Kerätään tähän ketjuun ÄRSYTTÄVIÄ TRENDISANOJA/SANONTOJA
Nämä nyt tulee ainakin mieleen: milleniaali tunteiden sanoittaminen rajapinta tulokulma
Kommentit (1313)
Nuoret käyttää bitch sanaa paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiekartta, esim. "digitaalisten asiointipalvelujen tiekartta"
Toinen ärsyttävä on varsinkin poliikkojen suusta: juurisyy.
Mikä sana olisi hyvä?
Juurisyy tulee varmaan englannin kielisestä termistä "root cause". Suomeksi voisi puhua vaikka perimmäisestä syystä.
Kiima ja öyhötys, kun sanoilla halutaan halventaa vastakkaisen mielipiteen tekijää jolla on "kiima" tai "öyhöttää"
-Kapanteri.- kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myöden
Viipeellä
'Viiveellä' on väärin. 'Rypäs' on myös väärin, kun oikein on ryväs, ' rypään, 'ryppään ' on kauhea ilmaus.
(Viime tiedon mukaan.)
Viiveellä sekä viipeellä ovat molemmat oikein.
Jaxuhali, rakkauspakkaus, masuasukki
Meikämandoliini
Supporttaa, esim lauseessa: supporttaa paikallista yrittäjää. Mitä vikaa sanassa tue .....?
...LAUKOI tai PAMAUTTI, vaikka oli mitätön asia.
yx vaan kirjoitti:
"Hamokki" kun tarkoitetaan riippumattoa ja "granola" kun tarkoitetaan mysliä.
Granola ei ole sama kuin mysli.
Rajapinta ollut vuosikymmenet käytössä. Mikäs trendi se on. Tulokulma on tärkeä niin töissä, että harrastuksissa moottoriurheilun parissa. Ihan normi sanoja.
Vaan mitkä oikeesti on ärsyttäviä niin "yaass" ja *slay" Kyllä korvat vuotaa verta ja keskusteluseura vaihtuu äkkiä, kun tuommoisia sanoja päästää suustaan.
Vierailija kirjoitti:
Minua ärsyttää suunnattomasti se, että omistusliitteen loppu jätetään pois. Se on huonoa ja huolittelematonta suomenkieltä. Jopa mainoksissa näkee ilmaisuja:
Sun mobiili
Mun elämä
Minun kasviswokki
Sinun autoTosi kömpelön kuuloista.
Mun mielestä se omistusliite poistetaan, meidän kielenhuolto hyväksyy aikanaan sen, mutta 'alkaa tekemään' kuulostaa ikävältä ja särähtää mun korvaan aina vaan.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttävin sana on IHANA ja sen käyttö kaikissa mahdollisissa ja mahdottomissa tilanteissa.
Ihanaa iltaa, ihanaa viikonloppua, ihanaa sitä ja ihanaa tätä!
Alapeukuista päätellen ihana-sana kuulostaa joidenkin korvissa ihanalta. No muotiahan se onkin :)
Elikkäs
Aikas
Pauttiarallaa
Tiäkkö
...kuinka voin auttaa.. -vastaus puhlimessa