Kerätään tähän ketjuun ÄRSYTTÄVIÄ TRENDISANOJA/SANONTOJA
Nämä nyt tulee ainakin mieleen: milleniaali tunteiden sanoittaminen rajapinta tulokulma
Kommentit (1313)
Vierailija kirjoitti:
Tämä on niin pitkä ketju, että tämä saattaa olla jo mainittu...
Itseäni ärsyttää suunnattomasti kun joku sanoo ”abouttiarallaa”. Oman kokemuksen mukaan sanonta on useimmiten myyntitykki-miesten käytössä.
Ei kai se mikään muodikas hokema ole. 80-luvun alussa se oli hyvin suosittu ja hauskana pidetty sanonta. Minulla turtui korvat siihen jo silloin, eikä enää ärsytä ollenkaan. Saatan lipsauttaa itsekin muka-ironisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on niin7 pitkä ketju, että tämä saattaa olla jo mainittu...
Itseäni ärsyttää suunnattomasti kun joku sanoo ”abouttiarallaa”. Oman kokemuksen mukaan sanonta on useimmiten myyntitykki-miesten käytössä.Ei kai se mikään muodikas hokema ole. 80-luvun alussa se oli hyvin suosittu ja hauskana pidetty sanonta. Minulla turtui korvat siihen jo silloin, eikä enää ärsytä ollenkaan. Saatan lipsauttaa itsekin muka-ironisesti.
Entäs 'öbauttiarallaa'?
Mennään talous edellä ja otetaan koppia työttömyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan
Kuunnelkaapas teine tai muiden teinintasoisten puhetta: joka toinen sana on tavallaan.
Tämän aikuistuneempi versio on "ikään kuin". Kun on vähän jo oltu itsetutkiskelun polulla ja silti täytesanat hiipii lauseisiin.
Niinku.
Ja aivan parhautta on peräkkäin: '...tavallaan niinku tuota ikäänkuin...'
"Tikis" - kroppa on tikis, työporukka on tikis, elämä on tikis AAAARGHHHH! Ärsyttävä sana, jota erityisesti alle 30-vuotiaat käyttää joka paikassa
Ikängku ningku tavalaa mummest ehsmeks
seettä
mummeäst
kyymust
vetää hiljasex
menee tunteisiin
saada hyvät naurut
ottaa suihku
me tehdään me ollaan (miksei teemme ja olemme?)
koronakevät, miksei kevätkorona
ketäily, kelleily, mitäily, milleily (minne ovt unehtuneet j-ryhmän pronominit joka, jossa, joille joilta jonne joista yms)
hamstaus (ilman ärrää)
sää on nykyisin aina keli, kas kun ei esitetä TV-uutiset ja keliä
Iltapäivälehtien käyttämä super-etuliite asiassa kuin asiassa. Superhelle, superkuu, superteini... Argh.
seksihelle
sokeririippuvuus
päivälehdessä otsikot joihin on toimittajan pakko ollut saada 3 tahi 4 k-alkuista sanaa
yllättävä ja nerokas (iltsikkatoimittajatyttösten lempiadjektiiveja)
varkaan on aina pakko olla voro, ainakin eräässä päivälehdessä
addiktio
miljöö
terassikeli (miksei: sää jolloin on hyvä istua kalja-aitauksessa hörppäämässä olhua)
setti sanana. Joku voi nyt kunnolla suomentaa viimein jo sanan set. Onko se paketti, pakkaus, tarvikkeet, tykötarpeet vai mitä paavalia?
Miksi uutistoimittelijoiden täytyy lausua Donald Trumpin sukunimi :Dzhvryöämbp? Miksei vaan rajusti Trump tai korkeintaan Tramp. jos Donan sukunimi onkin keksitty jossain mujala kuin Amerikasa, eikä sitä lausutakaan naukumarma-aksentilla. Nostan hattus niilel harvoille uutislukijoilla jotka sanovat rohkeasti TRAMP tai TRUMP
Pyllybikinit. Jopa "voimauttavat pyllybikinit" (IL:n otsikko 25.6.)
Jone maihari-Niinkulalla on hieno sana : etetet. Jarkko Tamminenki oli hoksannut sen ku imiteerasi Antti Joonasta
- Kun tungetaan sana "just" joka väliin. Esim. "se oli just hyvä valinta", "mun mielestä just X oli oikein", "just toi ja asia X on väärin", jne
- Kun päätetään lauseet "ja näin."
Lisäksi:
- Sanoittaa
- Askelmerkki
- Kera (kahvi kera kerman)
- Juurikin näin
- Broitsku
- Paltsu
- Nutsku (nuudeli)
Vierailija kirjoitti:
- Kun tungetaan sana "just" joka väliin. Esim. "se oli just hyvä valinta", "mun mielestä just X oli oikein", "just toi ja asia X on väärin", jne
- Kun päätetään lauseet "ja näin."Lisäksi:
- Sanoittaa
- Askelmerkki
- Kera (kahvi kera kerman)
- Juurikin näin
- Broitsku
- Paltsu
- Nutsku (nuudeli)
Lisään vielä vitskun (vitamiini)
Slay
Slay queen
Brows on fleek
Bawse
jatketaan harijotuksia-väen sutkaukset ovat kyllä erittäin siedettäviä nykyisen kyy-mummeest-ikängku-ningku-tavalaa-ehsmeks-sukupolven verrattuna jankutuksiin verrattuna
Mäsyön nakit ja muusin aina persiljalla
Mä syön lusikalla ja haarukalla
ahhaha, toi oli just niinku ihan paras vitsi
Hesalaisten 'maGee' ärsyttää telkusta kuultuna suunnattomasti!
Tahtotila."Minulla on tahtotila auttaa sinua"!