Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joilla on työpäivän jälkeen paljon energiaa, mitä työtä teette?

Vierailija
05.02.2020 |

Entä onko elämässäsi muita asioita, jotka nostaa energiatasoja esim. Liikunta, ruokavalio jne.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein on ollut tutkimuksia miten koulutus vaikuttaa liikkumiseen. Ja todettu etteivät alimmin koulutetut liiku niin paljon kuin ylimmin koulutetut. Siihen on ihan selvä syy, miksi liikkua jos työstä saa tarpeeksi liikuntaa. Muuten asia olisi itselleni ihan yhdentekevää, mutta kun aletaan syyllistämään siitä ettei harrasteta liikuntaa töiden jälkeen niin alkaa hermo menee. Liikkukoon ne jotka päivät näpyttelee tietokonetta. Mä saan päivässä 10000askelta ihan työssäni

Ja olet virkeä työpäivän jälkeen? Riittävästi liikkuvalla riittää sitä energiaa koko päiväksi, eikä vain sen työpäivän ajan. 

Vierailija
22/29 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ihan loppu työpäivän jälkeen mutta pakotan vaan itseni kuntosalille tai lenkille. Kulautan energiajuoman ja menoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ihan loppu työpäivän jälkeen mutta pakotan vaan itseni kuntosalille tai lenkille. Kulautan energiajuoman ja menoksi.

Kyllä kyllä. Muutenkin ruokailutottumukset samalla tasolla? Ylipuolet suomalista on ylipainoisia, joten eiköhän se väsymyksen syyt löydy ihan siitä, eikä esim. fyysisestä työstä.

Vierailija
24/29 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen taas loppu lauantain jälkeen. Yhden vapaapäivän jaksaa, mutta kaksi on liikaa.

Vierailija
25/29 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimistotyö ja se nyt ei itsessään kauheasti energisoi, mutta pyöräilen työmatkat (0,5h sivu) ja hyppään harrastuksissa (potkunyrkkeily, vapaaottelu) niin en aivan jämähdä sohvan pohjalle. Tämän vaatiminen vaatii järkevää syömistä, ja olen yrittänyt panostaa siihen että päivän aikana tulee syötyä aamupalaa, lounas, pari välipalaa ja lämmin ruoka vielä illalla.

Vierailija
26/29 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein on ollut tutkimuksia miten koulutus vaikuttaa liikkumiseen. Ja todettu etteivät alimmin koulutetut liiku niin paljon kuin ylimmin koulutetut. Siihen on ihan selvä syy, miksi liikkua jos työstä saa tarpeeksi liikuntaa. Muuten asia olisi itselleni ihan yhdentekevää, mutta kun aletaan syyllistämään siitä ettei harrasteta liikuntaa töiden jälkeen niin alkaa hermo menee. Liikkukoon ne jotka päivät näpyttelee tietokonetta. Mä saan päivässä 10000askelta ihan työssäni

Tuo kymppitonnin askel höpötus kannattaa jo unohtaa. Tuo askelmäärä ei ole tutkimustyön tulos, vaan alunperin mainos myydä askelmittareita japanilaisille joskus 60-luvulla.

Vierailija
27/29 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kyllä. Muutenkin ruokailutottumukset samalla tasolla? Ylipuolet suomalista on ylipainoisia, joten eiköhän se väsymyksen syyt löydy ihan siitä, eikä esim. fyysisestä työstä.

Mulla on toimistotyö, uupjmus on henkistä laatua (aina kova kiire ja stressi, paljon häiriöitä avokonttorissa). Ylipainoinen en ole, laihdutin kymmenisen vuotta sitten 35 kg ja olen pitänyt painon siinä mihin sen pudotin. Mutta kyllä se painonhallinta aina taistelua on, vaatii sekä tiukkuutta ruokavalion kanssa että liikuntaa. Energiaa nämä ei oikein anna kun uupumus kerran on henkistä laatua, mutta parempi silti olla normaalipainoinen kuin nuutunut ja 100-kiloinen kuten minä ennen.

Vierailija
28/29 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa vastanneista näyttää olevan toimistotyöntekijöitä, muita?

Vierailija
29/29 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi