Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perheet, joissa harrastetaan! Kertokaa iltapäivistänne ja illoistanne

Vierailija
03.02.2020 |

Milloin perheenjäsenet tulevat kotiin, milloin läksyt, ruuanlaitot, ruokailut, harrastuksiin kuljetukset, nukkumaanmenot.... Tarvitsen nyt ideoita kaiken järjestämiseen meillä.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset tekevät läksyt ja syövät välipalan, kun tulevat koulusta. Ruoat ennakoidaan niin, että jos harrastusiltana ei ole kukaan laittamassa ruokaa, niin edellisenä päivänä tehdään isompi satsi. Me kumpikin vanhemmista laitetaan ruokaa. Lapset osaa tarpeen tullen lämmittää itse.

Jos harrastus alkaa viideltä, harrastuksessa oleva lapsi syö kuuden jälkeen. Jos harrasta alkaa kuudelta, ruoka on valmiina viideltä.

Nukkumaan lapset käy ihan normaalisti joka ilta nuoremmat 20.30, vähän vanhempi 21.30.

Harrastusiltoja meillä on kolme viikolla ja yksi viikonloppuna. Myöhäisin harrastus loppuu 19.30.

Miehen työaika on säännöllinen ma-pe 8-16, minun epäsäännöllinen ma-su 8-19. Mies hoitaa pääsääntöisesti harrastuksiin kuljetukset, minä pääsen välillä hakemaan, mutta harvoin viemään.

Ei meillä ole mitään vakiintunutta systeemiä mun työajoista johtuen, joten jokainen viikko katsotaan erikseen. Ei olla koettu tätä lasten harrastamista mitenkään erityisen raskaaksi, siinä se sujuu

Vierailija
2/4 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään päivällinen vasta klo 20 maissa. Laitan ruokaa niinä iltoina kun ehdin, kiireisinä syödään toisen kerran jo aiemmin valmistettua. Teen yleensä aina ruokaa niin, että riittää kahdeksi kerraksi. Meillä on molemmilla päivätyö, joten se kuskaa kuka ehtii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini huolehtii itse läksyistänsä, tekee joskus lyhyempänä päivänä useamman päivän läksyjä ja sitten pidempinä päivinä vain pakolliset.

Silloin, kun on aikaiset treenit (alkaa 17.30, matkaa yli 35 km), on kotiin varattu jotain valmista ruokaa (joko edellispäivänä tehtyä tai oikeasti einestä), jotta teini ehtii syödä jo ennen kuin me vanhemmat tulemme kotiin neljän ja puoli viiden välillä. Muina päivinä syödään siinä n. viiden aikaan koko perhe.

Yleensä isä kuskaa parina päivänä treeneihin (koska minulla omat harrastukset samoina iltoina), muina päivinä sitten vuorotellaan ellei kimppakyydit toisen tytön vanhempien kanssa onnistu. Treenimatkat pitkiä pari kertaa viikossa, joten joskus saattaa lähteä myös joku oppikirja autoon mukaan, jos on tulossa kokeita.

Nukkumaan (omaan huoneeseen) tyttö menee n. kymmenen aikaan, paitsi jos on myöhäinen peli, niin sitten saattaa venyä.

Tämä kausi on nyt vähän tällaista säätämistä, kun seura vaihtui syksyllä. Aiempina vuosina on pystynyt kulkemaan kävellen alle puolen kilometrin päässä treeneissä, nyt siis pahimmillaan tuo n. 40 km matkaa. Eikä tilanne varmaan helpotu, kun ensi vuonna lähtee lukioon.

Vierailija
4/4 |
03.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista!

Lisääkin saa kertoa järjestelyistänne. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän