Nainen. Miten toivot miehesi kommentoivan kasvojasi, kun olet meikannut?
Kommentit (43)
Sitten ole tyytyväinen oikeasti! Turhaa on länää mitään ylimääräistä kasvoihin, kun ei ole pakko. Koko sydämestä näin, hirveä äheltäminen meikinpoistoaineissa yms. Olisin kade, mut kun oon jo niin vanha, niin en jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Kenenkään ulkonäköä ei ole syytä kommentoida.
Kerro toki yksikin argumenttivirheetön peruste sille, miksi kenenkään ulkonäköä ei saisi kommentoida. Me ihmiset eläinlajina olemme koodattu tiedostamattamme tulkitsemaan ja analysoimaan toisten ulkonäköä jatkuvasti. Ulkonäköön perustuu keneen ihastuu (luonne vaikuttaa vasta myöhemmin), sekä kenestä pitää vain kaverina. Ulkonäkö vaikuttaa kaverisuhteisiin, palkkaan, sosiaaliseen statukseen, muiden käsitykseen terveydentilastasi sekä se on lähes jokaiseen sos. Vuorovaikutustilanteen taustalla suuntaa antavana tiedostamattomana ohjaajana.
Olisi täysin absurdia olla tietoisesti puhumatta näin tärkeästä asiasta puhumattakaan vaijentaa sitä toisilta. Sinun ulkonäköäsi arvioidaan ja siitä puhutaan ainakin henkilön omassa mielessä koko ajan ja usein ääneenkin. Kannattaa hyväksyä se. Tekstiä ei ole oikoluettu.
Vierailija kirjoitti:
Naiset taas selittelemässä meikkaamisiaan. "En mä meikkaa koska oon ruma ilman vaan koska oon niin kaunis että sitä pitää korostaa" 😂
Hieman vaikeaa kommentoida, kun ei ole minulla nimim.
Pyrin kyllä uskomaan kaikista hyvää mutta tuon kommetin kirjoittaja saattaa asua kellarissa. Mies todennäköisesti. Tsemppiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro toki yksikin argumenttivirheetön peruste sille, miksi kenenkään ulkonäköä ei saisi kommentoida. Me ihmiset eläinlajina olemme koodattu tiedostamattamme tulkitsemaan ja analysoimaan toisten ulkonäköä jatkuvasti. Ulkonäköön perustuu keneen ihastuu (luonne vaikuttaa vasta myöhemmin), sekä kenestä pitää vain kaverina. Ulkonäkö vaikuttaa kaverisuhteisiin, palkkaan, sosiaaliseen statukseen, muiden käsitykseen terveydentilastasi sekä se on lähes jokaiseen sos. Vuorovaikutustilanteen taustalla suuntaa antavana tiedostamattomana ohjaajana.
Olisi täysin absurdia olla tietoisesti puhumatta näin tärkeästä asiasta puhumattakaan vaijentaa sitä toisilta. Sinun ulkonäköäsi arvioidaan ja siitä puhutaan ainakin henkilön omassa mielessä koko ajan ja usein ääneenkin. Kannattaa hyväksyä se. Tekstiä ei ole oikoluettu.
Tämä henkilö ymmärsi asian täysin.
Sillä, miltä toinen näyttää, on merkitystä. Rakkauden syntyesssä se menettää arvoaan, sillä kun toista rakastaa, on aivan yksi ja lysti, miltä hän näyttää. Mutta miehet ovat visuaalisempia kuin naiset, joten sen lisäksi, että eletään yhdessä ja katsellaan tv:tä ja hyydytään lopulta, niin kuinka paljon siitä on parisuhteelle iloa, että haluaa miellyttää toista samoin kuin itseään - tuskin meistä kovin moni lähtee istumaan iltaa kuin pommin jäljiltä.
Olipas jännät vaihtoehdot. Olisi mukavampaa kuulla jonkun puolihuolimattomasti heitetyn "olet kaunis" sijaan yksityiskohtaisempaa kehumista, esimerkiksi maininta kauniista huulista tai silmistä. Itseäni aina ihastuttaa miehet, jotka huomaavat niitä pieniäkin yksityiskohtia, koska se on oikeasti harvinaista herkkua!
Siinä vaiheessa kun mies alkaa kommentoida meikkiä, jotain on pielessä joko miehessä tai meikissä. Tai sitten mies on ammatiltaan maskeeraaja tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja vielä kerran -> Tämä kommentti oli niin faktoihin perustuva, että kiitos siitä.
En halua, että ulkonäköäni kommentoidaan. Tiedän, että en ole kaunis (meikillä tai ilman). En kaipaa valheita ja siksi en halua "olet kaunis" -kehuja. En myöskään kaipaa totuudenmukaisia arvioita ulkonäöstäni, koska ne olisivat kaikki negatiivisia.
Jos on pakko kommentoida jotakin ulkoista, niin minua voi ilahduttaa kehumalla esim. vaatteitani, kaunista kotiani tai lapsiani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai omassa mielessä voi tehdä vaikka mitä päätelmiä, mutta kaikkea ei ole pakko sanoa ääneen. Useimmille meistä on opetettu sen verran käytöstapoja, että kaikkea mieleen tulevaa ei ole pakko suoltaa ulos.
"Voisit kyllä käyttää enemmänkin meikkiä."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin on. Toisten ulkonäköä saa kehua ja myöskin haukkua.
Vierailija kirjoitti:
Naiset taas selittelemässä meikkaamisiaan. "En mä meikkaa koska oon ruma ilman vaan koska oon niin kaunis että sitä pitää korostaa" 😂
Ma ainakin meikkaan koska olen "ruma". Tai siis, mulla on couperosa-iho ja tykkaan tasoittaa sen puuterilla. Olen vaalea, eli naytan ripsettomalta ilman ripsivaria. Sama juttu kulmakarvojen kanssa. Eli tykkaan etta on naama paassa, siksi meikkaan.
Ihastus sanoi viimeksi "u look like a snack even tho u look like a snack without makeup too"
Hankkikaa itsetunto niin voitte lopettaa kehujen ruinaamisen.
Siis mitä? Miksi sen miehen pitäisi jotain kommentoida? Meikkaan tai en meikkaa ja ei siihen tarvitse mitään erikseen sanoa.
Samaa mieltä kuin 37. Miksi sitä pitäisi olla kommentoimassa?
enpä ole asiaa pohtinut. Joskus kysyn mielipidettä (jos olen lähdössä ulos tms.), toivon siihen rehellistä vastausta.
Jos olen meinannut tai muuten laittautunut, tavoite on näyttää kauniilta (jos en ole naamiaisiin matkalla)
Ihan sama mainitseeko meikin vai ei, mutta kauneutta toivon kehuttavan. Meikin voi mainita esim "olet kaunis, tyylikäs meikki" tai sitten jättää mainitsematta. Ei tarvi alkaa vertailemaan olenko kauniimpi meikillä vai ilman
"Ai kato, sustakin saa sentään ihan siedettävän näkösen, kun vaan viittii nähdä tarpeeks vaivaa."