Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko laihduttaisit, jos olisit minä?

Vierailija
05.02.2020 |

Olen nelikymppinen naimisissa oleva perheenäiti. Mitat tällä hetkellä 171 cm ja 74 kg. Paljonko laihduttaisit, jos olisit minä? Painoni suhteen minua kiinnostaa lähinnä oma hyvinvointi ja oma terveys, ei voisi kiinnostaa vähempää joku miltä näytän muiden silmissä eikä edes ylipainoisen mieheni mielipide painostani kiinnosta minua. Kiireisen pikkulapsiarjen vuoksi en ehdi juurikaan harrastaa liikuntaa, vaan jos laihdutan niin teen sen ruokavaliolla.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenen kiloa. Olen itse 167/60 ja näytän ihan ok, mutta varsinainen hyvän olon painoni on 55–57.

Vierailija
2/30 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinua kiinnostaa oma terveytesi mutta et halua harrastaa liikuntaa? Olisin ehdottanut että alat syömään lautasmallin mukaan ja liikkumaan säännöllisesti niin paino kyllä asettuu omia aikojaan ja samalla terveys kohenee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinua kiinnostaa oma terveytesi mutta et halua harrastaa liikuntaa? Olisin ehdottanut että alat syömään lautasmallin mukaan ja liikkumaan säännöllisesti niin paino kyllä asettuu omia aikojaan ja samalla terveys kohenee.

Haluan harrastaa, mutta en ehdi. Meillä ei ole mummeja ja kummeja hoitamaan lapsia ja mies on viikot töissä toisella paikkakunnalla eli arki on yksin minun varassa ja liikunta on sitä, että joudun ottamaan molemmat pienet mukaan kävelylenkille. Molemmat herättää yhä joka yö eli en saa kunnolla edes nukkua. Viikonloppuisin kun mies on kotona ja lasten kanssa niin olen niin poikki, että vain lepään. Ap

Vierailija
4/30 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vartalon malli ja geenit vaikuttaa paljon. Olen sinua muutaman sentin pidempi ja painan 56 kg, tämä on paino jossa olen nyt normaalilla syömisellä ja liikkumisella ilman mitään dieettejä ollut 20 vuotta, geenit pitävät suht kapoisena. Moni muu erilaisen vartalomallin omaava on näissä mitoissa varmasti jo liiankin laiha.

Kokeile. Pudota ensin 5% lähtöpainosta, sillä on jo terveydellisiä vaikutukset. Ehkä kokeilisin vaikka jonnekin 65-67 kilon paikkeille ihan pelkkiä numeroita katsomalla ja siinä kohden tunnustelisin hetken, mikä fiilis kropassa. Keho osaa monella kyllä "ilmoittaa" optimipainosta, eli jos mietit tavoitepainossa ollessasi "normaalia syömistä" eli paino ei nouse tai laske, niin normaalilla syömisellä ei tulisi olla tasapainotilanteessa nälkäinen tai voimaton olo. Osaisinkohan selittää nyt ymmärrettävästi..

Vierailija
5/30 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olet naimisissa ja "perheenäiti" eli äiti miehellesikin, niin 20 kg heti pois. Jos olisit naimisissa muttet äiti miehellesi, 15 kg. Jos olisit naimisissa muttei (mies)lapsia, 10 kg. Jos jokin muu tilanne, 5 kg tai 0 kg.

Vierailija
6/30 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 39-vuotias naimisissa oleva 3 lapsen äiti. Olen myös 171cm pitkä ja painan nyt 71 kiloa (lähtöpaino oli 84). Vielä aion laihduttaa noin 6 kiloa eli tavoitepaino 65. Joskus lukioikäisenä painoin alle 60, enää en sitä painoa havittele. Olo on nytkin jo hoikka. Harrastan liikuntaa ja syön ketogeenisesti. Ei näläntunnetta, ei mielihaluja. Hyvää, oikeasti terveellistä ruokaa! Tsemppiä sinulle.

Vierailija
7/30 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laihduttaisi. Eläisin terveesti ja paino saisi liikkua sen mukaan.

Vierailija
8/30 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

10kg. Olin samassa painossa, olen muutaman sentin lyhyempi kuin sinä. Laihdutin n. 12kg.

Vierailija
9/30 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollut hoikka, en edes lapsena, vaan ruumiinrakenne on aina ollut enemmän sellainen romuluinen ja paksureitinen, myös lapsena. AP

Vierailija
10/30 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mies on läski, voit huoletta lisätä painoa 5 kg. Jos terveydestä olet kiinnostunut, varmaan tunnet itsekin, onko hyvä olo vai ei...

Vierailija
11/30 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laihduttaisi yhtään, vaan lisäisin liikuntaa, esim. kuntosalia tai muuta lihaskuntoa lisäävää, pari kertaa viikossa.

Vierailija
12/30 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laihduttaisi yhtään, koska ne kilot tulevat aina takaisin ja yleensä myös pari ylimääräistä. Mitä useammin teet sen ja mitä vanhemmaksi tulet, sitä pahemmaksi tulee näläntunne ja ahdistus syömisen rajoittamisesta. 

Jos joku tekemäsi aito elämänmuutos tuo mukanaan laihtumista, hyvä niin. Vaikkapa liikunta tai ruokailutottumusten muutos. 

Vierailija
13/30 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyden kannalta painossasi ei ole sinänsä mitään vikaa, ellei sitten kehonkostumuksessa. Ota ne lapset sinne kävelylenkille.

Vierailija
14/30 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveyden kannalta painossasi ei ole sinänsä mitään vikaa, ellei sitten kehonkostumuksessa. Ota ne lapset sinne kävelylenkille.

Joo otankin, ulkoilemme päivittäin. Mutta ei se paljoa painoon vaikuta. Minulla on yksi pelastusrengas vyötäröllä, joka ei tunnu hyvältä istuessa, eli siitä ainakin haluaisin eroon. Ap

Vierailija
15/30 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokerin poisjättäminen ja tärkkelyshiilarin rajoittaminen on nopein tie vyötärön kaventamiseen. Myös alkoholi pois ja kuten tiedät mahdollisimman vähän istumista. Hulavannekin auttaa. 

Vierailija
16/30 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet normaalipainoinen, joten sun ei terveydellisistä syistä tarvitse laihduttaa yhtään, ellet sitten ole sellainen tikkujalkainen, jolla iso vatsa? Laita jotain mittojasi niin arvioidaan?

Vierailija
17/30 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon ei kukaan voi antaa täällä suositusta.

Riippuu nimittäin ihan siitä kuinka paljon sinulla on lihaksia ihan synnynnäisesti ilman treenaamista. Kerron esimerkin. Ollaan kaverini kanssa samanpituisia, minun BMI on 17 ja kaverini BMI on 25, kummallakin sama rasvaprosentti. Minulla on pienet ohuet ja kevyet luut ja vähän lihasta ihan synnynnäisesti. Liikun, mutta lihakseni eivät vaan kasva massaa. Kaverini on isolihaksinen ja isoluinen, jolla alkaa heti lihakset pullistumaan kun treenaa. Ja molemmat ollaan naisia, molemmat ollaan synnytetty ja molemmat ollaan noin 40- vuotiaita.

Minun suositus on se, että ala liikkua ja pidä huoli, että paino ei nouse samalla. Mene tällä lailla vuosi eteenpäin ja katso sitten tilanne uudestaan. Käy kehonkoostumusmittauksessa mahdollisimman uudella laitteella (ne vanhat laitteet antaa ihan kuraa tuloksiksi) ja katso sitten paljonko sitä rasvaa pitäisi pudottaa pois

Ruokavalion suhteen jätä sokeri kokonaan siis myös piilosokeri pois ja lisää kasviksia.

Muuta sinun ei tarvitse tehdä, jos haluat terveysvaikutuksia :)

Vierailija
18/30 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet normaalipainoinen, joten sun ei terveydellisistä syistä tarvitse laihduttaa yhtään, ellet sitten ole sellainen tikkujalkainen, jolla iso vatsa? Laita jotain mittojasi niin arvioidaan?

Nyt ei ole tässä mittanauhaa kun olen lounastauolla, mutta en ole tikkujalkainen vaan ennemmin paksujalkainen. Nuorempana tiimalasi, nyt H-mallinen. Ap

Vierailija
19/30 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään.

Vierailija
20/30 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna keskittyisin terveelliseen ja hyvään ruokaan ja virkeään oloon. Sokeri ja eläinrasva minimiin, paljon kasviksia ja hedelmiä. Vaa'an voi jättää komeron nurkkaan - varsinkin, jos sinulla on tyttäriä, et halua heidän oppivan että vaakalukema on joku naisen arvon mittari. Jos tuntuu että tarvitset jotakin vertailupohjaa niin mittaa vaikka vyötäröä silloin tällöin tai ota jotkut sopivat farkut mittapuuksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi