Minkä ihmeen takia kuvitellaan että kunta-alalla on pitkät lomat
Eihän kunnalla ole mitään pekkasia ja yksityisen sos.tessin mukaankin lomia tulee 36 päivää, kun on 15 vuotta työhistoriaa takana eli ihan samoin kuin kunnalla, mutta vaan kunnallisista lomista kauhea poru.
Kommentit (89)
Koska ne on puolta pidemmät kuin yksityisellä https://veksi.com/respUutiset.jsp?otsikko=kunta
Mitäs näillä pitkillä lomilla tekee, kun oikeastaan ikinä ei saa pitää samaan aikaan kun lapsilla on lomaa.
Tänäkin talvena ollut 2 viikkoa "turhaa lomaa", lapset koulussa ja puoliso töissä.
Jännityksellä odotetaan minne kesälomat määrätään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla lomaa on 5 viikkoa vuodessa, siskollani 7. Mielestäni 7 on enemmänkuin 5, mutta ehkä ap onnistuu selittämään sen toisinpäin.
Aika monilla on vähintäin 12pv pekkasia.
Pekkasia on vain sinikaulusporukalla, ei toimistoväellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla lomaa on 5 viikkoa vuodessa, siskollani 7. Mielestäni 7 on enemmänkuin 5, mutta ehkä ap onnistuu selittämään sen toisinpäin.
Vain duunareilla on pekkasia. Itse en ole moisista koskaan saanut nauttia.
Saat nauttia, jos teet joka päivä puoli tuntia pidemmän päivän. Sit vaan pidät niitä tunteja pois ja kas sulla on silloin "pekkasia"
Vierailija kirjoitti:
Mitäs näillä pitkillä lomilla tekee, kun oikeastaan ikinä ei saa pitää samaan aikaan kun lapsilla on lomaa.
Tänäkin talvena ollut 2 viikkoa "turhaa lomaa", lapset koulussa ja puoliso töissä.
MIksi et laita säästävapaaksi noita mielestäsi turhia lomia? Käytät sitten aikanaan.
Kaikki eivät todellakaan voi olla töistä lomalla, kun lapsilla on loma. Lapsiperheet eivät voi olla etusijalla, vaikka usein sitä odottavatkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrätkö sä ressukka että niillä työpaikoilla joissa niitä pekkasia annetaan ne vapaat tulee siitä että työpäivä on puoli tuntia pidempi kuin 7,5h työpäiviä tekevillä eli tekevät siis oikeasti 8 tunnin työpäiviä jonka päälle palkaton ruokatunti? Niistä korvauksena saa sitten kovauksena pidemmistä kertyneistä työtunneista vapaapäiviä. Eli turhaan huolit , joku ei ole saanut sellaista etua mistä sinun pitäisi olla kateellinen. Lopulta vuosityöaika on molemmilla sama ja samasta työajasta on maksettu palkka jos ei muita eroja työspimuksissa ole kuin 7,5h tai 6h työpäivät.
Vierailija kirjoitti:
Kun lomaa on tuplasti, on myös paremmat mahdollisuudet onnistua saamaan osa samaan aikaan muun perheen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Muistaakseni siksi, että sillä on joskus kompensoitu matalia palkkoja ja/tai työnantaja on "ostanut" sillä tavalla neuvotteluissa matalan palkkatason ja palkan korotukset.
Muistat väärin , se sopimus koski vain valtion työntekijöitä vuonna 1972. Kunnalla nuo ylipitkät lomat on olleet iät ja ajat ainakin 60-luvun alusta asti ja kukaan ei tunnu muistavan miksi ne on sinne tulleet.
Kunnalla on paremmat palkat, pidemmät lomat, pidemmät sairaslomat, paremmat edut esim koulutusvapaat, kuntoremontti, matkasetelit yms yms. Älä kirjoita asioista, mistä et tiedä mitään
Vierailija kirjoitti:
Kunnalla 38 päivää. Lauantaita ei lasketa (kuten monilla yks. lasketaan) eli yhteensä 7,5 viikkoa. Optimoimalla joulun ym pyhien kanssa ihan mukavan pitkät lomat. En tiedä yhtäkään yksityisellä olevaa työntekijää joka saisi 7,5 viikkoa lomaa vuodessa. Monella on 5 viikkoa vaikka olisit ollut 20 vuotta duunissa.
Yksityisellä on lomien lisäksi monilla pekkasvapaita.
Kuntapuolella pidemmät lomat ovat kompensoineet yksityistä huonompaa palkkatasoa, minkä moni tuntuu näissä keskusteluissa mielellään unohtavan.
Vierailija kirjoitti:
Muistaakseni siksi, että sillä on joskus kompensoitu matalia palkkoja ja/tai työnantaja on "ostanut" sillä tavalla neuvotteluissa matalan palkkatason ja palkan korotukset.
Juuri niin, työnantaja ei ole halunnut nostaa paikkoja, ja on mieluummin antanut vapaita. Tulemmeko me sanomaan teille, että lasketaan teidän palkkoja? Me voidaan myös myydä ne loput päivät kunnon palkalla, ei niin että nekin vain otetaan pois. Ongelma on vain niillä työnantajilla, kun kunnilla ei olisi varaa maksaa palkkoja.
Tehdäänkö teille sama, lisätään työaikaa, mutta työnantaja sanoo, sori mutta palkka ei silti nouse.
Vierailija kirjoitti:
Kunnalla 38 päivää. Lauantaita ei lasketa (kuten monilla yks. lasketaan) eli yhteensä 7,5 viikkoa. Optimoimalla joulun ym pyhien kanssa ihan mukavan pitkät lomat. En tiedä yhtäkään yksityisellä olevaa työntekijää joka saisi 7,5 viikkoa lomaa vuodessa. Monella on 5 viikkoa vaikka olisit ollut 20 vuotta duunissa.
Yksityisellä alalla voi olla joustoja, etätyöpäiviä yms. ja saadaan ylimääräisiä lomapäiviä. Eihän näistä huudella, kun on niin kivata leimata aina loisiksi julkisen alan työntekijät!
Mulla luulo tulee siitä, että veli on ollut kunnalla osa-aikatyössä ja silti hänellä on ollut enemmän lomia kuin minulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri niin, työnantaja ei ole halunnut nostaa paikkoja, ja on mieluummin antanut vapaita. Tulemmeko me sanomaan teille, että lasketaan teidän palkkoja? Me voidaan myös myydä ne loput päivät kunnon palkalla, ei niin että nekin vain otetaan pois. Ongelma on vain niillä työnantajilla, kun kunnilla ei olisi varaa maksaa palkkoja.
Tehdäänkö teille sama, lisätään työaikaa, mutta työnantaja sanoo, sori mutta palkka ei silti nouse.
Kiky ja lomarahan leikkaukset koskivat juuri julkista alaa eli palkkaa leikattiin reilusti! Yksityisellä puolella ei ollut kikyä lainkaan tai se oli kylpyläpäivä tai jumppahetki! Näin täysin eriarvoistavasti märkää rättiä naamalle porvarihallitus läimäsi julkisen sektorin työntekijöille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksityisellä alalla voi olla joustoja, etätyöpäiviä yms. ja saadaan ylimääräisiä lomapäiviä. Eihän näistä huudella, kun on niin kivata leimata aina loisiksi julkisen alan työntekijät!
Mikä loma se etätyöpäivä muka on? Jousto = teet pitempää työpäivää niin saat ehkä joskus lomaa. Sekään ei ole lomaa, vaan sisään tehtyä työaikaa. Etätyöpäivänä tehdään töitä, ei lomailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksityisellä on lomien lisäksi monilla pekkasvapaita.
Kuntapuolella pidemmät lomat ovat kompensoineet yksityistä huonompaa palkkatasoa, minkä moni tuntuu näissä keskusteluissa mielellään unohtavan.
Olen ollut kunnalla, valtiolla ja yksityisellä, pääasiassa toimistotöissä. Yksityisellä on aina ollut huonoimmat palkat. Nyt olen eri alalla ja edelleen saisin valtiolla parempaa ammattini hommista, mutta ihan vastaavia töitä ei valtiolla tai kunnalla ole.
Vierailija kirjoitti:
Kiky ja lomarahan leikkaukset koskivat juuri julkista alaa eli palkkaa leikattiin reilusti! Yksityisellä puolella ei ollut kikyä lainkaan tai se oli kylpyläpäivä tai jumppahetki! Näin täysin eriarvoistavasti märkää rättiä naamalle porvarihallitus läimäsi julkisen sektorin työntekijöille.
Älä valehtele, että yksityisen sektorin kikyt oli kylpyläpäivä tai jumppahetki. Minä ja koko lähipiirini ollaan yksityisellä alalla töissä ja kaikilla kiky tarkoitti 6 min pidennystä työpäivää. Käytännössä maanantaina tehtiin aina 30 min pidempi päivä.
Vierailija kirjoitti:
Etätyöpäivänä tehdään töitä kotona. Etätyöntekijän tehokkuutta monitoroidaan. Pitää antaa näyttöjä, että oikeasti tekee etäpäivänä töitä. Etäpäivä ei ole mikään ylimääräinen lomapäivä.
Joustot - tehdään ylityöt ilman ylityökorvausta, saadaan vapaata tunti-tunnista-periaatteella. Niistä ilmaiseksi tehtyjä ylitöitä kerätään sitten työaikapankkiin ja pidetään pois, kun työtilanne sallii. Joustot eivät ole todellakaan mitään ilmaisia lomapäiviä, vaan joka hiton tunti on tehty sisään.
Että älä huutele yksityisen puolen etäpäivistä tai joustoista, jos et niistä mitään tiedä!!!!
Tylnantajat taputtaa karvaisia käsiään, kun työntekijät ovat toistensa kimpussa. Kaikki riitely sataa suoraan työnantajan laariin 😞
Miehen työpäivä on 8h yksityisellä, mun työpäivä on 8h kunnalla. Mies saa pekkaset, minä en. Miehellä on palkallinen puolen tunnin ruokis, mulla palkaton puolen tunnin ruokis. Eli, todellisuudessa miehellä on 8h töitä, mulla 7,5h töitä.