Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko murrosikä puhjeta vasta aikuisena?

Vierailija
05.02.2020 |

Jos on kovin kontrolloiva koti teinillä ei uskalla käyttäytyä kuin teinit ja aikuisena sitten kokeilee rajojaan. Vai miten se on?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mikään murrosikä enää ole. Ennemminkin oman minuuden rakennusta.

Vierailija
2/4 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ollut tiukka kuri, vaan ihan normaali, kai. 

Kasvoin yksinhuoltajaïdin ja pikkuveljeni kanssa ja olin hiljainen ja kiltti tyttö luonteeltani. Äiti oli töissä ja olin paljon veljeni kanssa kahdestaan, joten mulla oli jo pienenä melko paljon vastuuta. Ei siinä ehtinyt tuota henkistä murrosikää niin elämään. Enkä siis syytä äitiä tässä mistään, hän on rakas ja tehnyt kaikkensa mun ja veljen eteen, jotta saadaan hyvää ruokaa ja harrastaa mitä haluttiin.

Sitten joskus 19-22 vuotiaana tuli joku vastareaktio; aloin polttamaan tupakkaa, hillumaan baareissa ja harrastamaan yhden yön juttuja. Onneksi tuo vaihe meni ohi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kai se prosessi täytyy käydä läpi, jos ei teini-iässä niin sitten parikymppisenä.

Se, onko parikymppinen vielä 'aikuinen' on sitten eri juttu. Tosin kai sekin on yksilöstä kiinni, jotkut ovat aikuisia jo 16-vuotiaana, toiset ei edes vielä 36-vuotiaana.

Vierailija
4/4 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ollut tiukka kuri, vaan ihan normaali, kai. 

Kasvoin yksinhuoltajaïdin ja pikkuveljeni kanssa ja olin hiljainen ja kiltti tyttö luonteeltani. Äiti oli töissä ja olin paljon veljeni kanssa kahdestaan, joten mulla oli jo pienenä melko paljon vastuuta. Ei siinä ehtinyt tuota henkistä murrosikää niin elämään. Enkä siis syytä äitiä tässä mistään, hän on rakas ja tehnyt kaikkensa mun ja veljen eteen, jotta saadaan hyvää ruokaa ja harrastaa mitä haluttiin.

Sitten joskus 19-22 vuotiaana tuli joku vastareaktio; aloin polttamaan tupakkaa, hillumaan baareissa ja harrastamaan yhden yön juttuja. Onneksi tuo vaihe meni ohi.

Monet alkavat harrastaa yhden illan juttuja viisikymppisenä.