuuteen. Olisi mielenkiintoista tietää kuka nämä ihmiset ohjelmaan valitsee, tuskin Maria itse, ja paljonko tehdään taustatyötä valintoja tehdessä, ennen kuvauksia. Jotenkin tällä kaudella häiritsee, että Maria ei muka tiedä mitään kenestäkään ennakkoon ja aina on tullut uusia puolia henkilöstä esiin. Ainakin Torppa ja Hildén ovat antaneet vuoden sisällä niin paljon haastatteluita tv:ssä, lehdissä, podcadteissa, olleet esillä, ettei ole voinut heidän tarinoiltaan kyllä välttyä, jos on vähän mediaa seurannut.
Tällä kaudella positiivisesti yllätti Tuomas Kyrö, aiemmin Kaija Koo ja Cheek.
Eija Vilpas vei Veitolaa kuin pässiä narussa.
Ei selvästikään halunnut kertoa mitään itsestään, ja siinä onnistui. Tekonaurua ja ajanhukkaa koko jakso! Miksi? Tämä kausi on nyt jotenkin vailla puhtia. Haastateltavat käyttävät Marian väsymystä hyväkseen. Olisin mielelläni tutustunut Vilppaaseen koomikkona, näyttelijänä ja persoonana.
Nyt hän näytteli taidokkaasti hönö-mummoa, ja oli to-del-la raskasta katsottavaa. Veitolalle voimia, koita saada voimasi pian takaisin. Älä anna ihmisten manipuloida, olet loistava toimittaja, kunhan vain jaksat paremmin.
harmi, että hyvästä ohjelmasta on nyt taso laskenut, toivottavasti ei tarkoita sitä, että loppuu tähän nämä kyläilyt.
Osaako joku kertoa mikä se mönkkärirata oli mikä Jukka Hilden jaksossa oli? Mies innostu ja aattelin josko ostais joululahjaks lahjakortin mutta en osaa googlesta löytää mikä mesta ja missä muualla vastaavaa järkätään. Help
Tää kausi on ollut tosi mitäänsanomaton. Ja niinkuin täälläkin sanottiin, ei tunnu uskottavalta yrittää väittää, ettei Maria muka tietäisi mitään näistä tyypeistä. Kai se nyt osaa googlata. Ja Maskedissa vaikuttaa olevan hyvinkin perillä kaikista mahdollisista julkkiksista ja sometyypeistä harrastuksineen ja perhetaustoineen.
Jukka Hildén oli symppis ja hyvän isän ja ystävän oloinen. Mutta voi että hän on väsyneen ja huonosti voivan näköinen nykyään :( Ehkä lapsi valvottaa ja töiden lisäksi veli ja avioero verottanut voimia mikä näkyy naamasta. Kohta joutuu varmaan Pippa Laukan käsittelyyn. Sentään kerrankin sain Chacista kuvan, että on ihan suht järkevä ihminen, eikä puhu aina lapsiäänellä ja pompi ympäriinsä kuten somevideoissa.
Jukalle tsemppiä, koeta nyt syödä, liikkua ja ennen kaikkea levätä hyvin ja terveellisesti. Olet nuori mies vielä, reipas ja aktiivinen. <3
Vierailija kirjoitti:
Osaako joku kertoa mikä se mönkkärirata oli mikä Jukka Hilden jaksossa oli? Mies innostu ja aattelin josko ostais joululahjaks lahjakortin mutta en osaa googlesta löytää mikä mesta ja missä muualla vastaavaa järkätään. Help
Googleta mönkijäsafari. Pitäisi löytyä kaikenlaista ympäri Suomea.
C More
Jakso 9: Kape Aihinen
Tästä jaksosta pidin. Dennis toi mielenkiintoisen lisän Aihisen elämäntarinaan. En ole koko Aihista sinänsä seurannut, eikä omissa mielikuvissa ole mikään huippukokki, mutta ilmeisesti tosiaan sitä sitten on? Jotenkin olen pitänyt häntä taas vain yhtenä kokkina, joka huseeraa jossakin Maikkarin surkeassa sarjassa, mutta ehkä tosiaan Suomen mittakaavassa kaikki televisioon asti pääsevät ovat niitä huippukokkeja. Ilmeisesti rahasta ei ainakaan ole pulaa, kun lamppuliikkeessä ei tarvitse lampun hintaa edes katsoa. Ja niin, ehkä sitä ex-vaimoa voisi kutsua joksikin muuksi kuin "rouva Aihiseksi". Varsinkin, kun tuli kuva, että heidän välinsä eivät mitkään lämpimät ole. Positiiviinen fiilis kuitenkin jäi tästä jaksosta, varsinkin edelliseen jaksoon verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Eivätkös he majaa Ähtärissä pitäneet, olisikohan jossakin siellä suunnalla...
Vierailija kirjoitti:
harmi, että hyvästä ohjelmasta on nyt taso laskenut, toivottavasti ei tarkoita sitä, että loppuu tähän nämä kyläilyt.
Olen täysin samaa mieltä ja mietin mikä mua vaivaa, kun edellisistä kausista olen pitänyt tosin kovasti. Tämä on ollut minusta tosi vaisu.
Onko Mariaa kenties painanut kovasti pelko tuosta kasvaimesta minkä leikkauksesta nyt on uutisoitu, eikä ole päässyt normaaliin vireeseen. vai onko haasteteltavien kanssa ollut huono kemia, vai mikä onkaan syynä
Vierailija kirjoitti:
Melko varmasti on Torakkakankaan vanha jm-rata Ähtärin Alastaipaleella.
Aika paljon on kommentoitu Marian vaatteita ja kampausta. Luulen, että hän tahallaan on luonut tuollaisen "ärsyttävän" tyylin. Hiusten leikkaus on kyllä järkyttävä, kuin 90-luvun ala-asteikäisellä pojalla, jonka äiti on hieman päättänyt säästää parturikuluissa. Joillakin on taito tehdä rumasta niin rumaa, että siitä tulee jo kaunista, mutta tässä kohtaa siinä ei ole onnistuttu. Mutta varmasti Maria hakee tällä juurikin sitä, että "rohkeinta on riittää itselleen ja muille omana itsenään", ja jokainen joka alentuu kommentoimaan hänen tai jonkun toisen ulkonäköä, on vain ilkeä kiusaaja, ja sitten tätä asiaa voi taas jauhaa sivukaupalla seuraavassa kirjassa.
P.S. Älkää ymmärtäkö väärin, rakastin hänen ensimmäistä kirjaansa, mutta toinen oli totaalinen floppi.