Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voi olla lihava, jos syö terveellisesti ja liikkuu paljon?

Vierailija
05.02.2020 |

Miten ihmiset pysyy lihavina, jos ne samalla kertovat syövänsä terveellisesti ja liikkuvansa paljon? Esimerkiksi Raxu kävi sanojensa mukaan aikanaan joka päivä päivä kuntoilemassa ja söi terveellisesti, mutta hän ei silti ollut hoikka, vaan omasta mielestäni aika tanakassa kunnossa.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö terveellisesti... Liian paljon. Tai taustalla on oikeasti joku terveyteen liittyvä ongelma.

Vierailija
2/25 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten kirjoitat, he kertovat syövänsä terveellisesti ja liikkuvansa paljon. Pelkkä kertominen ei auta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa, ne..."

Vierailija
4/25 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen. Syön kyllä terveellistä ruokaa, mutta keski-ikäisen istumatyöläisen pieneen kulutukseen nähden liikaa, niin että pysyn lihavana. Ei se muutama kerta viikossa kuntosalia ja muina piävinä kävelylenkkejä loppujen lopuksia paljoa kulutusta lisää.

Vierailija
5/25 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Syö terveellisesti" ei kerro mitään siitä, kuinka paljon syö, tai kuinka energiapitoista.

"Liikkuu paljon" ei kerro oikeastaan mitään, ei liikunnan määrästä eikä varsinkaan laadusta.

Jos energiansaanti > energiankulutus, niin ylimääräinen energia varastoituu rasvakudoksena. Ihan sama miten 'terveellisesti' syö tai 'paljon' liikkuu.

Vierailija
6/25 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nyt vaan ole mahdollista. Tosin liikunta ei siitä paljon kerro, mutta ruuan laatu kylläkin. Terveellinenkin ruoka voi olla runsaskalorista, jos sitä syö paljon ja jos taas syö vähän terveellistä ruokaa, niin nälkä ajaa napostelemaan runsaskalorisia herkkuja.

Vierailija
7/25 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ne kilot ole kerääntyneet aikaa ennen terveellisiä elämäntapoja.

Vierailija
8/25 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveellisestä ruoasta on ihan mahdollista saada liikaa kaloreita kun kaikki mikä on terveellistä ei suinkaan ole vähäkalorista. Liikunta ei juuri vaikuta päivän kalorinkulutukseen kun parinkin tunnin liikunnalla voi päätyä kuluttamaan vähemmän kaloreita kuin vaikkapa helposti uppoavan 100g 80-90-prosenttisen tumman suklaan kalorit.

Mutta, jos ihminen pystyy liikkumaan ja tekee sitä säännöllisesti, sekä syö monipuolisen terveellisesti, ja paino pysyy samoissa kohtuullisissa lukemissa pidemmän aikaa, ei minusta kannata kuunnella ketään ulkopuolista 'mielipiteidensä tarjoajaa' ja alkaa ihmeellisiin laihdutuskuureihin. Mistä sitä tietää onko tuon mielipiteiden tarjoajan mielestä tyyliin BMI alle 17 se normaali tila mihin hänestä kaikkien pitäisi pyrkiä.

Vierailija
9/25 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten kehot toimivat eri tavalla. Vaikka syö ja liikkuu terveellisesti, voi esimerkiksi olla paljon kortisolia elimistössä jos kärsii unettomuudesta tai stressistä. Myös hormonitoiminnassa voi olla monenlaista vaihtelua, johon terveet elämäntavat eivät vain pure.

Vierailija
10/25 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveellinen ruoka lihottaa myös kun sitä syö liikaa.

Vierailija
11/25 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkki: anoppini sanoo ulkoilevansa joka päivä koiran kanssa ja syövänsä normaalia kotiruokaa.

Totuus: parin minuutin lenkkejä koiran kanssa neljä kertaa päivässä. Ruokana kyllä sitä kotiruokaa, mutta mistään vihanneksista tai kasviksista ei tykkää. Joka ruokaan kasa majoneesia ja illalla telkkarin ääressä ihan huomaamatta karkkia ja suklaata kun puoliso työetuna niitä ilmaiseksi saa. Ja sitten kovasti ihmetellään että mistä kummasta ne ektra 20kg tuli.

Vierailija
12/25 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika yksi kertaista. Jos syö sen verran mitä kuluttaa, ei laihdu, vaan pysyy saman kokoisena. On erittäin helppoa syödä terveellisesti ja sen verran mitä kuluttaa. Suurin osa syö näin. Vai onko ap koko ajan itse lihomassa tai laihtumassa johonkin suuntaan?

Vierailija
13/25 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan samalla lailla kuin minä pysyn hoikkana, vaikka syön epäterveellisesti, enkä liiku paljoakaan. Uskon, että geenien vaikutus ylipainoon on suurempi kuin ajatellaankaan.

Vierailija
14/25 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveellinen ruoka lihottaa myös kun sitä syö liikaa.

Juu ja sitten vielä se että monella on vääristynyt käsitys terveellisyydestä. Ei se "normaali kotiruoka" monessa tapauksessa ole sen terveellisempää kuin hampurilaisateria.

Vierailija
15/25 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi voi olla tyhmä, vaikka jakaa mielipiteitään asioista?

Miten ihmiset pysyy tyhminä, vaikka tietoa on nykypäivänä niin paljon ja helposti tarjolla?

Vierailija
16/25 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan samalla lailla kuin minä pysyn hoikkana, vaikka syön epäterveellisesti, enkä liiku paljoakaan. Uskon, että geenien vaikutus ylipainoon on suurempi kuin ajatellaankaan.

Tutkimukset osoittaa toisenlaisia tuloksia, kuin sinun uskomukset. 

Vierailija
17/25 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika yksi kertaista. Jos syö sen verran mitä kuluttaa, ei laihdu, vaan pysyy saman kokoisena. On erittäin helppoa syödä terveellisesti ja sen verran mitä kuluttaa. Suurin osa syö näin. Vai onko ap koko ajan itse lihomassa tai laihtumassa johonkin suuntaan?

Ei ole mitenkään helppoa. Tammikuussa tuli Prisma-dokumentti jossa lauma brittejä kutsuttiin liikuntaa käsittelevään tilaisuuteen johon liittyi ruokailu. Tilaisuuden lopuksi piti paperille kirjata ylös syöty ruoka ja sen määrä. Ruokailu oli videoitu, joten oli helppo tarkistaa mitä kukin söi. Heittoa oli reippaasti ja keskimäärin britti syö 17% enemmän per ateria mitä itse arvio. Koko päivän yli laskettuna menee jopa 30% enemmän safkaa kuin itse muistaa koskaan syöneensä.

Vierailija
18/25 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan noita secret eaters -sarjassa tyyppejä, jotka kirkkain silmin väitti kiven kovaan syöneensä välipalaksi yhden banaanin kun vetikin 2 suklaapatukkaa ja ison pussin sipsejä. Kaikenlaista sitä väitetään, mutta ei se silti ole välttämättä totuus.

Vierailija
19/25 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä esimerkiksi söin terveellisesti ja kaloreiden mukaan ja liikuin ja silti olin keskivartalo lihava tankki. Sitten erään tutkimuksen yhteydessä yllättäen löytyi lisämunuaisesta kasvain mikä oli hyvälaatuinen mutta sekoitti koko hormooni toiminnan ja tuotti liikaa kortisolia elimistöön. Kasvain poistettiin ja paino alkoi laskea itsestään.

Vierailija
20/25 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se terveellisyys ja riittävä liikunta perustuu OMAAN arvioon. Markkinoila liikkuu myös hirveästi vääriä käsityksiä. Kuten tuossa yllä sanottiin tavattoman monessa lauhdutus ja terveellisyyttä käsittelevissä keskusteluissa tulee esille tuo, että syön ihan tavallista kotiruokaa. Kotona itse tehty ruoka ei ole = terveellinen ruoka. Itse esim. liityin ketoruokavalioon liittyvään ryhmään, jossa hämmästeliin sitä, että miksi ei laihduta. No, miksiköhän, kun kun korvaat leivonnaiset, leivät, pitsat, makeat, yms jollakin vastaavalla korvikeella sen sijaan, että ihan oikeasti muutat niitä tottumuksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi