Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sanoisit rahavaikeuksissa olevalle ihmiselle

Vierailija
03.02.2020 |

joka miettii... no en viitsi edes sanoa. En tiedä jaksanko vastata teille mitään.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko peiliin katsomisen paikka? Luultavimmin kukaan muu kuin sinä itse ei ole siheuttanut tilannettasi. Vai löytyiskö joku syyllinen? Olis kiva kuulla.

Vierailija
2/21 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella tarpeeton kysymys.

Rahavaikeuksiin joudutaan monenlaisista syistä.

Joku tuhlaa tyhmyyttään enemmän kuin ansaitsee, jollakin on sattunut elämässä jotakin, mihin ei ole osannut varautua, ehkä useampikin kovan onnen kolaus on tullut peräkkäin.

Vierailija
4/21 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin on se ensimmäinen neuvo ja toinen on se että elää tulojensa mukaisesti.

Vierailija
5/21 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlissä on olut alle 1€

Vierailija
6/21 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisko peiliin katsomisen paikka? Luultavimmin kukaan muu kuin sinä itse ei ole siheuttanut tilannettasi. Vai löytyiskö joku syyllinen? Olis kiva kuulla.

tällä kertaa ei ole siitä kysymys miksui jouduin rahavaikeuksiin. Kyseessä sairaus ja joskus kauan sitten saatu perintö vaikeuttaa kaikkeen ja joka tuhlattu sairauskuluihin. Enempää en aiheesta avaudu.

Vierailija
7/21 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan sanoa että se on vain rahaa, massia, cheddaria, hynää, pätäkkää, valuuttaa; vaihdannan väline.

Sitä haluan sanoa, ja toivotan tsemppiä.

Vierailija
8/21 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin on se ensimmäinen neuvo ja toinen on se että elää tulojensa mukaisesti.

Sanotaanko näin että menisin töihin jos pystyisin ja olisin työkykyinen.

Vierailija
9/21 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteys Takuusäätiöön

Vierailija
10/21 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia! Elämässä on muutakin kuin raha ja kyllä asiat jotenkin selviää. Älä menetä luottamusta elämään ja hakeudu sellaisten ihmisten seuraan jotka osaavat arvostaa sua kaikesta huolimatta.

Vierailija
11/21 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan sanoa että se on vain rahaa, massia, cheddaria, hynää, pätäkkää, valuuttaa; vaihdannan väline.

Kiitos, vaikka yritän miettiä noin. Silti epätoivo valtaa mieleni. Läheisetkin huolissaan ja sanon vain joo kyllä tästä selvitään, heidän mieliksi.

Vierailija
12/21 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy läpi kaikki alueesi ruokajaot. Täällä helluntaisrk jakaa ilmaista ruokaa monta kertaa viikossa. Kaikkia ei koskaan noudeta. Muitakin tahoja lienee.

Vierailija
13/21 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainoa maksu-/talousvaikeuksissa oleva henkilö. Hyvin todennäköistä on, että ongelmasi on vielä pienimmästä päästä. Ota yhteys velkaneuvojaan.

Vierailija
14/21 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole ainoa maksu-/talousvaikeuksissa oleva henkilö. Hyvin todennäköistä on, että ongelmasi on vielä pienimmästä päästä. Ota yhteys velkaneuvojaan.

Tietoinen olen kyllä että en ole ainoa ongelmainen. Silti se on kova juttu kun se itselleen käy. 

Vierailija
15/21 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, vaikka yritän miettiä noin. Silti epätoivo valtaa mieleni. Läheisetkin huolissaan ja sanon vain joo kyllä tästä selvitään, heidän mieliksi.

Jos he on läheisiä, mikset voi kertoa heille, ettet oikeasti tiedä miten selviydyt?

Jos ei pyydä apua, ei toinen arvaa sitä yleensä tarjotakaan.

Itse olen lainannut esim ystävälleni takuuvuokran, että pääsi muuttamaan pois parisuhteesta.

Tiedän että hän maksaa takaisin kun pystyy (vaikka olen myös päättänyt, että jos en enää rahoja näe, se oli 'halpa hinta' siitä että hän pääsi lähtemään, eikä tule vaikuttamaan ystävyyteemme).

Vierailija
16/21 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä varmaan osaisi sanoa mitään, enää. Ei oo ainakaan tähän mennessä ketään auttanu mikään mitä olen sanonut. Nekin ihmiset joilla ulospäin näyttää olevan ongelmia taloudenhallinnan kanssa, varmaan kärsii sellaisista tunnetason/henkisistä ongelmista, joihin ei auta selostaa mitä pitäisi tehdä. Ehkä he tietävät itsekin mitä pitäisi tehdä, joten se ongelma on jossain syvemmällä mihin en osaa auttaa.

Vierailija
17/21 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos he on läheisiä, mikset voi kertoa heille, ettet oikeasti tiedä miten selviydyt?

Jos ei pyydä apua, ei toinen arvaa sitä yleensä tarjotakaan.

Itse olen lainannut esim ystävälleni takuuvuokran, että pääsi muuttamaan pois parisuhteesta.

Tiedän että hän maksaa takaisin kun pystyy (vaikka olen myös päättänyt, että jos en enää rahoja näe, se oli 'halpa hinta' siitä että hän pääsi lähtemään, eikä tule vaikuttamaan ystävyyteemme).

Se on varmaankin niin etten halua olla huoliksi muille ja että he joutuisivat tavallaan kärsimään ongelmistani. Tyhmää ylpeyttä tai miksi sitä liene sanotaan. Näin se on minun kohdallani.

Vierailija
18/21 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä varmaan osaisi sanoa mitään, enää. Ei oo ainakaan tähän mennessä ketään auttanu mikään mitä olen sanonut. Nekin ihmiset joilla ulospäin näyttää olevan ongelmia taloudenhallinnan kanssa, varmaan kärsii sellaisista tunnetason/henkisistä ongelmista, joihin ei auta selostaa mitä pitäisi tehdä. Ehkä he tietävät itsekin mitä pitäisi tehdä, joten se ongelma on jossain syvemmällä mihin en osaa auttaa.

Näin se varmaan onkin. -Ap

Vierailija
19/21 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahavaikeuksiakin on monenlaisia.

Tili aina nollilla palkkapäivänä, muutama satku luottokorttivelkaa...

100 000€ lainoja ulosmittauksessa eikä mitään omaisuutta....

Vierailija
20/21 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahavaikeuksiakin on monenlaisia.

Tili aina nollilla palkkapäivänä, muutama satku luottokorttivelkaa...

100 000€ lainoja ulosmittauksessa eikä mitään omaisuutta....

Ymmärrän "yskän". Ei se kuitenkaan paranna oloani että muilla menee myös huonosti. Tuntuisi oudolta että minusta tuntuisi paremmalta jos vaikka jollain menisi huonommin. En nyt oikein itsekään tiedä enää mitä tarkoitan. Oli vaan pakko avautua ja tosi paljon kiitoksia kaikille, myöskin niille kohtalotovereille iso kiitos.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme