Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ja vauvahankinnat

OHNOU
04.02.2020 |

Olenkohan nyt liian tarkka ja herkillä mutta oikeasti alkanut ottaa hermoon miehen mielipiteet ja käytös tulevan hankinnoista, joista on siis jatkuvaa vääntöä.Tilanne on se että vauva voi syntyä millä hetkellä hyvänsä.Tässä esimerkkejä miehen mielipiteistä: -Miksi ihmeessä se muka tarvitsee talvivaatteet kotiin tuloa varten tai ylipäätään?Heittää vaan viltin vaikka päälle.---Miksi tarvitsee vaippoja?Laittaa vaikka liinan niinkuin ennen vanhaan.-Miksi se tarvitsee noin paljon vaatteita?Miksi ostaa sänkyä kun voi nukkua vieressä? Koosteena se että jos minä en olisi hommannut vauvalle mitään,mitään ei myöskään olisi.Ei siis yhtikäs mitään.Nämäkin olen ostanut kaikki käytettynä mutta silti kuuntelen valitusta rahan menosta."Kun kyllähän maailmassa on paljon köyhiä lapsia joilla ei ole mitään.." Yhtäkään vaatetta tai muuta en saanut uutena hommata.Vieläkin puuttuu aika paljon ja rukoilen että äitiyspäivä rahani kerkeävät tulla ennen lapsen syntymää että saan loput välttämätömät ostettua..vaikkakin siihenkin tuli jo kommenttia että niitä ei mihinkään hassata vaan laitetaan säästöön..kaikista surkuhupaisinta tässä on se että niin kauan kun mies pystyi ajattelemaan että tyttö on tulossa ja höpötteli paljon mitä kaikkea sille sitten hommataan...eipä kiinnostanut enää poikalupauksen jälkeen.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

OHNOU kirjoitti:

Kyllä nyt tosiaan pääsääntöisesti kaikki pakollinen löytyy,ärsyttää vaan kuunnella ainaista nalkutusta siitä että nuo olen ylipäätään hommannut.Turvakaukalon sain onneksi ilmaiseksi.Vanha tosin kuin mikä mutta kulma pääasia et joku on.Sitäkin oli vaikea ymmärtää että tarvitaan.Sitten puuttuu vielä ne lämpimämmät vaatteet joihin en ole vielä saanut siunausta.Ettei tarvitsisi pelkällä bodylla talvella raijata sairaalasta.Kylpyamme ja tosiaan tuota pientä hoitotarpeistoa.Ja mistään imetykseen liittyvistä hienouksista en viitsi edes unelmoida.

Ei ole aivan se ja sama millainen kaukalo on. Myös yli 7v vanhaa ei suositella käytettäväksi koska muoviosat eivät välttämättä kestäisi enää törmäyksessä. Kurkkaa esim. liikenneturva ja luetuta myös miehellesi. Törmäystestit ovat myös herätteleviä.

Vierailija
22/36 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

OHNOU kirjoitti:

Rahana otettiin mutta yhen yhtä lanttia ei vauvalle kyllä mennyt vaikka sanoin että siihen tarkoitukseen olisi

No tuopa oli järkevä temppu. Tosin miehesi on oikeassa. Vauvasi ei tänä talvena tarvitse talvivaatteita, joten kannatte huovassa kotiin ja uloshan se pääsee vasta keväällä/alkukesästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöntää itsekin olevansa todella pihi ja monesti naureskeleekin että tämmösen sitten valitsit.Eikä siinä minunkaan mielestä mitään pahaa.Nyt raskauden ja vauvan tulon myötä kaikki on vaan eskaloitunut potenssiin 100.Itselläni kokemusta lapsista ja tiedän että parilla housuilla ja paidalla ei välttämättä kauhean pitkälle pötkitä.Kyllä onhan se parempi kuin ei mitään mutta...kyllä omaa mieltä rauhottaisi että asiat olisivat valmiina kun vauva syntyy.Stressaa ihan pirusti.Ja kun kuitenkin hänkin jaksaa aina hehkuttaa kun on niin hyväpalkkaisessa työssä.Eli ei kai mitään hirveitä rahaongelmiakaan pitäisi olla.

