Lopetatteko matkustaminen nyt toistaiseksi, niin kauan kun koronavirus jyllää?
Saa perustella, onko lapsia ja mihin aiot matkustaa?
Tai jos et aio matkustaa, niin syyt?
Kommentit (52)
Matkustan normaalisti. Matka varattuna Madridiin, Kööpenhaminaan ja Tokioon.
On lapsia ja vielä sellainen lisäys, että ei matkusteta muutenkaan. Turhia riskejä taudeista ja ilmastonmuutoksen takia on ihan turhaa matkustella.
Matkustamme entiseen malliin.
Flunssavirukset ja viherpiipertäjien angstailu eivät siihen vaikuta.
Olisi vapaaehtoinen työmatka suurkaupunkiin kesällä. Jos epidemia on silloin päällä, aion jättää menemättä.
Olimme juuri etelänlomalla jouluna ja saimme lentokoneesta kovan flunssan. Aina sieltä tarttuu joku pöpö valitettavasti, joten välttäisin lentämistä. (Vihreät lienevät töstä innoissaan)
Mitä siellä ulkomailla on yhtään sen parempaa kuin täällä Suomessa? Tämä on paras maa ollut, mutta nyt vaan menossa heikompaan suuntaan kun rajat on sepposen selällään.
Kyllä tämä epidemia käytännössä ratkaisi ettemme varaa matkaa mihinkään turistirysään.
Mitään ei ole varattuna. Laivalle oli tarkoitus mennä jossain vaiheessa lasten kanssa, mutta jätetään nyt se kyllä väliin. Ehkä johonkin kotimaan hotelliin/kylpylään, että ei kuitenkaan kokonaan eristäydytä kotiin.
Kesälle varattu reissu lasten kanssa. Pääsiäisenä olisi tarkoitus lähteä yksin Keski-Eurooppaan, tarkka paikka vielä auki.
En lähde laivalle enkä ulkomaille. Toivottavasti kesään mennessä corona menneisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä siellä ulkomailla on yhtään sen parempaa kuin täällä Suomessa? Tämä on paras maa ollut, mutta nyt vaan menossa heikompaan suuntaan kun rajat on sepposen selällään.
Tykkään matkustella ja nähdä erilaista. Rosin Aasiaan en lähde koskaan.
Useampi matka varattuna, sekä työ että muu matka. Menossa olen.
Aasiaan päin en lähtisi juuri nyt enkä sellaiseen maahan jonka terveydenhoito on puutteellinen mutta muualle kyllä lähtisin ja lähdenkin.
En. Kävin tänään esim. kaupassa.
Zinc
Kaikenmaailman rahat haaskataan matkailuun. Sitten sanotaan, että matkailu avartaa. No minua se ei ole avartanut pätkän vertaa. Olen tullut päinvastoin vaan entistä isänmaallisemmaksi.
Jos tilanne on tällainen, niin lennämme huhtikuussa, mutta koko perheellä on kunnolliset FFP2 tason hengityssuojaimet lentokentällä ja kaikissa julkisissa liikennenvälineissä.
Jos tilanne pahenee, niin sitten emme lennä, rahaa meni hukkaan silloin noin 3000 euroa, mutta on tärkeämpää että minä (astmaatikko, joka ei kestä koronaa hengissä koska keuhkot se verran huonossa kunnossa) säilyn hengissä siihen saakka kunnes on rokote.
Tarvittaessa lapset voin ottaa kotikouluun ja mies saa käyttää sisällä hengityssuojainta.
Matkustakaa toki, mutta jääkää sinne. Minä ja läheiseni emme halua kaltaistenne vuoksi kuolla turhaan.
Vierailija kirjoitti:
Matkustakaa toki, mutta jääkää sinne. Minä ja läheiseni emme halua kaltaistenne vuoksi kuolla turhaan.
Pese kädet kunnolla niin siinä se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tykkään matkustella ja nähdä erilaista. Rosin Aasiaan en lähde koskaan.
Suomessa on lopulta hyvin yksitoikkoiset ja aina sama viihdetarjonta.
Ei vaikuta mitenkään. Keväälle yksi ulkomaan työmatka tiedossa, yksi lomamatka hankittu (lennot ostettu ja majoitus varattu) ja kaksi muuta suunnitteilla. Kesän reissuja en ole vielä edes suunnitellut mutta jonnekin varmasti suuntaan.
Jos koronavirusepidemia on vielä kesällä, emme lähde muualle kuin mökille