Kävelin tunnissa 6.3km
Aika hyvin, kun olen lähinnä maannut laiskana pari viimeistä vuotta. Nyt yritän alkaa kävellä tuon lenkin 2-3krt viikossa.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Sulla on viimeistään huomenna aamulla varmasti jalat kipeät, kannttaisi aloittaa vähän rauhallisemmin.
Katsotaan. Yleisesti kävelen tosi rivakasti noin muutenkin.
Saattoi olla sohvaperunalle liian rivakka aloitus.
Häh? Ihan peruskävelyvauhtihan tuo on.
Vierailija kirjoitti:
No on joo. En repinyt vaan kävelin reippaasti. Jos oikein paneudun niin vauhtini on jotain 7km/h. Mutta olen iloinen, että sain itseni tauon jälkeen liikkeelle. Ap
Olen samanlaista nopeutta vetänyt tässä menemään reilun parin vuoden ajan, eikä mitään tulosta. Siis en laihdu tms. Ja vaikka vedän sen tunnin tosi rivakan lenkin joka ikinen päivä. Yritin. Kesällä pyöräillä sen sijaan mutta se oli liian kevyttä. Urheiluksi sitä ei voi kutsua.
Vierailija kirjoitti:
Olen samanlaista nopeutta vetänyt tässä menemään reilun parin vuoden ajan, eikä mitään tulosta. Siis en laihdu tms. Ja vaikka vedän sen tunnin tosi rivakan lenkin joka ikinen päivä. Yritin. Kesällä pyöräillä sen sijaan mutta se oli liian kevyttä. Urheiluksi sitä ei voi kutsua.
Kyllä varmasti on hyötyä silti. Kävelin joskus paljon koiran kanssa. Nyt se on edesmennyt ja minunkin ulkoilut jääneet. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuo kävely kuluttaa kaloreita jo ihan mukavasti, mutta jos syöt sen verran ylimääräistä joka päivä, niin eihän sillä laihdu.
Vierailija kirjoitti:
Sulla on viimeistään huomenna aamulla varmasti jalat kipeät, kannttaisi aloittaa vähän rauhallisemmin.
Mä teen kauppareissut jalan juoksemalla 10kmh. Lihaskipu kertoo että keho on vielä heikko. Kipu loppuu kun kehoa rangaistaan tarpeeksi. Keho on kuin miekan terä jota pitää karkaista. Pitkät juoksu rääkit ja 2h lihasten pumppaus raudoilla vie heikkouden pois kehosta ja mielestä. Palkintona valurautapannulla tirisee kananrintaa ja perunoita oliiviöljyssä. Peilistä katsoo takaisin titaani jonka kaula ja otsasuonet pullottaa puhumattakaan kehon salaisempien osien suonet...
Kun mä katson kaupassa mitä ihmiset laittaa kärreihinsä, täynnä helppoja nautintoja ja silmät on kuin pienellä lapsella.
Reinhard kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä teen kauppareissut jalan juoksemalla 10kmh. Lihaskipu kertoo että keho on vielä heikko. Kipu loppuu kun kehoa rangaistaan tarpeeksi. Keho on kuin miekan terä jota pitää karkaista. Pitkät juoksu rääkit ja 2h lihasten pumppaus raudoilla vie heikkouden pois kehosta ja mielestä. Palkintona valurautapannulla tirisee kananrintaa ja perunoita oliiviöljyssä. Peilistä katsoo takaisin titaani jonka kaula ja otsasuonet pullottaa puhumattakaan kehon salaisempien osien suonet...
Kun mä katson kaupassa mitä ihmiset laittaa kärreihinsä, täynnä helppoja nautintoja ja silmät on kuin pienellä lapsella.
Siis 10km eikä 10kmh.
Vierailija kirjoitti:
Yritin kesällä pyöräillä sen sijaan mutta se oli liian kevyttä. Urheiluksi sitä ei voi kutsua.
Jos pyöräily on liian kevyttä, matka on liian lyhyt ja nopeus liian pieni. Joku 30 km reippaalla vauhdilla muutaman kerran viikossa, niin varmasti paino alkaa pudota. Kunnon noustessa matkaa voi pidentää.
Kokemusta on kymmenien vuosien ajalta. Nyt ikää 65 ja edelleen 2500 km kesässä.
Vierailija kirjoitti:
Vauhti ei päätä huimaa, mutta onhan se aika pitkä matka kylmiltään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsotaan. Yleisesti kävelen tosi rivakasti noin muutenkin.
Eikä tuo nyt mikään ihan hirveä vauhti ole, jos et ihan hemmetin lyhyt ole. Naiselle reipas toki, miehelle melko perusvauhti. Itse kävelen keskimäärin 7 km/h, mutta olen siis mies ja mittaa rapiat 180cm, enkä ihan persjalkainen.
Mutta siis jos olet tottunut reippaasti kävelemään, niin tuskin ne jalat kovin kipeät ovat. Toisaalta jos jaloissa hieman tuntuu, niin eihän tuo pahasta ole. Onpahan todiste siitä, että ainakin jotain liikunnallista on tullut tehtyä ;)
Tsemppiä jatkoon. Kävely on loistava liikuntamuoto ja mainio rasvan polttaja.
M49
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritin kesällä pyöräillä sen sijaan mutta se oli liian kevyttä. Urheiluksi sitä ei voi kutsua.
Jos pyöräily on liian kevyttä, matka on liian lyhyt ja nopeus liian pieni. Joku 30 km reippaalla vauhdilla muutaman kerran viikossa, niin varmasti paino alkaa pudota. Kunnon noustessa matkaa voi pidentää.
Kokemusta on kymmenien vuosien ajalta. Nyt ikää 65 ja edelleen 2500 km kesässä.
Painon putoamisen eli energiankulutuksen kannalta olennaista on vain matka ja liikkujan paino. Nopeuden vaikutus energiankulutukseen on olematon. Mutta toki nopeammin polkemalla sen tietyn matkan ehtii kulkea pienemmässä ajassa.
Jos haluat että kunto kasvaa, niin rupea harrastamaan intervallikävelyä. Pienet juoksuspurtit välillä tehostaa kävelyn kuntoa kohottavaa vaikutusta huomattavasti.
Ei ole häävi nopeus, myönnän. Osin oli liukkaita paikkoja, jotka vaativat hiljentämistä. Minulle nyt kuitenkin hyvä suoritus. Hengitys tiheni ja tuli lievästi hiki. Tosin kun keksis miten tästä saisi tavan :( ap
Reinhard kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtaa olla maitotuotteet kirnupiimää kotiin tultaessa, kun niitä 10 kilsaa sheikkailet.
Taas tulee näitä, joitten mielestä vasta 10 k /h on rivakkaa kävelyä. :D
Vierailija kirjoitti:
Reinhard kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtaa olla maitotuotteet kirnupiimää kotiin tultaessa, kun niitä 10 kilsaa sheikkailet.
En juo maitoa...