Vierailija
24/36 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OHNOU kirjoitti:

Kyllä nyt tosiaan pääsääntöisesti kaikki pakollinen löytyy,ärsyttää vaan kuunnella ainaista nalkutusta siitä että nuo olen ylipäätään hommannut.Turvakaukalon sain onneksi ilmaiseksi.Vanha tosin kuin mikä mutta kulma pääasia et joku on.Sitäkin oli vaikea ymmärtää että tarvitaan.Sitten puuttuu vielä ne lämpimämmät vaatteet joihin en ole vielä saanut siunausta.Ettei tarvitsisi pelkällä bodylla talvella raijata sairaalasta.Kylpyamme ja tosiaan tuota pientä hoitotarpeistoa.Ja mistään imetykseen liittyvistä hienouksista en viitsi edes unelmoida.

Ei ole aivan se ja sama millainen kaukalo on. Myös yli 7v vanhaa ei suositella käytettäväksi koska muoviosat eivät välttämättä kestäisi enää törmäyksessä. Kurkkaa esim. liikenneturva ja luetuta myös miehellesi. Törmäystestit ovat myös herätteleviä.

Tuskin noin pihi perhe sitä vauvaa minnekään vie sen jälkeen kun ovat sairaalasta kotiin päässeet. Kun ei ole vaatteitakaan.

Vierailija
25/36 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies oli tuollainen. Sillä ei ollut minkäänlaista kiinnostusta mihinkään vauvan tarvikkeiden hankintaan, hommasin turvaistuiset ja vaunut vaatteista nyt puhumattakaan itse ja yksin. Vaunuostoksille sentään muistaakseni tuli edes mukaan. 

Mielestäni puolisoni ei ymmärtänyt, eikä osannut ajatella, mitä vauvan syntymä todella tarkoittaa ja elämässä muuttaa. Asia oli hänelle todella vieras ja kesti pitkään, vuosia, ennen kuin rupesi oikeasti jotenkin kiintymään lapseen. Minä luulen, että hän ei olisi hankkinut lapsia, jos minä en olisi ollut "patistelmassa". Ei edelleenkään ole mikään lapsirakas, eikä esimerkiksi sylittele tuttavapiirin vauvoja tai huolehdi kummilapsistaan mitenkään, vaikka omalle lapselle toki on nyt hyvä isä: Kuskaa harrastuksiin ja seisoo siellä kentän laidalla, auttaa matikan läksyissä, saattaa kouluun jne. 

Varaudu siihen, että miehelläsi isäksi kasvaminen kestää kauan. Auttaisi paljon, jos hänellä olisi kaveripiirissä muita nuoria isiä, joiden juttuja kuunnella ja joiden kanssa puhua esim. synnytyksestä, vauvahankinnoista jne. 

Vierailija
26/36 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihiydestä, aika äärimmäisestä sellaisesta, tuossa lienee kyse. Itse en voi sietää pihejä ihmisiä, mutta sinulle asia ilmeisesti on ollut OK ainakin tähän asti. 

Vierailija
27/36 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäviä joilla lapsia olisi ei hänellä tosiaan ole.Voisi tosiaan helpottaa ymmärtämistä.Lasta alunperin halusi mielestäni enemmän jopa kuin minä.Eipä tainnut vain poika lupaus miellyttää.Tyttöä haikailee edelleen ja elättelee toiveita jos ultra olisikin ollut väärässä.

Vierailija
28/36 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liity johonkin lähiseudun Facebook-ryhmään, etenkin perhejuttuihin keskittyvät, lahjoitusryhmät sun muut. Kerro, ettei mies anna hankkia imetykseen tai vauvalle mitään eikä itselläsi ole rahaa etkä pysty maksamaan paljon tai et mitään. Kerro, mitä teillä on ja mitä puuttuu, tai kerro, ettet edes tiedä, mitä puuttuu. Kerro, että olisit kiitollinen avusta ja että pystyt noutamaan. Voit saada lahjoituksena paljon tarvitsemaasi tavaraa: esim. imetyspaitoja, imetystyynyn, rintapumpun, vaipanvaihtoalustan, kestovaippoja, vauvan vaatteita, makuupussin ym. Vauvat kasvavat nopeasti, kasvavat lapset tarvitsevat erilaisia tarvikkeita, moni haluaa niistä eroon, mutta toivoo myös, että ne menevät tarvitsevalle. Monet tietysti tarvitsevat tarvikkeista rahaa uusiin hankintoihin lapselle, mutta eivät suinkaan kaikki.

Vierailija
29/36 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä lisääntyä sairaaloisen pihin miehen kanssa. Se ei tule tuosta paranemaan!

Vierailija
30/36 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo edellisen kirjoitus haluaa antaa tarvitseville noita tavaroita on hieman hassu juttu. Siis pyytää vierailta ihmisiltä vaikka lapsen isä tienaa hyvin ja olisi rahaa ostaa itsekin. Osa lahjoittajista voisi kokea kyllä aika omituiseksi lahjoittaa lapselle jonka isä todennäköisesti varakkaampi kuin he mutta ei vain halua käyttää rahaa lapseensa.

Vierailija
31/36 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis sen lisäksi, että miehesi on mulkku.. miksi vain haaveilet imetystarvikkeista? Mikset mene kauppaan ja osta? Ja ei ”kai pitäisi olla rahahuolia”, etkö tiedä taloudellista valmiuttanne lapseen? Keskustelitteko näistä asioista jo ennen raskautta, rahanmenosta yms?

Vierailija
32/36 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pihi nainen enkä ostanut paljoa etukäteen esikoiselle. Äitiyspakkauksen otin toki ja niillä vaatteilla ja kirpparilta ostamillani mentiin pääosin. Ja haalarina oli tuo äitiyspakkauksen haalari vaikka isohko oli. Kyllä sitä silti pystyi käyttää ihan hyvin.

Äitiyspakkauksen vaatteet oli alkuun isoja mutta sukilla sai liian pitkät housut pysymään kohdillaan ja hihoja voi taittaa niin toimi.

Mutta apn miehen pimeys kuulostaa kyllä jo todella rankalta minunkin korviini. Me ostimme käytetyt rattaat mutta turvaistuimeksi ostimme uuden kalliin mutta todella hyvin turvatesteissä pärjänneen jne.

Ap tietääkö mies että vauvan vaatteet pestään yleensä alkuun erikseen. Eli jos teillä vain muutamia vaatteita käytössä niin pahimmillaan peset joka päivä pienen koneellisen vauvanvaatteita koska ne likaantuavat nopeasti. Ei sekään ole kovin taloudellista.

Ap voisi myös kertoa miehelle että todennäköisesti sinusta ei ole käymään kaupassa ensimmäisellä viikolla synnytyksen jälkeen mutta voi mennä kuukaudenkin että mies hoitaa ostokset, eli jos teillä ei ole riittävästi vauvan vaatteita tai muita tarvikkeita niin miehen tulee itse ostaa ne sitten kun tarvitaan. Jos mies ei osta vaatteita tarvittaessa lisää niin joudut varmaan pitämään vauvaa vähissä vaatteissa ja nostamaan huoneiden lämpötilaa huomattavasti. Taloudellistako, tuskin.

Vierailija
33/36 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo edellisen kirjoitus haluaa antaa tarvitseville noita tavaroita on hieman hassu juttu. Siis pyytää vierailta ihmisiltä vaikka lapsen isä tienaa hyvin ja olisi rahaa ostaa itsekin. Osa lahjoittajista voisi kokea kyllä aika omituiseksi lahjoittaa lapselle jonka isä todennäköisesti varakkaampi kuin he mutta ei vain halua käyttää rahaa lapseensa.

Totta! Mutta oli syy mikä oli ja oli miten rikas isä, niin on kuitenkin olemassa vauva ja äiti, joiden täytyy olla kotona koko ajan, koska vauvan isä käyttää perheeseen taloudellista väkivaltaa, joten vauvalla ei ole vaatteita eikä äidillä ole imetysvaatteita. Syytön se lapsi siihen tilanteeseen on. Sitä paitsi en itse lasten tarvikkeita lahjoittaessani mietiskele tavaroiden saajien pankkitilien saldoa. Joku syy siihen tarpeeseen on, ja pääasia, että tulee käyttöön. Toivottavasti isä tulee järkiinsä myöhemmin, ja jos ei tule, niin toivottavasti äiti tulee. Tilannetta auttaa, jos äidin jaksamista tukee ja jos äiti tietää, ettei ole yksin lapsen isän armoilla.

Vierailija
34/36 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni puolisoni ei ymmärtänyt, eikä osannut ajatella, mitä vauvan syntymä todella tarkoittaa ja elämässä muuttaa. Asia oli hänelle todella vieras ja kesti pitkään, vuosia, ennen kuin rupesi oikeasti jotenkin kiintymään lapseen. Minä luulen, että hän ei olisi hankkinut lapsia, jos minä en olisi ollut "patistelmassa".

Eli sinä painostit vastentahtoisen miehen isäksi? Olipa reilua ja kunnioittavaa.

Vierailija
35/36 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelimme alun alkaenkin aiheesta koska tiesin että voi olla hänelle vaikea pala.Aina vaan toitotti että hyvin me pärjätään ja että vauva tulee saamaan kaiken tarvitsemansa.Tarkkaan en hänen raha asioistaan tiedä eikä ne tarkkaan mielestäni minulle kuulukkaan.Sen tiedän että minkäänlaisia tukia emme saisi saatikka en voisi sossussa käydä yms.Sanonut vaan että on niin hyvät tulot ja pankissa niin hyvät säästöt.Ja mitä hänen töistään tiedän niin sen uskon.Itse en ole joulukuun jälkeen tosin saanut latin latia mistään erinäisistä syistä.Sillä en voi vain kävellä kauppaan.Mutta aikaisemminkin piti joikainen ostos keskustella mieheni kanssa.Kohta tilanteeni muuttuu ja olen jopa ehottanut että voisin maksaa kaiken köntässä piakkoin takaisin mutta sekään ei käy kun parempi tosiaan olisi nekin rahat laittaa säästöön.

Vierailija
36/36 |
04.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua mikä tilanne..

Ota yhteyttä neuvolaan ja kerro tilanne!!

Jos ne saisi taottua päähän järkeä isälle.

Vaippoja menee alkuun järkky määrä, joyen niitä on hyvä olla kaapissa valmiina useempi paketti.

Samoin kaalia maidonnousua varten, ainakin kolmet imetysliivit,mutta toit ehkä kätevämpiä. Mulla nousi maito muutamassa tunnissa ja kuppikoko a:sta d:hen kun muuttui alkuun, ei käyny ennakkoon ostetut liivit.

Liivinsuojia ja maidonkerääjiä tarviit, ja rasvaa rinnanpäitä varten apteekista.. tuskin mies niitä sulle ostaa.

Ja jos vaikka sektioon menee,voi olla monta päivää ettet kävele ees kunnolla..

Ruokaa kaappeihin (helppoo ja nopeeta), tuoko puoliso edes sitä?

Onko läheisiä/ ystäviä, jotka voi auttaa alussa?