Nainen. Miten toivot miehesi kommentoivan kasvojasi, kun olet meikannut?
Kommentit (43)
Oma mies on kehunut kauniiksi sekä meikillä että ilman meikkiä. Itse ainakin olen sitä mieltä, että olen ehdottomasti paremman näköinen vähintään kevyesti meikattuna, mutta on silti kiva että mies tuo ilmi että pitää minusta sekä meikattuna että meikkaamattomana.
Kenenkään ulkonäköä ei ole syytä kommentoida.
Vierailija kirjoitti:
Olet kaunis tai näytät hyvältä. Meikistä ei tarvitse puhua mitään.
Miksei meikistä saa mainita? Eikö se ole itsensä huijaamista, jos haluaa kehuja meikatuilla kasvoilla mutta kukaan ei saisi huomioida sitä tosiseikkaa, että kauneutesi on feikattua?
No hyvänen aika, kyllähän jokaikinen ihminen on kauniimpi, kun korostaa hyviä puoliaan. Ja varsinkin, kun sen tekee omalle puolisolle. Edes silloin tällöin, eikä vaan, kun lähtee duuniin tai ulos ja viikonloput menee verkkarityylillä. Meilläkin menee, mutta kyllä puolisoni ilahtuu, kun laittudun häntäkin varten välillä, vaikkei kotoa astuttaisi ulos laisinkaan.
Ja ainakin mun miehenikin laittaa itseään kotonakin siistiksi, hyvää tuoksua yms.
"You look so pretty" on miehen vakiokommentti jos "tallaydyn" ennen kuin lahdetaan kahdestaan jonnekin ulos (juhlimaan/ravintolaan/jne).
Viikolla, kun arkimeikkaan toihin, sipaisen hiukset nutturalle/ponnarille ja olen tyovaatteet paalla, kommentti sen sijaan on "you look nice" tai jopa "you look so professional".
Eli mun arki- ja juhlalookilla on ilmeisesti vissi ero. ;)
Vierailija kirjoitti:
No hyvänen aika, kyllähän jokaikinen ihminen on kauniimpi, kun korostaa hyviä puoliaan. Ja varsinkin, kun sen tekee omalle puolisolle. Edes silloin tällöin, eikä vaan, kun lähtee duuniin tai ulos ja viikonloput menee verkkarityylillä. Meilläkin menee, mutta kyllä puolisoni ilahtuu, kun laittudun häntäkin varten välillä, vaikkei kotoa astuttaisi ulos laisinkaan.
Tama. Minakin laitan yleensa vahintaan puuteria ja ripsaria, vaikka ei kotoa poistuttaisikaan. Samoin verkkareita en kayta kotioloissakaan, mieluummin legginsseja ja tunikoita. Ovat aivan yhta mukavia paalla mutta nayttavat huomattavasti siistimmilta/huolitellummilta.
Vierailija kirjoitti:
Miten se on omien hyvien puolien korostamista, jos peittää tummat silmänaluset, rajaa silmät ja laittaa ripsiinsä pidentävää ja tuuheuttavaa ripsiväriä? En minä ainakaan mitään hyviä omia puoliani korosta vaan nimenomaan peitän huonot puolet. Nenääni ja huuliini olen tyytyväinen ja niihin en laita mitään meikkiä - ne kun ovat kauniit sellaisinaan ei niitä tarvitse mitenkään korostaa. En siis ymmärrä sanontaa "hyvien puolien korostaminen meikillä". Mutta kaipa sillä yritetään lievittää sitä ikävää tosiasiaa että meikki on monille rumuuden peittämistä.
Ei edes huomaa kun olen meikannut. Mutta sitten kun tietää niin sanoo, että olet kauniimpi ilman.
76% on sitä mieltä, että sanoo kauniiksi ilman lisäkaneetteja tai on hiljaa. Juuri niin kuin mariseville lapsillekin opetettiin aikanaan: jos ei ole mitään hyvää sanottavaa, olkoot hiljaa.
"Oletpa kaunis, mutta niin sä kyllä aina olet"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se on omien hyvien puolien korostamista, jos peittää tummat silmänaluset, rajaa silmät ja laittaa ripsiinsä pidentävää ja tuuheuttavaa ripsiväriä? En minä ainakaan mitään hyviä omia puoliani korosta vaan nimenomaan peitän huonot puolet. Nenääni ja huuliini olen tyytyväinen ja niihin en laita mitään meikkiä - ne kun ovat kauniit sellaisinaan ei niitä tarvitse mitenkään korostaa. En siis ymmärrä sanontaa "hyvien puolien korostaminen meikillä". Mutta kaipa sillä yritetään lievittää sitä ikävää tosiasiaa että meikki on monille rumuuden peittämistä.
Ripsiväri on silmien korostamista ja huulipunalla korostetaan huulia, highlighterilla poskipäitä jne.
En tarvitse kommentteja meikkaamisesta. Mies sanoo usein rakastavansa minua, ja että olen ihana ja nätti ja kultainen ja maailman paras vaimo. Ja mä kerron hänelle että hän on ihana rakas maailman paras mies. Se riittää. meikkaan tai en. Useimmiten en.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ripsiväri on silmien korostamista ja huulipunalla korostetaan huulia, highlighterilla poskipäitä jne.
Ripsiväri ei ole silmien korostamista vaan omien ripsien peittämistä. Eihän hiusvärikään ole omien hiusten korostamista vaan niiden peittämistä. Missä todellisuudessa te oikein elätte?
Juu, olen sitä mieltä kanssa, että on olemassa ihan oikeasti niin luonnonkauniita naisia, että saisivat siitä olla joka aamu kiitollisia. Itse kuulun siihen joukkoon, joka olen varsin tavannäköinen meikittä, ja ihokaan ei ole täydellinen. Joten tykkään meikata - ja hienoa, ehkä se on sitä rumuuden piilottamista.
No, minulla on upeat, pitkät ja tuuheat ripset. Niitä ei vaan näe, kun olen koko karvoitukseltani blondi/punakarvainen. Niin jos sitä ripsaria laittaa, niin näkyy sentään.
No oon kuullut monilta : näytät paremmalta ilman meikkiä. Mut siis yleensä kuulen et oot kaunis, ja kauniimpi ilman meikkiä 😁 ja exä aina nauro ja sano et ei sulle sovi edes meikki, jos siis olin ilman meikkiä. Ku olin kuulemma niin babyface tms.. Ja haluisin tietty kuulla vaan et kaunis tms,
Kulmiakin pitää välillä värkätä. Mut hiuksia ei tarvitse ikinä värjätä ja "alakerran" väritys on luonnostaan upea. Eiköhän meitä naisia ole täällä vaik kuin erilaisia. Itse orientoidun siihen, että meikkaan.
Naiset taas selittelemässä meikkaamisiaan. "En mä meikkaa koska oon ruma ilman vaan koska oon niin kaunis että sitä pitää korostaa" 😂
Olet kaunis tai näytät hyvältä. Meikistä ei tarvitse puhua mitään.