Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon keskivertotyötön yksinasuja saa nettona kuussa käteen?

Vierailija
03.02.2020 |

Jos ei nyt huomioida ansiosidonnaista tukea joka on toki isompi. N.900 euroa?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene pieneen kittariin kysymään.

Vierailija
2/39 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain noin 600€.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis maksatko tuosta 600 eurosta vielä vuokran, puhelimen, netin, ruuan ja muun?

Vierailija
4/39 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko työttömällä jää käteen rahaa sitten, kun on maksanut kaikki pakolliset menot, joita kuukaudessa on? Ilman ansiosidonnaista päivärahaa.

Vierailija
5/39 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotuen kautta ~1000€ lisäksi vesi, sähkö, kotivakuutus ja mahdolliset lääkärikulut yms.. Pk seudulla 200-300€ enemmän.

Vierailija
6/39 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotuen kautta ~1000€ lisäksi vesi, sähkö, kotivakuutus ja mahdolliset lääkärikulut yms.. Pk seudulla 200-300€ enemmän.

Ok no toihan on jo ihan säällinen määrä, mä ainakin pärjäisin pk-seudulla n. 1000 eurolla jos olis max. 700 e vuokra. Ei siinä kyllä juhlittaisi mutta olis ruokaa ja laskut maksettu.

Vierailija
7/39 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tyttö oli viime vuoden työtön ja hän sai työmarkkinatuen sekä asumistukea yhteensä sen verran, että vuokranmaksun jälkeen käyttöön jäi aika lailla tarkalleen 400 euroa. Siitä hän maksoi sitten ihan kaiken eli ruuan, sähkön, puhelimen, terveydenhoitomenot, mitä näitä nyt onkaan. 

Vierailija
8/39 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko työttömällä jää käteen rahaa sitten, kun on maksanut kaikki pakolliset menot, joita kuukaudessa on? Ilman ansiosidonnaista päivärahaa.

Riippuu niistä pakollisista menoista. Joilain jää ihan hyvin jos asuu vaikka jossain solu/kimppakämpässä mutta joillain kallis vuokra ja sen takia elämiseen jää vähemmän.

Vierailija
9/39 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse saan aika tarkalleen 663 € nettona per kuukausi. Sisältää työmarkkinatuen + asumistuen. 

Vierailija
10/39 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

2015 työttömän mediaanitulot on olleet 1100 euroa/kk mutta tossa on tosiaan ansiosidonnaista saavat mukana. Helsingissä ansiosidonnaisen päätyttyä n. 950 e/kk.

Vierailija
11/39 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteen jää toimeentulotuen peruosa. Tai okei perusosa + 18 €, jos ei satu sille kuulle vuokran lisäksi muita toimeentulotuessa huomioitavia menoja. Tuosta maksan vielä opintolainan lyhennyksen, matkakortin ja puhelinlaskun niin jää muutama satanen.

Vierailija
12/39 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle jää 502e käteen vuokran, sähkön ja veden jälkeen. Siitä sitten pois 15e/kk puhelinlasku. Saan asumistuen, työmarkkinatuen ja hieman toimeentulotukea. Lisäksi toimeentulotuen mukana tulee maksusitoumus apteekkiin eli e-pillerit ym. reseptilääkkeet on ilmaisia. Lääkäri ja hammaslääkärit maksetaan myös. Minä pärjään hyvin näillä tuloilla ja rahaa jää jopa säästöön 80-120e/kk. :)

Vierailija
13/39 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis maksatko tuosta 600 eurosta vielä vuokran, puhelimen, netin, ruuan ja muun?

Juu, kaikki maksettava siitä. Nyt vuokra tosin 330, joten elämiseen jää muutama satanen. Vantaalla asun. En saa toimeentulotukea, koska omistusasunto, joka vuokralla toisaalla.

Vierailija
14/39 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistuki 280 ja työttömyyskorvaus 522e

Vuokra 350e

Vierailija
15/39 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle jää 502e käteen vuokran, sähkön ja veden jälkeen. Siitä sitten pois 15e/kk puhelinlasku. Saan asumistuen, työmarkkinatuen ja hieman toimeentulotukea. Lisäksi toimeentulotuen mukana tulee maksusitoumus apteekkiin eli e-pillerit ym. reseptilääkkeet on ilmaisia. Lääkäri ja hammaslääkärit maksetaan myös. Minä pärjään hyvin näillä tuloilla ja rahaa jää jopa säästöön 80-120e/kk. :)

Olen miettinyt, kannattaisiko rahat nostaa säästötileiltä ja asp-tililtä, jotta saisin myös tt-tukea. Mutta uutta asp-tiliä en kyllä sitten enää saa.

Vierailija
16/39 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella epäreilua ettei omistusasunnon omistajat saa toimeentulotukea ja heitä rangaistaan, kun taas ikänsä lusmunnut saa rahaa pohjattomasti...

Vierailija
17/39 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttären kaverilla ei ollut rahaa takuuvuokraan, joten se maksettiin toimeentulotuesta. Hän sai myös maksusitoumuksen uuteen pyykinpesukoneeseen ja joihinkin uusiin huonekaluihin mm pöytä, tuolit, sohva, sänky, sisustusjuttuja esim verhot..

Vierailija
18/39 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella epäreilua ettei omistusasunnon omistajat saa toimeentulotukea ja heitä rangaistaan, kun taas ikänsä lusmunnut saa rahaa pohjattomasti...

Kyllä omistusasujatkin voivat saada toimeentulotukea jos tulot ovat pienet ja hyväksyttäviä laskuja on paljon.

Vierailija
19/39 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisellä työttömyysjaksolla "sain" nettona noin 490€ kuukaudessa peruspäivärahaa. Toisella kertaa nettona 600-650€ ansiosidonnaista kuukaudessa, riippuen rokottiko aktiivimalli eli sattuiko löytymään 18tunnin verran työkeikkaa.

Työttömän tuloja kadehtivalle johonkin 3-4tonnin kuukausi palkkaan turtuneelle, tekisi ihan hyvää koittaa miten ihanaa on viettää kulutusjuhlaa työttömänä.

Vierailija
20/39 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistusasunnon omistajat saavat normaalin asumistuen, jos tarvitsevat.

Mutta jos tuo omistusasunto on vuokrattu muille,  kuten kommentoija kertoi, niin hän saa asunnosta tuloja. Ja nämä vuokratulot ovat omistusasujalle sellaista tuloa, joka estää asumistuen saamisen.

Ja sehän on ihan oikein