Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen otatko miehen sukunimen?

Vierailija
02.02.2020 |

Mutta kenen sukunimi laitetaan postilaatikkoon jos naisen pullauttama lapsi ei olekaan miehen? Laitetaanko aviomiehen vai tuon lapsen isän vai kummankin miehen sukunimi. Vai käänetäänkö tuon lapsen tuomat laskut sen isän postiosoitteeseen.🤔

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota. Saan mieheni sukunimen.

Vierailija
2/26 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on siis petturi, koska epäilee sitä kaikista muista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottanut ja lapsetkin saivat minun sukunimeni vaikka mies on ihan todistetusti lasten isä.

Vierailija
4/26 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ottanut ja lapsetkin saivat minun sukunimeni vaikka mies on ihan todistetusti lasten isä.

Onko??? Tuntuu oudolta, että vauvapalstallakin asiaa täytyy todistella. Säälin miestäsi.

Vierailija
5/26 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaahan nainen ottaa naisenkin sukunimen naimisin mentäessä.

Vierailija
6/26 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emma K. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko??? Tuntuu oudolta, että vauvapalstallakin asiaa täytyy todistella. Säälin miestäsi.

Voisit mielisairas lopettaa jo, sut on niin monta kertaa tänään poistettu.

Me kaikki säälimme sinun läheisiäsi.

Vierailija
7/26 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaihda sukunimeäni koskaan.

Vierailija
8/26 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
9/26 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aina ollut miehen sukunimi, ensin isän, ja sitten aviomiehen. Äitini sukunimi (joka on peräisin äidin isältä) on "hienoin" sukuni sukunimistä, mutta se on suomalaisille liian vaikea, joten en edes haluaisi sitä itselleni. Nykyinen sukunimeni, joka on siis mieheni suvun nimi, on kauniimpi ja harvinaisempi ja suomalaisempi kuin isäni sukunimi, joten valitsin sen. 

Vierailija
10/26 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidin oman sukunimeni naimisiin mennessä. Minäkään en luovu koskaan omasta nimestäni, tällä menen hautaan asti.

Vierailija
11/26 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on aina ollut miehen sukunimi, ensin isän, ja sitten aviomiehen. Äitini sukunimi (joka on peräisin äidin isältä) on "hienoin" sukuni sukunimistä, mutta se on suomalaisille liian vaikea, joten en edes haluaisi sitä itselleni. Nykyinen sukunimeni, joka on siis mieheni suvun nimi, on kauniimpi ja harvinaisempi ja suomalaisempi kuin isäni sukunimi, joten valitsin sen. 

P.S. Lapsillani on biologisen isänsä sukunimi, eikä se ole miehelleni mikään ongelma. Ja minä kyllä tiedän 100% varmuudella, kuka on lasteni biologinen isä, eikä minun tarvitse sitä kenellekään todistella.

Vierailija
12/26 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emma K. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisit mielisairas lopettaa jo, sut on niin monta kertaa tänään poistettu.

Me kaikki säälimme sinun läheisiäsi.

Koira, älähdys, kalikka, kalahdus.

Eli M.O.T.

Vierailija
13/26 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munpa mies itse ehdotti ottavansa minun sukunimeni :)

Vierailija
14/26 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni olisi mukava jos otettaisiin käyttöön uusi sukunimijärjestelmä, jossa sukunimet koostuisivat aina kahdesta osasta joista toisen määräisi isä ja toisen äiti. 

Tällöin aviopareilla olisi omat sukunimensä, mutta kaikki sisarukset olisi tunnistettavissa sukunimestä ja näin muodostaisivat aina uuden sukunimigeneraation. 

Vierailija
15/26 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsillasi on siis isäsi nimi🤣😂🤣😂🤣😂

Vierailija
16/26 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pidin oman sukunimeni naimisiin mennessä. Minäkään en luovu koskaan omasta nimestäni, tällä menen hautaan asti.

Naisella ei ole omaa sukunimeä vaan joko isän tai aviomiehen sukunimi.

Vierailija
17/26 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsillasi on siis isäsi nimi🤣😂🤣😂🤣😂

Jos minun pitäisi valita, niin lapsille tulee mieluummin oman isän kuin appiukon nimi.

Vierailija
18/26 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mistäs se aviomies on sukunimensä saanut?

Vierailija
19/26 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä sain synnyttyäni äitini sukunimen. Revi siitä.

Vierailija
20/26 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä vaihtaisi harvinaista nimeäni. Jos en pitäisi sukunimestäni, jos se olisi esim. Sikiö tai Möttönen tai Paukku, etsisin omasta suvusta nimen josta pitäisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi