Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syntyvyyskeskusteluun littyen gallup syistä, miksi et ole hankkinut lapsia (valitse ensisijainen syy)

Vierailija
02.02.2020 |

Oletetaan, että joku seuraavista syistä pitäisi valita pääasiallisena syynä. Esimerkiksi niin kauan, kuin kumppania ei ole löytynyt, ei ole relevanttia mainita lapsenteon esteeksi työelämän/taloudellisen tilanteen epävakautta.

Syntyvyyskeskusteluun littyen gallup syistä, miksi et ole hankkinut lapsia (valitse ensisijainen syy)

Vaihtoehdot

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua lapsia enkä kokea perhe-elämää (olen nainen).

Vierailija
2/32 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan halunnut lasta, enkä halua vieläkään 40-vuotiaana.

Mielestäni sitä ei tarvitse sen kummemmin perustella. Ei kannata ryhtyä äidiksi vain että saisi syntyvyyden nousuun. Lapsi ansaitsee vanhemmat, jotka haluavat hänet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua synnyttää alakautta ja kun muu ei ole vaihtoehtoista niin jätän koko homman väliin.

Vierailija
4/32 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy syy: En halua lapsia. Tahdon olla kahleista vapaa. Miten ihmeessä sitä perheellisenä ottaa kuppia ja saunoo aamukahdeksaan asti kavereiden kanssa. Heräsin muuten vajaa 3 tuntia sitten. :)

Vierailija
5/32 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyyläävä ja holhoava ilmapiiri, epävakaa työ- ja taloustilanne, synnytyspelon vähättely ja syyllistävät asenteet sektiota kohtaan.

Vierailija
6/32 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muu: en halua lapsia. (Olen nainen.)

Vierailija
7/32 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muu syy: En vain halua lapsia. Piste. Ei ole mitään asiaa, mikä saisi minut muuttamaan mieleni.

Vierailija
8/32 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku muu syy: en itse halua lapsia. Olen nainen ja naimisissa miehen kanssa. Jännä, että aloittaja ei ollut laittanut ollenkaan tätä vaihtoehtoa. Vastausten perusteella yleisin syy?

Vierailija
9/32 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että minä suostuisin edes harkitsemaan lisääntymistä, pitäisi asenteiden muuttua ja paljon.

Ihan ensin voisi lähteä siitä, että nainen aina ensisijaisesti saisi valita itse synnytystapansa (tuntuipa hassulta kirjoittaa tuollainen lause vuonna 2020,asianhan pitäisi olla itsestään selvyys).

Naista kohdeltaisiin neuvolassa ihmisenä, ei pelkkänä hautomona.

Myös tämän nykymaailman omituisuus pistää miettimään. En tiedä tahdonko lasta näin alistavaan ja nöyryyttävään ilmapiiriin, jossa emme ole päättäjiille muuta kuin rahanteko-robotteja. M ö n i kylttyyrisyyden liiallinen pakottaminen myös ahdistaa.

Vierailija
10/32 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä siitä, että määrätään kuka perheessämme hoitaa lapsen pienenä

Vierailija
11/32 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muu syy: aikoinaan halusin, ei tullut. En halunnut tutkimuksiin tai hoitoihin. Jäimme kahden ja näin on hyvä. 

Vierailija
12/32 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyyläävä ja holhoava ilmapiiri, epävakaa työ- ja taloustilanne, synnytyspelon vähättely ja syyllistävät asenteet sektiota kohtaan.

Suomessa ollessa puhuisin kyllä jo vihamielisistä asenteista sektiota ja sektioituja äitejä kohtaan.

Vierailija
13/32 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muu syy: en halua (olen nainen). Voiko sen jälkikäteen lisätä vielä omaksi vaihtoehdokseen, kun meitä tuntuu olevan tässä nyt aika paljon?

Vierailija
14/32 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muu syy: emme kumpikaan halua lapsia tai perhe-elämää. Meillä on kivaa miehen kanssa kahdestaankin.

N40

Vierailija
15/32 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muu syy: En halua lapsia, lisäksi ajatus raskaana olemisesta ja synnyttämisestä on kuvottava.

Vierailija
16/32 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aika nirso seuran suhteen, haluan valita millaisten ihmisten seurassa olen. Lapsesta ei voi valita millainen siitä tulee. Osa lapsista on todella ärsyttäviä. En halua ottaa riskiä, etenkin kun en ole koskaan tuntenut mitään erityistä juuri lapsia kohtaan. En koe niitä esim. suloisina lainkaan. En ymmärrä miksi tällä tavoin kokevan ihmisen kannattaisi lapsia hommata.

Se, että lapsi sitoo paljon, ei minua niin haittaisi, sillä olen kotona viihtyvää tyyppiä. 

Vierailija
17/32 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muu syy: 

Se ei ole tuntunut koskaan ajankohtaiselta tai tärkeältä. Mietin kyllä, onko se minun ja mieheni lopullinen kanta. Mies on 41-vuotias ja itse olen pian 34. Jos joskus saamme lapsen, meistä tulee melko iäkkäät vanhemmat. Ehkä viisi vuotta suunnilleen aikaa harkita. Jos siihen mennessä päätöstä suuntaan tai toiseen ei ole tehty, sitten varmaan pysytään lapsettomina. Vielä en ole ollut valmis uhraamaan elämääni pienen käärön tarpeille. Pidän vapaudesta, joka lapsettomana on. 

Vierailija
18/32 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muu syy: Hedelmällisessä iässä ei ensin ollut siittäjää, ja kun sitten oli, endometrioosi piti huolen ehkäisystä. Oli muuten harvinaisen oireeton endo, joka löytyi vasta muun vatsanalueen leikkauksen yhteydessä. 

Vierailija
19/32 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekäs ja mottoni on "Me First"

Vierailija
20/32 |
02.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on useita syitä. Tärkein syy on varmaankin se, etten ole koskaan erityisemmin pitänyt lapsista eikä perhe-elämä kiinnosta. Eli muu syy. (Olen nainen.)